| o nas |
regulamin |
komentarze |
nasze aukcje |
email |
Razem w szkole
Edukacja wczesnoszkolna Klasa 1 Podręcznik z ćwiczeniami Część 9 + Zeszyt cz.9 KPL
WSIP
Wprowadzono dwuznaki: rz, dź, dż. Kontynuowane są ćwiczenia mające na celu utrwalenie wiadomości o głoskach, literach, sylabach, wyrazach i zdaniu. Dziecko uzupełnia zdania, pisze odpowiedzi na pytania. Tworzy związki wyrazowe. Przepisujei pisze z pamięci. Czyta krótkie teksty, zdania, wyrazy. Poznaje pojęcie alfabet. Tworzy wyrazy i zdania z rozsypanych liter lub sylab. Nazywa niektóre cechy osób. Opowiada historyjkę obrazkową, wypowiada się na dany temat. W tej części podręcznika opracowano ćwiczenia do lektur „Jak Wojtek został strażakiem” oraz „Szewczyk Dratewka”. Wprowadzono liczby: 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20. Uczeń dodaje i odejmuje liczby w zakresie 20, rozwiązuje zadaniaz treścią, pisze nazwy liczb (słownie). Mierzy odcinki.
Tematyka:
Jesteśmy Polakami i Europejczykami. W Warszawie – stolicy Polski. Majowe ogrody. Bogactwo majowej łąki. Wyruszamy na majówkę.
Zeszyt 9. uzupełnia treści zawarte w podręczniku Razem w szkole. Część 9. Dzieci, korzystając z tego zeszytu, utrwalają wiadomości i doskonalą umiejętności zdobyte podczas zajęć, aby potrafiły coraz lepiej:
– rysować i pisać po śladzie,
– rozpoznawać i pisać wszystkie litery alfabetu,
– rozpoznawać i pisać dwuznaki: rz Rz, dź Dź, dż Dż,
– układać i pisać wyrazy i krótkie zdania,
– pisać imiona, nazwy niektórych państw i miast,
– odczytywać wyrazy z rozsypanych liter,
– rozróżniać i liczyć głoski w słowach i litery w wyrazach,
– czytać litery, sylaby, wyrazy, krótkie teksty,
– czytać ze zrozumieniem krótkie teksty,
– przepisywać starannie,
– pisać z pamięci,
– rozwijać zdania,
– dodawać i odejmować w zakresie 20,
– rozwiązywać zadania z treścią i łamigłówki,
– krótko wypowiadać się na dany temat i odpowiadaćna pytania,
– rozpoznawać i pisać liczby: 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20,
– porównywać liczby i stosować znaki: <, >, =,
– kolorować obrazki, rysować,
– wykonać wyklejankę z papieru kolorowego,
– rozpoznawać zwierzęta i rośliny lasu, łąki oraz ogrodu,
– nazywać różne zjawiska atmosferyczne,
– nazywać miejsca (np. ogród zoologiczny, ogród botaniczny),
– słuchać ze zrozumieniem czytanego tekstu.
Zestawy ćwiczeń zostały dobrane tak, aby nauczyciel mógł korzystać z nich na bieżąco i doskonalić umiejętności dziecka stosując zasadę indywidualizacji. Ważna jest jakość wykonywanych ćwiczeń, nie wolno więc wymagać od dziecka mechanicznego wypełniania stron zeszytów. Nauczyciel powinien już na początku roku szkolnego zapoznać rodziców z zeszytami i omówić sposób korzystania z ćwiczeń.
W zeszycie znajdują się dłuższe teksty do słuchania, mające na celu wyrabianie u dzieci nawyków czytelniczych oraz budowanie więzi między czytającym a słuchaczem. Są one skorelowane z treściami zawartymi w podręczniku. Uczeń doskonali umiejętność słuchania ze zrozumieniem.
Na końcu każdego zeszytu rodzice i nauczyciele znajdą porady psychologa: o dojrzałości szkolnej dziecka, przygotowaniu miejsca do nauki, dbaniu o zdrowie dziecka, jak współpracować i kontaktować się ze szkołą, jak dbać o bezpieczeństwo dziecka, jak je motywować do nauki… i wiele innych pożytecznych porad.
zapraszamy do naszych sklepów allegro
książki - e-avalon
zabawki - e-avalon-zabawki
|
sprzedawca:
Księgarnia Avalon.pl
Włodzimierz Konarski
ul. Kościuszki 2
23-200 Kraśnik
tel.: 607 [zasłonięte] 490
email: [zasłonięte]@avalon.pl
NIP - 715[zasłonięte]000-02
REGON - 430[zasłonięte]650
Nr konta: 41 1240 [zasłonięte] 2[zasłonięte]3951110 [zasłonięte] 230504
|