Razem w szkole
Edukacja wczesnoszkolna Klasa 1 Podręcznik z ćwiczeniami Część 9 + Zeszyt cz.9 KPL
WSIP
Wprowadzono dwuznaki: rz, dź, dż. Kontynuowane są ćwiczenia mające na celu utrwalenie wiadomości o głoskach, literach, sylabach, wyrazach i zdaniu. Dziecko uzupełnia zdania, pisze odpowiedzi na pytania. Tworzy związki wyrazowe. Przepisujei pisze z pamięci. Czyta krótkie teksty, zdania, wyrazy. Poznaje pojęcie alfabet. Tworzy wyrazy i zdania z rozsypanych liter lub sylab. Nazywa niektóre cechy osób. Opowiada historyjkę obrazkową, wypowiada się na dany temat. W tej części podręcznika opracowano ćwiczenia do lektur „Jak Wojtek został strażakiem” oraz „Szewczyk Dratewka”. Wprowadzono liczby: 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20. Uczeń dodaje i odejmuje liczby w zakresie 20, rozwiązuje zadaniaz treścią, pisze nazwy liczb (słownie). Mierzy odcinki. Tematyka: Jesteśmy Polakami i Europejczykami. W Warszawie – stolicy Polski. Majowe ogrody. Bogactwo majowej łąki. Wyruszamy na majówkę.
Zeszyt 9. uzupełnia treści zawarte w podręczniku Razem w szkole. Część 9. Dzieci, korzystając z tego zeszytu, utrwalają wiadomości i doskonalą umiejętności zdobyte podczas zajęć, aby potrafiły coraz lepiej: – rysować i pisać po śladzie, – rozpoznawać i pisać wszystkie litery alfabetu, – rozpoznawać i pisać dwuznaki: rz Rz, dź Dź, dż Dż, – układać i pisać wyrazy i krótkie zdania, – pisać imiona, nazwy niektórych państw i miast, – odczytywać wyrazy z rozsypanych liter, – rozróżniać i liczyć głoski w słowach i litery w wyrazach, – czytać litery, sylaby, wyrazy, krótkie teksty, – czytać ze zrozumieniem krótkie teksty, – przepisywać starannie, – pisać z pamięci, – rozwijać zdania, – dodawać i odejmować w zakresie 20, – rozwiązywać zadania z treścią i łamigłówki, – krótko wypowiadać się na dany temat i odpowiadaćna pytania, – rozpoznawać i pisać liczby: 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, – porównywać liczby i stosować znaki: <, >, =, – kolorować obrazki, rysować, – wykonać wyklejankę z papieru kolorowego, – rozpoznawać zwierzęta i rośliny lasu, łąki oraz ogrodu, – nazywać różne zjawiska atmosferyczne, – nazywać miejsca (np. ogród zoologiczny, ogród botaniczny), – słuchać ze zrozumieniem czytanego tekstu. Zestawy ćwiczeń zostały dobrane tak, aby nauczyciel mógł korzystać z nich na bieżąco i doskonalić umiejętności dziecka stosując zasadę indywidualizacji. Ważna jest jakość wykonywanych ćwiczeń, nie wolno więc wymagać od dziecka mechanicznego wypełniania stron zeszytów. Nauczyciel powinien już na początku roku szkolnego zapoznać rodziców z zeszytami i omówić sposób korzystania z ćwiczeń. W zeszycie znajdują się dłuższe teksty do słuchania, mające na celu wyrabianie u dzieci nawyków czytelniczych oraz budowanie więzi między czytającym a słuchaczem. Są one skorelowane z treściami zawartymi w podręczniku. Uczeń doskonali umiejętność słuchania ze zrozumieniem. Na końcu każdego zeszytu rodzice i nauczyciele znajdą porady psychologa: o dojrzałości szkolnej dziecka, przygotowaniu miejsca do nauki, dbaniu o zdrowie dziecka, jak współpracować i kontaktować się ze szkołą, jak dbać o bezpieczeństwo dziecka, jak je motywować do nauki… i wiele innych pożytecznych porad.
zapraszamy do naszych sklepów allegro książki - e-avalon zabawki - e-avalon-zabawki
|
sprzedawca:
Księgarnia Avalon.pl Włodzimierz Konarski ul. Kościuszki 2 23-200 Kraśnik tel.: 607 [zasłonięte] 490
email: [zasłonięte]@avalon.pl NIP - 715[zasłonięte]000-02 REGON - 430[zasłonięte]650 Nr konta: 41 1240 [zasłonięte] 2[zasłonięte]3951110 [zasłonięte] 230504
|