Razem w szkole
Edukacja wczesnoszkolna Klasa 1 Podręcznik z ćwiczeniami Część 8 + zeszyt cz.8 Kpl
WSIP
Wprowadzono: ci, si, zi, ni, dzi oraz dwuznak ch. Kontynuowane są ćwiczenia mające na celu utrwalenie wiadomości o głoskach, literach, sylabach, wyrazach i zdaniu. Dziecko układa pytania. Podejmuje próbę przygotowania opisu zwierzęcia. Pisze nazwy zawodów, planet, tytułów przedstawień. Pracuje z kolegami i koleżankami nad inscenizacją. Opowiada legendę. Tworzy związki frazeologiczne. Utrwala nazwy rzeczy, ludzi, roślin i zwierząt. Poznaje tajemnice rozwijania zdań. Rozróżnia nazwy czynności. Doskonali technikę czytania i pisania. W tej części podręcznika opracowano ćwiczenia do lektury „Globus”. Wprowadzono liczby 11 i 12 oraz pojęcie liczby pierwszej i drugiej dziesiątki. Dziecko poznaje monetyi banknoty, nazwy złoty i euro, różne miarki, jednostkę miary – centymetr, mierzy odcinki i porównuje ich długości. Dowiaduje się, że dodawanie jest przemienne. Wykonuje proste obliczenia pieniężne. Tematyka: Magia teatru. Tajemnice z przeszłości naszego kraju. Poznajemy świat pod naszymi stopami. Wielkie tajemnice wody. Nasze zdrowie.
Zeszyt 8. uzupełnia treści zawarte w podręczniku Razem w szkole. Część 8. Dzieci, korzystając z tego zeszytu, utrwalają wiadomości i doskonalą umiejętności zdobyte podczas zajęć, aby potrafiły coraz lepiej: – rysować po śladzie i pisać wzory literopodobne, – rozpoznawać i pisać zmiękczenia: si Si, ci Ci, zi Zi, ni Ni, dzi Dzi, – rozpoznawać i pisać dwuznak ch Ch, – układać i pisać wyrazy i krótkie zdania, – odczytywać wyrazy z rozsypanych liter, – rozróżniać i liczyć głoski w słowach i litery w wyrazach, – czytać litery, sylaby, wyrazy, krótkie teksty, – czytać ze zrozumieniem krótkie teksty, – przepisywać starannie, – pisać z pamięci, – tworzyć rodziny wyrazów, – rozwijać zdania, – dodawać i odejmować w zakresie 12, – posługiwać się pojęciami: złoty, centymetr, – mierzyć odcinki, – dodawać i odejmować wyrażenia mianowane, – rozwiązywać zadania z treścią i łamigłówki, – krótko wypowiadać się na dany temat i odpowiadać na pytania, – rozpoznawać i pisać liczby: 11, 12, – porównywać liczby i stosować znaki: <, >, =, – rysować, kolorować obrazki, – rozumieć: – na czym polega praca lekarza, ludzi teatru, ogrodnika, – polskie legendy, zwyczaje, tajemnice z przeszłości narodu, – konieczność ochrony przyrody i własnego zdrowia, – słuchać ze zrozumieniem czytanego tekstu. Zestawy ćwiczeń zostały dobrane tak, aby nauczyciel mógł korzystać z nich na bieżąco i doskonalić umiejętności dziecka stosując zasadę indywidualizacji. Ważna jest jakość wykonywanych ćwiczeń, nie wolno więc wymagać od dziecka mechanicznego wypełniania stron zeszytów. Nauczyciel powinien już na początku roku szkolnego zapoznać rodziców z zeszytami i omówić sposób korzystania z ćwiczeń. W zeszycie znajdują się dłuższe teksty do słuchania, mające na celu wyrabianie u dzieci nawyków czytelniczych oraz budowanie więzi między czytającym a słuchaczem. Są one skorelowane z treściami zawartymi w podręczniku. Uczeń doskonali umiejętność słuchania ze zrozumieniem. Na końcu każdego zeszytu rodzice i nauczyciele znajdą porady psychologa: o dojrzałości szkolnej dziecka, przygotowaniu miejsca do nauki, dbaniu o zdrowie dziecka, jak współpracować i kontaktować sięze szkołą, jak dbać o bezpieczeństwo dziecka, jak je motywować do nauki… i wiele innych pożytecznych porad.
zapraszamy do naszych sklepów allegro książki - e-avalon zabawki - e-avalon-zabawki
|
sprzedawca:
Księgarnia Avalon.pl Włodzimierz Konarski ul. Kościuszki 2 23-200 Kraśnik tel.: 607 [zasłonięte] 490
email: [zasłonięte]@avalon.pl NIP - 715[zasłonięte]000-02 REGON - 430[zasłonięte]650 Nr konta: 41 1240 [zasłonięte] 2[zasłonięte]3951110 [zasłonięte] 230504
|