Razem w szkole
Edukacja wczesnoszkolna Klasa 1 Podręcznik z ćwiczeniami Część 10 + Zeszyt cz.10 Kpl
WSIP
W ostatniej części opracowano ćwiczenia mające na celu utrwalenie i powtórzenie wprowadzonego materiału. Uczeń czyta krótkie teksty, słucha czytanego tekstu ze zrozumieniem. Ćwiczy czytanie ze zrozumieniem. Poznaje nazwy państw i ich mieszkańców oraz zasadę pisowni tych nazw wielką literą. Utrwala alfabet. Uzupełnia tekst zaproszenia. Odczytuje podstawowe informacje z mapy. Czyta i pisze wyrazy z ortogramami. Odczytuje informacje z tabeli i z kalendarza. Adresuje list i stosuje odpowiednie skróty oraz formy grzecznościowe. Czyta dłuższy tekst obrazkowo-wyrazowy. Opowiada historyjkę obrazkową – droga listu i wypowiada się na dany temat. W tej części podręcznika opracowano ćwiczenia do lektury „Przygody Koziołka Matołka”. Dziecko rozwiązuje zadania, wykonuje obliczenia w zakresie 10 i 20. Rozwija logiczne myślenie (zabawy matematyczne i łamigłówki logiczne). Opracowano także zadania i ćwiczenia utrwalające materiał – pojemność, masa, cena. Tematyka: Dziecięcy świat. Letni poranek. Powtarzamy, utrwalamy. Żegnaj szkoło, witajcie wakacje.
Zeszyt 10. uzupełnia treści zawarte w podręczniku Razem w szkole. Część 10. Dzieci, korzystając z tego zeszytu, utrwalają wiadomości i doskonalą umiejętności zdobyte podczas zajęć, aby potrafiły coraz lepiej: – rysować i pisać po śladzie, – rozpoznawać i pisać wszystkie litery alfabetu, – rozpoznawać i pisać dwuznaki oraz zmiękczenia, – układać i pisać wyrazy i krótkie zdania, – odczytywać wyrazy z rozsypanych liter i sylab, – rozróżniać i liczyć głoski w słowach i litery w wyrazach, – czytać litery, sylaby, wyrazy, krótkie teksty, – czytać ze zrozumieniem krótkie teksty, – ustalać kolejność wydarzeń – historyjka obrazkowa, – przepisywać starannie, – pisać z pamięci, – rozpoznawać rodzaje zdań, – stosować najprostsze zasady ortograficzne (pisownia imion i niektórych nazw własnych wielką literą), – wskazywać najważniejsze wyrazy w zdaniu, – adresować kopertę, – dodawać i odejmować w zakresie 20, – rozwiązywać zadania z treścią i łamigłówki, – krótko wypowiadać się na dany temat i odpowiadać na pytania, – rozpoznawać i pisać liczby 0–20, – porównywać liczby i stosować znaki: <, >, =, – wykorzystywać dane z tabeli do rozwiązania zadania, – kolorować obrazki, rysować, – rozróżniać zabawy i zwyczajedzieci z innych krajów, – nazywać miejsca związane z wakacjami, – dbać o własne bezpieczeństwo również podczas wakacji, – słuchać ze zrozumieniem czytanego tekstu. Zestawy ćwiczeń zostały dobrane tak, aby nauczyciel mógł korzystać z nich na bieżąco i doskonalić umiejętności dziecka stosując zasadę indywidualizacji. Ważna jest jakość wykonywanych ćwiczeń, nie wolno więc wymagać od dziecka mechanicznego wypełniania stron zeszytów. Nauczyciel powinien już na początku roku szkolnego zapoznać rodziców z zeszytami i omówić sposób korzystania z ćwiczeń. W zeszycie znajdują się dłuższe teksty do słuchania, mające na celu wyrabianie u dzieci nawyków czytelniczych oraz budowanie więzimiędzy czytającym a słuchaczem. Są one skorelowane z treściami zawartymi w podręczniku. Uczeń doskonali umiejętność słuchania ze zrozumieniem. Na końcu każdego zeszytu rodzice i nauczyciele znajdą porady psychologa: o dojrzałości szkolnej dziecka, przygotowaniu miejsca do nauki, dbaniu o zdrowie dziecka, jak współpracować i kontaktować się ze szkołą, jak dbać o bezpieczeństwo dziecka, jak je motywować do nauki… i wiele innych pożytecznych porad.
zapraszamy do naszych sklepów allegro książki - e-avalon zabawki - e-avalon-zabawki
|
sprzedawca:
Księgarnia Avalon.pl Włodzimierz Konarski ul. Kościuszki 2 23-200 Kraśnik tel.: 607 [zasłonięte] 490
email: [zasłonięte]@avalon.pl NIP - 715[zasłonięte]000-02 REGON - 430[zasłonięte]650 Nr konta: 41 1240 [zasłonięte] 2[zasłonięte]3951110 [zasłonięte] 230504
|