W 1347 roku na Europę spadło wielkie
nieszczęście. Na kontynencie pojawiła się „Czarna Śmierć”, szalejąca
zaraza, która w ciągu kolejnych 4-5 lat zabiła połowę populacji.
Gracze osiedlają się w różnych regionach
kontynentu, po którym rozprzestrzenia się śmiertelna plaga. W walce z
zarazą wspierają ich różne stany średniowiecznej Europy. Chłopi
zapewniają przyrost populacji, mądrzy Mnisi potrafi przegnać szczury,
głównych sprawców plagi. Zamożni Kupcy uciekają z terenów zagrożonych
zarazą – niestety, wraz z marszem toczącego wojny Rycerstwa plaga
szybciej osiąga nowe regiony. Wiedźmy posługują się wiedzą tajemną, by
przewidzieć rozmiar klęski i zagrożenia, sprowadzonego przez szczury.
Królowie mogą zapewnić bezpieczne schronienie w zamkach i fortecach.
Gdy jednak wraz z plagą szczurów nadchodzi
zaraza, nikt nie może czuć się bezpiecznie... Kiedy Czarna Śmierć
zniknie wreszcie z Europy, zwycięży gracz, który ocali najwięcej swojej
populacji.
Rattus to jedna z najciekawszych gier 2010 r.
Jej pierwszy nakład rozszedł się błyskawicznie na początku roku i był
niedostępny w Polsce.
Liczba graczy: 2 - 4 osoby
Wiek: od 10 lat
Czas gry: ok. 45 minut
Losowość: minimalne elementy losowe
Interakcja: bardzo duża interakcja
Złożoność: średnia złożoność
Wydawca: Axel
Projektant: Åse Berg , Henrik Berg
Wydanie: polskie