[zasłonięte]@tlen.pl
Nr konta bankowego:
68 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 557646
List polecony priorytetowy- 9 zł
List polecony ekonomiczny - 7 zł
Przesyłke pakuję starannie w kopertę bąbelkową i przesyłam w ciągu 3 dni od zaksięgowania wpłaty na koncie.
Ratownik WOPR nauczycielem pływania
Dariusz Władysław Skalski
Jesteś nauczycielem lub trenerem pływania?
A może jesteś pływakiem, który chce udoskonalić swój styl pływacki, osiągając jeszcze lepsze wyniki?
Doskonale trafiłeś. Mam książkę właśnie dla Ciebie!
W książce znajdziesz:
- przykłady wielu zabaw w wodzie,
- przykłady lekcji nauczania pływania dzieci,
- dokładnie opisane pływanie określonymi stylami pływackimi,
- rysuni umożliwiających zrozumienia omawianego zagadnienia.
Zamów książkę już teraz!
Wydawnictwo: Stowarzyszenie Instytut Kociewski
Miejsce i rok wydania: Skarszewy 2004
ISBN: 83[zasłonięte]88836-2
Liczba stron: 190
Wymiary; 24 x 16,5 cm;
Oprawa: kartonowa lakierowana
Książka jest używana. Bez śladów użycia.
Spis treści
I. WSTĘP
II. ZNACZENIE ŚRODOWISKA WODNEGO
1. WODA JEST POCZĄTKIEM WSZYSTKIEGO
III. SZKOLENIE RATOWNIKÓW WOPR Z ZAKRSU NAUCZANIA PŁYWANIA PODSTAWOWEGO.
1. SZKOLENIE Z ZAKRESU NAUCZANIA PŁYWANIA PODSTAWOWEGO
IV. WSKAZÓWKI ORGANIZACYJNO - METODYCZNE PRZY NAUCZANIU PŁYWANIA
1. ORGANIZACJA LEKCJI
1.1. METODY NAUCZANIA PŁYWANIA
1.2. ZASADY DYDAKTYCZNE
1.3. SPOSOBY KOMUNIKOWANIA SIĘ I CELE ĆWICZEŃ
1.4. OSNOWA LEKCJI PŁYWANIA
1.5. KONSTRUKCJA OSNOWY LEKCJI PŁYWANIA
1.5.1. WZÓR OSNOWY LEKCYJNEJ
1.5.2. WZÓR OSNOWY LEKCYJNEJ DLA GRUP PRZEDSZKOLNYCH
1.6. WAŻNE MOMENTY DLA SKUTECZNEGO NAUCZANIA
2. CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA PŁYWANIA (RATOWNIKA WOPR)
2.1. DODATKOWE CZYNNOŚCI NAUCZANIA PŁYWANIA
2.2. WAŻNE MOMENTY W CZASIE UCZENIA SIE I TRENINGU
2.3. PODSTAWOWE CZYNNOŚCI METODYCZNE NAUCZYCIELA W PROCESIE NAUCZANIA PŁYWANIA
3. PROGRAM LEKCJI PŁYWANIA
3.1. TEMATY LEKCJI PROGRAMU 20-LEKCYJNEGO
3.2. TEMATY LEKCJI PROGRAMU 30-LEKCYJNEGO
4. REGULAMIN ODZNAKI „JUŻ PŁYWAM"
5. WARUNKI UZYSKANIA KART PŁYWACKICH
6. REGULAMIN KĄPIELISKA (WZÓR)
7. REGULAMIN PŁYWALNI (WZÓR)
8. REGULAMIN ZJEŻDŻALNI (WZÓR)
V. ASPEKTY NAUCZANIA PŁYWANIA
1. WIEK PRZEDSZKOLNY
1.1. CZYNNIKI DETERMINUJĄCE PROCES UCZENIA PŁYWANIA
1.2. MIEJSCE DO ZAJĘĆ I JEGO WYPOSAŻENIE
1.3. TEMPERATURA WODY I POWIETRZA
1.4. UMIEJĘTNOŚCI DYDAKTYCZNE PROWADZĄCYCH ZAJĘCIA
1.5. PRZYBORY POMOCNICZE
1.6. WYBÓR PIERWSZYCH TECHNIK PŁYWANIA
1.7. WIEK I PŁEĆ ĆWICZĄCYCH
2. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA METODY I SYSTEMATYKI UCZENIA TECHNIKI PŁYWANIA
2.1. PIERWSZA FAZA NAUCZANIA PŁYWANIA
2.1.1. PODSTAWOWE CZYNNOŚCI RUCHOWE W ŚRODOWISKU WODNYM
2.1.2. ĆWICZENIA OSWAJAJĄCE TWARZ Z WODĄ
2.1.3. NAUCZANIE LEŻENIA NA PIERSIACH I GRZBIECIE - ĆWICZENIA WYPORNOŚCIOWE
2.1.4. NAUKA PRACY NN W UŁOŻENIU NA PLECACH
2.1.5. OPANOWANIE POŚLIZGÓW NA GRZBIECIE I PIERSIACH Z PRACĄ
NN NA PLECACH I PIERSIACH
2.1.6. PROSTE SKOKI NA NOGI
2.2. DRUGA FAZA NAUCZANIA PŁYWANIA
2.2.1. NAUCZANIE RUCHÓW NÓG DO KRAULA NA GRZBIECIE
2.2.2. NAUCZANIE RUCHÓW NÓG DO KRAULA NA PIERSIACH
2.2.3. NAUCZANIE RUCHÓW RAMION DO KRAULA NA GRZBIECIE
2.2.4. NAUCZANIE RUCHÓW RAMION DO KRAULA NA PIERSIACH
2.2.5. SKOKI DO WODY GŁĘBOKIEJ
2.3. TRZECIA FAZA NAUCZANIA PŁYWANIA
3. BLOK EDUKACYJNY KLAS I-III SZKOŁY PODSTAWOWEJ
3.1. OSWAJANIE Z WODĄ
RATOWNIK WOPR NAUCZYCIELEM PŁYWANIA
3.2. PRZEZWYCIĘŻANIE LĘKU PRZED WODĄ
3.3. WYWOŁANIE U UCZĄCYCH SIĘ WYOBRAŻENIA TECHNIKI PŁYWANIA
3.4. PROGRAM NAUCZANIA PŁYWANIA W FORMIE SKRÓCONYCH KONSPEKTÓW PROGRAMU 30-LEKCYJNEGO
4. BLOK EDUKACYJNY KLAS IV-VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ
5. BLOK EDUKACYJNY KLAS I-III SZKOŁY GIMNAZJALNEJ
VI. NAUKA PŁYWANIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
1. ZNACZENIE WODY DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
2. NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
VII. ZNACZENIE POKAZU W NAUCZANIU PŁYWANIA
1. PRZYKŁADOWA KLASYFIKACJA METOD STOSOWANYCH W NAUCZANIU PŁYWANIA
2. GRUPY METOD POKAZOWYCH
3. ZASADY PRZEPROWADZANIA POKAZU
4. CECHY WARUNKUJĄCE SKUTECZNOŚĆ POKAZU
VIII. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA STYLÓW PŁYWACKICH,SKOKÓW STARTOWYCH I NAWROTÓW W ASPEKCIE NAUCZANIA PŁYWANIA
1. CHARAKTERYSTYKA STYLU GRZBIETOWEGO (KRAUL B)
1.1. POŁOŻENIE CIAŁA
1.2. RUCHY RAMION
1.3. RUCHY NÓG
1.4. SYNCHRONIZACJA RUCHÓW
1.5. NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE BŁĘDY
2. CHARAKTERYSTYKA STYLU DOWOLNEGO (KRAUL A)
2.1. POŁOŻENIE CIAŁA
2.2. RUCHY RAMION
2.3. RUCHY NÓG
2.4. SYNCHRONIZACJA RUCHÓW
2.5. NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE BŁĘDY
3. CHARAKTERYSTYKA STYLU KLASYCZNEGO (tzw. „ŻABKA")
3.1. POŁOŻENIE CIAŁA
3.2. RUCHY RAMION
3.3. RUCHY NÓG
3.4. SYNCHRONIZACJA RUCHÓW
3.5. NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE BŁĘDY
4. CHARAKTERYSTYKA STYLU MOTYLKOWEGO (tzw. „DELFIN")
4.1. POŁOŻENIE CIAŁA
4.2. RUCHY RAMION
4.3. RUCHY NÓG I TUŁOWIA
4.4. SYNCHRONIZACJA RUCHÓW
4.5. NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE BŁĘDY
5. SKOK STARTOWY (TECHNIKA)
5.1. TECHNIKA SKOKU STARTOWEGO - START ZE SŁUPKA
5.2. TECHNIKA SKOKU STARTOWEGO - START Z WODY
5.3. NAUCZANIE SKOKU STARTOWEGO
5.4. NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE BŁĘDY W SKOKU STARTOWYM
5.5. NAUCZANIE STARTU Z WODY (KRAUL NA GRZBIECIE)
5.6. NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE BŁĘDY PODCZAS STARTU Z WODY
6. NAWROTY
6.1. TECHNIKA WYKONANIA NAWROTÓW KOZIOŁKOWYCH (OBRÓT PRZODEM
W PRZÓD)
6.2.TECHNIKA WYKONANIA NAWROTÓW ZWYKŁYCH
6.3. NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE BŁĘDY PODCZAS NAWROTU
IX. WYBRANE GRY I ZABAWY PRZYDATNE PRZY NAUCZANIU PŁYWANIA
1. ROLA GIER I ZABAW W NAUCZANIU PŁYWANIA
1.2. GRY I ZABAWY OSWAJAJĄCE ZE ŚRODOWISKIEM WODNYM
1.3. GRY I ZABAWY WYPORNOŚCIOWE
1.4. GRY I ZABAWY POMOCNE PRZY NAUCZANIU LEŻENIA NA PIERSIACH
W WODZIE
1.5. GRY I ZABAWY POMOCNE PRZY NAUCZANIU POŚLIZGÓW NA PIERSIACH
W WODZIE
1.6. WYBRANE ĆWICZENIA PRZYDATNE PRZY NAUCZANIU OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH UMYSŁOWO
1.7. GRY I ZABAWY POMOCNE PRZY NAUCZANIU SKOKÓW DO WODY .
2. ĆWICZENIA POMOCNE PRZY NAUCZANIU PŁYWANIA STYLEM KLASYCZNYM
2.1. PRZYKŁADOWE LEKCJE POMOCNE PRZY NAUCZANIU PŁYWANIA STYLEM KLASYCZNYM
2.1.1. LEKCJA 1, 2
2.1.2. LEKCJA 3, 4
2.1.3. LEKCJA 5, 6
2.1.4. LEKCJA 7, 8
2.1.5. LEKCJA 9,10
2.1.6. LEKCJA 11,12
2.1.7. LEKCJA 13,14
2.1.8. LEKCJA 15,16
2.1.9. LEKCJA 17,18
2.1.10. LEKCJA 19,20
3. GRY I ZABAWY POMOCNE PRZY NAUCZANIU PRACY NÓG DO STYLU DOWOLNEGO
3.1. GRY I ZABAWY POMOCNE PRZY NAUCZANIU RUCHÓW NÓG DO STYLU DOWOLNEGO
3.2. GRY I ZABAWY POMOCNE PRZY NAUCZANIU PRACY RAMION DO STYLU DOWOLNEGO
4. GRY I ZABAWY PRZYDATNE PRZY NAUCZANIU STYLU GRZBIETOWEGO
5. GRY I ZABAWY POMOCNE PRZY NAUCZANIU STYLEM MOTYLKOWYM
5.1. ĆWICZENIA OSWAJAJĄCE TWARZ Z WODĄ
5.2. ĆWICZENIA WYPORNOŚCIOWE I POŚLIZGI
5.3. NAUKA PRACY NÓG
5.4. NAUKA PRACY RAMION
5.5. ĆWICZENIA KOORDYNUJĄCE PRACĘ NÓG, RAMION I ODDYCHANIA
X. MODA NA AKTYWNY WYPOCZYNEK
1. ĆWICZENIA GIMNASTYCZNE W WODZIE
2. AO.UAAEROBIK
3. HYDROMASAŻ I AKUPRESURA
3.1. HYDROMASAŻ
3.2. AKUPRESURA
4. ZNACZENIE WODY DLA CZŁOWIEKA
4.1. WODA JEST ŹRÓDŁEM ŻYCIA
4.2. WÓDA ZDROWIA DODA
4.2.1. RELAKS W SAUNIE
XI. ABC SAUNY
1. WPROWADZENIE
2. METODYKA ZABIEGU
2.1. FAZY KĄPIELI
2.1.1. PRZYGOTOWANIE DO KĄPIELI
2.1.2. PRZYSTĄPIENIE DO KĄPIELI
2.1.3. WŁAŚCIWA KĄPIEL
2.1.4. PO KĄPIELI
3. WSKAZANIA I PRZECIWWSKAZANIA ZABIEGU
XII. ZAKOŃCZENIE