Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Raspberry Pi. Przewodnik użytkownika - Gareth Half

04-02-2015, 16:28
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 41 zł     
Użytkownik botland
numer aukcji: 4965025453
Miejscowość Kępno
Wyświetleń: 26   
Koniec: 04-02-2015 15:52:46

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

BOTLAND

Telefon: 62 [zasłonięte] 54

E-mail: [zasłonięte]@botland.com.pl

Napisz do nas


Opis

Nikomu nie trzeba przedstawiać komputera mieszczącego się w dłoni. O Raspberry Pi słyszał już każdy pasjonat elektroniki. Jednak nie każdy potrafi w pełni wykorzystać jego możliwości. A pomysłów na jego wykorzystanie jest tak wiele, jak wielu jego użytkowników.

 
 
 
Przewodnik po świecie Raspberry Pi ułatwi pierwsze kroki z tą niezwykle popularną platformą. Warto zauważyć, iż jednym z jej autorów jest sam Eben Upton - współtwórca Raspberry Pi. Dzięki tej pozycji czytelnik pozna architekturę x86 i ARM oraz zapozna się z zaletami i działaniem systemu Linux, który wykorzystywany jest do pracy na RPi. Książka może być traktowana jako rozszerzona instrukcja, która przedstawia zarówno podstawy (m.in. podłączanie monitora, klawiatury oraz myszy), jak i bardziej zaawansowane aspekty związane z minikomputerem (np. zarządzanie systemem operacyjnym Linux, programowanie w językach Scratch i Python).
 

Książka oparta jest na przykładach, które dostępne są w sieci pod tym adresem.

 

Ważną częścią książki jest nauka sterowania innymi urządzeniami przy pomocy Raspberry Pi. Może stać się ono np. centrum multimedialnym czy serwerem WWW. A to dopiero wstęp do tworzenia własnych projektów. Jeden z rozdziałów poświęcony jest płytkom rozszerzającym m.in. Gertboard.Ta publikacja pobudza kreatywność i chęć do sprawdzenia zdobytej wiedzy. Dzięki niej Raspberry Pi nie będzie miało przed czytelnikiem już żadnych tajemnic.

 

Fragment książki do przeczytania on-line.

 

Spis treści

 

Wprowadzenie (13)
  • Programowanie to świetna zabawa! (13)
  • Szczypta historii (15)
  • Co można zrobić za pomocą Raspberry Pi? (21)

 

CZĘŚĆ I: PODŁĄCZANIE PŁYTKI (23)

ROZDZIAŁ 1. Pierwsze spotkanie z Raspberry Pi (25)
  • ARM kontra x86 (26)
  • Windows kontra Linux (27)
  • Pierwsze kroki z systemem Raspberry Pi (29)
    • Podłączanie monitora (29)
    • Połączenie audio (31)
    • Podłączanie klawiatury i myszy (32)
    • Instalacja systemu na karcie SD (33)
    • Podłączanie pamięci zewnętrznej (38)
    • Łączenie z siecią (38)
    • Podłączanie zasilania (42)

 

ROZDZIAŁ 2. Administracja systemem Linux (43)
  • Wprowadzenie do systemu Linux (44)
  • Podstawy systemu Linux (46)
  • Wprowadzenie do systemu Debian (47)
    • Akcesoria (49)
    • Edukacja (49)
    • Internet (49)
    • Programowanie (50)
    • Dźwięk i wideo (50)
    • Narzędzia systemowe (50)
    • Preferencje (50)
  • Stosowanie zewnętrznych urządzeń pamięci masowej (52)
  • Tworzenie nowego konta użytkownika (53)
  • Układ systemu plików (55)
    • Układ logiczny (55)
    • Układ fizyczny (57)
  • Instalowanie i usuwanie oprogramowania (57)
    • Szukanie oprogramowania (58)
    • Instalowanie oprogramowania (59)
    • Usuwanie oprogramowania (60)
    • Aktualizowanie oprogramowania (61)

 

ROZDZIAŁ 3. Rozwiązywanie problemów (63)
  • Diagnozowanie klawiatury i myszy (64)
  • Diagnozowanie problemów z zasilaniem (65)
  • Diagnozowanie problemów z wyświetlaniem (66)
  • Diagnozowanie problemów związanych z uruchamianiem systemu (68)
  • Diagnozowanie problemów związanych z siecią (69)
  • Jądro awaryjne (72)

 

ROZDZIAŁ 4. Konfiguracja sieci (75)
  • Sieć przewodowa (76)
  • Sieć bezprzewodowa (79)
    • Brak szyfrowania (88)
    • Szyfrowanie WEP (88)
    • Szyfrowanie WPA/WPA2 (89)
    • Nawiązywanie połączenia z siecią bezprzewodową (90)

 

ROZDZIAŁ 5. Zarządzanie partycjami (91)
  • Tworzenie nowej partycji (92)
  • Zmiana wielkości istniejących partycji (96)
    • Automatyczna zmiana wielkości (96)
    • Ręczna zmiana wielkości (98)
  • Przenoszenie systemu na większą kartę SD (101)
    • Tworzenie obrazu w systemie Linux (102)
    • Tworzenie obrazu w systemie OS X (102)
    • Tworzenie obrazu w systemie Windows (103)

 

ROZDZIAŁ 6. Konfigurowanie płytki Raspberry Pi (105)
  • Ustawienia sprzętowe - plik config.txt (106)
    • Zmiana ustawień wyświetlania (107)
    • Opcje uruchamiania systemu (111)
    • Przetaktowywanie systemu Raspberry Pi (111)
    • Włączanie pamięci podręcznej drugiego poziomu (L2) (115)
    • Włączanie trybu testowego (116)
  • Podział pamięci - plik start.elf (117)
  • Ustawienia oprogramowania - plik cmdline.txt (118)

 

CZĘŚĆ II: PLATFORMA PI JAKO CENTRUM MULTIMEDIALNE, KOMPUTER PRODUKCYJNY I SERWER WWW (121)

ROZDZIAŁ 7. Platforma Pi jako centrum multimedialne (123)
  • Odtwarzanie muzyki na konsoli (124)
  • Dedykowane centrum multimedialne - dystrybucja Rasbmc (126)
    • Wyświetlanie danych strumieniowych z internetu (127)
    • Wyświetlanie lokalnych danych strumieniowych (130)
    • Konfiguracja dystrybucji Rasbmc (132)

 

ROZDZIAŁ 8. Platforma Pi jako komputer produkcyjny (135)
  • Stosowanie aplikacji działających w chmurze (136)
  • Pakiet OpenOffice.org (139)
  • Edycja obrazów w aplikacji Gimp (141)

 

ROZDZIAŁ 9. Platforma Pi jako serwer WWW (145)
  • Instalacja stosu LAMP (146)
  • Instalacja platformy WordPress (150)

 

CZĘŚĆ III: PROGRAMOWANIE I STEROWANIE (155)

ROZDZIAŁ 10. Wprowadzenie do języka Scratch (157)
  • Wprowadzenie do języka Scratch (158)
  • Pierwszy przykład: witaj świecie (159)
  • Drugi przykład: animacja i dźwięk (163)
  • Trzeci przykład: prosta gra (164)
  • Robotyka i czujniki (171)
    • Obsługa czujników za pośrednictwem płytki PicoBoard (171)
    • Robotyka i klocki LEGO (172)
  • Materiały dodatkowe (172)

 

ROZDZIAŁ 11. Wprowadzenie do języka Python (175)
  • Wprowadzenie do języka Python (176)
  • Pierwszy przykład: witaj świecie (176)
  • Drugi przykład: komentarze, dane wejściowe, zmienne i pętle (182)
  • Trzeci przykład: tworzenie gier za pomocą biblioteki pygame (186)
  • Czwarty przykład: Python i obsługa sieci (195)
  • Materiały dodatkowe (201)

 

ROZDZIAŁ 12. Sterowanie sprzętem (203)
  • Sprzęt elektroniczny (204)
  • Odczytywanie kodów z rezystorów (206)
  • Źródła komponentów (208)
    • Sklepy internetowe (208)
    • Specjalistyczne sklepy dla hobbystów (209)
  • Port GPIO (210)
    • Magistrala szeregowa UART (212)
    • Magistrala I2C (212)
    • Magistrala SPI (212)
  • Obsługa portu GPIO w języku Python (213)
    • Instalacja biblioteki języka Python dla portu GPIO (213)
    • Wyjście GPIO: migająca dioda LED (215)
    • Wejście GPIO: odczytywanie stanu przycisku (219)
  • Alternatywa dla płytki uniwersalnej (224)
  • Krótka instrukcja lutowania (226)

 

ROZDZIAŁ 13. Dodatkowe płytki (233)
  • Slice of Pi firmy Ciseco (234)
  • Prototyping Pi Plate firmy Adafruit (237)
  • Gertboard firmy Fen Logic (241)

 

DODATKI (247)

DODATEK A. Python - gotowe rozwiązania (249)
  • Raspberry Snake (rozdział 11., przykład 3.) (250)
  • Lista użytkowników IRC (rozdział 11., przykład 4.) (252)
  • Dane wejściowe i wyjściowe portu GPIO (rozdział 12.) (253)

 

DODATEK B. Tryby wyświetlania HDMI (255)
 
Skorowidz (261)

WYSYŁKA


Kupując kilka produktów na naszych aukcjach, za przesyłkę płacisz tylko raz.

  • Poczta Polska:
    przesyłka biznesowa - 11 zł
    pobranie - 18 zł
     
  • Kurier
    przedpłata - 22 zł
    pobranie - 29 zł

Zamówienie wysyłamy w ciągu 24 godzin od momentu  zaksięgowaniu wpłaty na  naszym koncie.

Do każdej przesyłki dołączany jest paragon fiskalny lub na życzenie faktura VAT.

 

AUKCJE


Zapraszamy na nasze pozostałe aukcje, gdzie znajdziesz:

  • Arduino
  • STM32Discovery
  • Raspberry Pi
  • Czujniki
  • Sterowniki silników i serw
  • Mikrokontrolery
  • Serwa
  • Silniki
  • Koła
  • Akumulatory
  • Ładowarki

i wiele innych !
 

PRESTASHOP - integracja z Allegro