Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Raspberry Pi. Przewodnik dla programistów Pythona

24-10-2014, 11:27
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 36 zł      Najwyzsza cena licytacji: zł      Aktualna cena: 36 zł     
Użytkownik botland
numer aukcji: 4637411773
Miejscowość Kępno
Licytowało: 1    Wyświetleń: 34   
Koniec: 24-10-2014 10:51:46

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

BOTLAND

Telefon: 62 [zasłonięte] 54

E-mail: [zasłonięte]@botland.com.pl

Napisz do nas


Opis

Zapewne słyszałeś już o coraz bardziej popularnym minikomputerze Raspberry Pi. Dzięki licznym rozszerzeniom oraz przykładowym projektom jego możliwości rozrastają się w błyskawicznym tempie. Obecnie wykorzystuje się go np. jako sterownik inteligentnego budynku, centrum multimedialne czy serwer WWW. Ta książka pomoże Ci w realizacji własnego projektu w oparciu o „Malinę”.

 

Dzięki tej pozycji czytelnik nauczy się tworzyć oprogramowanie w języku Pythton, przy użyciu edytora IDLE. W książce opisane są pierwsze kroki związane z konfiguracją i doborem akcesoriów minikomputera oraz podstawy obsługi systemu operacyjnego Linux. W kolejnych rozdziałach autor przybliża sposób programowania w języku Python. Następnie pokazuje jak w prosty sposób przy użyciu płytki RaspiRobot zbudować własnego robota.

 

W książce opisane są:

- platforma Raspberry Pi wraz z akcesoriami

- podstawy języka Python

- prosty projekt oparty na Raspberry Pi

- budowa własnego robota – RaspiRobot

 

 

Przykładowe projekty wykorzystane w książce dostępne do pobrania. Fragment książki do przeczytania on-line.

 

 

Spis treści

 

O autorze (9)

 

Wstęp (11)

 

Rozdział 1. Wprowadzenie (13)

  • Co to jest Raspberry Pi? (13)
  • Co można zrobić przy użyciu Raspberry Pi? (14)
  • Zapoznanie się z platformą Raspberry Pi (15)
  • Uruchamianie platformy Raspberry Pi (16)
    • Kupowanie niezbędnych elementów (16)
    • Łączenie wszystkiego w całość (22)
  • Uruchamianie systemu (22)
  • Podsumowanie (24)

 

Rozdział 2. Pierwsze kroki (25)

  • Linux (25)
  • Pulpit (25)
  • Internet (27)
  • Wiersz poleceń (27)
    • Poruszanie się po systemie za pomocą terminala (29)
    • Polecenie sudo (30)
  • Aplikacje (30)
  • Zasoby internetowe (32)
  • Podsumowanie (32)

 

Rozdział 3. Podstawy języka Python (33)

  • IDLE (33)
    • Wersje języka Python (33)
    • Powłoka języka Python (34)
    • Edytor (34)
  • Liczby (36)
  • Zmienne (37)
  • Pętle for (38)
  • Symulacja rzutów kostką do gry (39)
  • Instrukcja if (41)
    • Porównywanie (42)
    • Bycie logicznym (42)
    • Instrukcja else (43)
  • Instrukcja while (44)
  • Podsumowanie (45)

 

Rozdział 4. Łańcuchy, listy i słowniki (47)

  • Teoria łańcuchów (47)
  • Listy (49)
  • Funkcje (51)
  • Wisielec (52)
  • Słowniki (58)
  • Krotki (59)
    • Wielokrotne przypisywanie (60)
    • Wiele wartości powrotnych (60)
  • Wyjątki (61)
  • Podsumowanie funkcji (61)
    • Liczby (62)
    • Łańcuchy (62)
    • Listy (64)
    • Słowniki (64)
    • Konwersje typów (65)
  • Podsumowanie (66)

 

Rozdział 5. Moduły, klasy i metody (67)

  • Moduły (67)
    • Użycie modułów (67)
    • Przydatne biblioteki języka Python (68)
    • Instalowanie nowych modułów (69)
  • Programowanie zorientowane obiektowo (70)
  • Definiowanie klas (71)
  • Dziedziczenie (72)
  • Podsumowanie (74)

 

Rozdział 6. Pliki i internet (75)

  • Pliki (75)
    • Odczytywanie plików (75)
    • Odczytywanie dużych plików (77)
    • Zapisywanie plików (78)
    • System plików (78)
  • Serializacja (79)
  • Internet (80)
  • Podsumowanie (82)

 

Rozdział 7. Graficzne interfejsy użytkownika (83)

  • Tkinter (83)
  • Witaj, programisto (83)
  • Konwerter temperatury (84)
  • Inne widżety GUI (88)
    • Pole wyboru (88)
    • Lista (88)
    • Spinbox (89)
    • Układy elementów (89)
    • Pasek przesuwania (92)
  • Okna dialogowe (93)
    • Okno wyboru koloru (94)
    • Okno wyboru pliku (95)
  • Menu (95)
  • Obszar rysowania (96)
  • Podsumowanie (97)

 

Rozdział 8. Programowanie gier (99)

  • Co to jest pygame? (99)
  • Witaj, pygame (100)
  • Malinowa gra (101)
    • Sterowanie myszą (101)
    • Jedna malina (103)
    • Wykrywanie złapania i punktacja (104)
    • Odmierzanie czasu (105)
    • Mnóstwo malin (106)
  • Podsumowanie (108)

 

Rozdział 9. Współpraca ze sprzętem (109)

  • Piny złącza GPIO (109)
  • Bezpośrednie podłączenie do pinów GPIO (110)
  • Karty rozszerzeń (111)
    • Pi Face (111)
    • Slice of PI/O (112)
    • RaspiRobotBoard (113)
    • Gertboard (114)
  • Karty prototypowania (114)
    • Pi Cobbler (115)
    • Pi Plate (115)
    • Humble Pi (116)
  • Arduino i Raspberry Pi (117)
    • Współpraca Arduino i Raspberry Pi (118)
  • Podsumowanie (120)

 

Rozdział 10. Projekt z wykorzystaniem karty prototypowania (zegar) (121)

  • Elementy, których potrzebujesz (122)
  • Montaż sprzętu (122)
  • Oprogramowanie (124)
  • Etap drugi (126)
  • Podsumowanie (128)

 

Rozdział 11. RaspiRobot (129)

  • Elementy, których potrzebujesz (130)
  • Etap pierwszy: podstawowa wersja pojazdu (130)
    • Montaż sprzętu (130)
    • Oprogramowanie (135)
  • Etap drugi: dodanie czujnika odległości i wyświetlacza (136)
    • Krok nr 1 - podłączenie szeregowego adaptera czujnika odległości (136)
    • Krok nr 2 - podłączenie wyświetlacza (136)
    • Krok nr 3 - aktualizacja oprogramowania (138)
    • Krok nr 4 - uruchomienie (138)
    • Zmodyfikowane oprogramowanie (139)
  • Podsumowanie (140)

 

Rozdział 12. Co dalej? (141)

  • Zasoby związane z systemem Linux (141)
  • Zasoby związane z językiem Python (141)
  • Zasoby związane z platformą Raspberry Pi (142)
  • Inne języki programowania (143)
    • Język Scratch (143)
    • Język C (143)
  • Aplikacje i projekty (144)
    • Centrum multimedialne (Raspbmc) (144)
    • Automatyka domowa (145)
  • Podsumowanie (146)

 

Skorowidz (147)


WYSYŁKA


Kupując kilka produktów na naszych aukcjach, za przesyłkę płacisz tylko raz.

  • Poczta Polska:
    przesyłka biznesowa - 11 zł
    pobranie - 18 zł
     
  • Kurier
    przedpłata - 22 zł
    pobranie - 29 zł

Zamówienie wysyłamy w ciągu 24 godzin od momentu  zaksięgowaniu wpłaty na  naszym koncie.

Do każdej przesyłki dołączany jest paragon fiskalny lub na życzenie faktura VAT.

 

AUKCJE


Zapraszamy na nasze pozostałe aukcje, gdzie znajdziesz:

  • Arduino
  • STM32Discovery
  • Raspberry Pi
  • Czujniki
  • Sterowniki silników i serw
  • Mikrokontrolery
  • Serwa
  • Silniki
  • Koła
  • Akumulatory
  • Ładowarki

i wiele innych !
 

PRESTASHOP - integracja z Allegro