Witam, mam dziś do sprzedania używaną ramę Specialized Tarmac S-Works SL3 rozmiar L(56cm górna rura), kupioną w okolicach maja tego roku, u autoryzowanego dealera. Rama była używana przez 5 miesięcy, jej stan jest bardzo dobry, taki jak na zdjęciach. Rama jest wykonana w Technologii Carbonu FACT 11R, jest to najwyższa technologia Specialized stosowana w rowerach nawet w bieżącym roczniku 2014, tym samym technologicznie rama niczym nie odbiega od rowerów 2014, a ramy z tego rocznika to koszt ponad 12 tysięcy złotych, u mnie można ramę wyrwać sporo taniej, a ma zaledwie pół roku! W ramie została zastosowana w pełni karbonowa mufa w systemie OSBB, stosuję się w niej łożyska maszynowe BB30 umieszczone w plastikowych adapterach które dodaję w komplecie. Dzięki tak dużej mufie, sztywność ramy jest dużo większa niż przy standardowym BB30, czy BSA, w ramie można zastosować korby w standardach BB30, PF30, oraz korby w systemie hallowtech II, oraz GXP po zastosowaniu odpowiednich adapterów. Główka ramy jest wykonana w technologii tappered, mianowicie dolne łożysko jest powiększone do 1.5 cala, a górne o standardowej wielkości 1.1-8 cala, co daję nam wielką sztywność boczną główki i widelca. W ramie zastosowano także karbonowy widelec z karbonową rurą sterową, który jest bardzo sztywny, a dzięki włókną węglowym wszelkie drgania pochodzące z asfaltu są absorbowane i dają dużo większy komfort niż aluminiowo-karbonowe rozwiązania. Rama ma geometrię sportową, co można zauważyć po tym, iż trzy profesjonalne drużyny World-Tour jeżdżą na tych ramach. Jest niesamowicie lekka, gdyż wraz z widelcem, zaciskiem sztycy, sterami i hakiem przerzutki waży zaledwie 1470 gramów. Po pół roku używania stwierdzam że rama jest piekielnie sztywna, podjeżdża jak szalona, a że mówią że Tarmac nie jest komfortowy, to chyba dlatego, bo na nim nie jeździli, świetnie absorbuję drgania i nie męczy nawet po 4 godzinach jazdy. Na ramie jest jedno obicie lakieru w okolicach tylnych haków widoczne na zdjęciach, zapewnia że to tylko obicie lakieru, materiał nie jest uszkodzony, powstało przy transporcie roweru w samochodzie. Drugie otarcie jest w okolicach osi suportu, ale nie jest zbytnio widoczne, reszta lakieru ma się bardzo dobrze. W komplecie z ramą znajduje się zacisk sztycy, stery, widelec, hak przerzutki, plastiki do łożysk BB 30, karta gwarancyjna, dowód zakupu. Gwarancja na ramę w Specialized jest dożywotnia, więc nie trzeba się obawiać że kupuję się kota w worku. Gorąco polecam tą ramę i zapraszam do kontaktu w razie pytań.