RAMA NAPRAWCZA RN – 3000
Jestem producentem ram od 1993 roku ( 19 lat ).
Rama naprawcza przeznaczona jest do napraw samochodów osobowych, dostawczych i terenowych, umożliwiając pracę z czterech stron pojazdu.
Pozwala to na prostowanie samochodów o długości do 530 cm z każdej strony. Samochody o większej długości mogą być naprawiane z trzech stron, natomiast czwarta strona ( tył lub przód ) dopiero po przesunięciu pojazdu na ramie.
Zastosowane koła skrętne o wysokiej wytrzymałości pozwalają na pracę i przetaczanie ramy razem z samochodem w dowolne miejsce warsztatu. Każde koło z widelcem posiada trzy łożyska.
Pojedyncze ramiona z imadłami można założyć w dowolne miejsce ramy, w poprzek lub wzdłuż, na zewnątrz lub wewnątrz ramy naprawczej, umożliwiając tym samym zamocowanie różnych nietypowych samochodów.
Masywne ramiona mocowane do ramy obejmujące całą belkę i skręcone śrubą M20x180 stanowią wraz z imadłami mocny punkt zamocowania auta.
Kątownica montowana jest w jeden z sześciu otworów znajdujących się dookoła ramy i przykręcana śrubą M24x190.
Możliwość stopniowego skręcenia kątownicy i pochylenia wieży (11 pozycji wieży - pół okręgu) w lewo lub w prawo nawet do poziomu ramy daje szeroki zakres pracy przy jednym zamontowaniu kątownicy.
Każda hydraulika przed zamontowaniem do ramy jest dokładnie sprawdzana włącznie z pomiarem ciśnienia i jest objęta gwarancją razem z całą ramą.
W SKŁAD WERSJI PODSTAWOWEJ WCHODZI:
1. RAMA z kołami skrętnymi
- długość 3000 mm / długość z kątownicą 4700 mm
- szerokość 900 mm ( z kołami 1170 mm ) / szerokość z ramionami 1920 mm
- szerokość z ramionami i kątownicą ( ciągnięcie boczne ) 3100 mm
- wysokość od podłoża do punktu mocowania samochodu 550 mm
2. KĄTOWNICA
- wysokość od podłoża 1700 mm
- siłownik 10 ton (wysuw 150 mm) + pompa hydrauliczna ręczna jednostopniowa z wężem
lub
siłownik 12 ton (wysuw 300 mm) + pompa hydrauliczna nożna dwustopniowa z wężem
- posiada dwie zwrotnice umożliwiające ciągnięcie w różnej pozycji
3. RAMIONA szt. 4
4. IMADŁA UNIWERSALNE (hartowane) do mocowania samochodu szt. 4
5. ROLKA CIĄGNĄCA W DÓŁ ( montowana na kątownicę lub w każde miejsce ramy )
hydraulika 10 ton czerwona VOREL:
CENA w/w zestawu (poz. 1–5) wynosi netto 6 500 zł ( brutto 7 995 zł )
hydraulika 12 ton zielona POLSKA:
CENA w/w zestawu (poz. 1–5) wynosi netto 7 200 zł ( brutto 8 856 zł )
Zdjęcia przedstawiają wersję ramy wystawioną do sprzedaży.
Ta wersja ramy występuje też o długości 2300 mm (6200 zł lub 6900 zł netto).
Różnica jest tylko w długości samej ramy (stołu).
W produkcji ramy zastosowano importowane kształtowniki zamknięte w gat. S355 (znacznie mocniejsze od zwykłej stali S235):
rama – 120x120x8 mm
ramiona (łapy) – 100x100x8 mm
kątownica - belka pozioma – 120x120x10 mm
kątownica - wieża z grzebieniem – 120x60x6 mm
Występujące kształtowniki o podanych przekrojach i grubości ścianek sprawiają, że cała konstrukcja jest bardzo sztywna i przy bardzo mocnych ciągnięciach się nie wygina.
Mając duże doświadczenie w konstruowaniu i produkcji ram, każda rama naprawcza jest przemyślana pod kątem łatwej, szybkiej i skutecznej pracy przy naprawie samochodu.
Sprawia to, że moje ramy pracują wiele lat bezawaryjnie.
Stosowane w innych ramach naprawczych kształtowniki ze zwykłej stali S235 o ściankach 4 i 5 mm przy mocniejszym ciągnięciu mogą spowodować pogięcie całej ramy.
Deklarowane siły ram naprawczych 20, 25 i więcej ton występują tylko teoretycznie, ponieważ tej siły w większości przypadkach nie jest się w stanie nawet w przybliżeniu uzyskać.
Dotyczy to również popularnych rozpieraczy z pompą o ciśnieniu 620-690 bar (8[zasłonięte]990-100 PSI) i siłownika o średnicy tłoka 45 mm (nie mylić z średnicą tłoczyska i zewnętrzną siłownika), które dają moc około 10-11 ton.
Poniżej podaję kilka przykładów mocy siłowników przy danym ciśnieniu pompy:
średnica tłoka 45 mm średnica tłoka 47 mm
ciśnienie 550 bar = 8,92 ton 550 bar = 9,73 ton
ciśnienie 600 bar = 9,73 ton 600 bar = 10,62 ton
ciśnienie 650 bar = 10,54 ton 650 bar = 11,50 ton
ciśnienie 700 bar = 11,35 ton 700 bar = 12,38 ton
ciśnienie 750 bar = 12,16 ton 750 bar = 13,27 ton
Pompa w mojej ramie RN-3000 ma ciśnienie 640-660 bar co daje faktyczną moc 10,4 – 10,7 ton lub 670-690 bar dając 11,8 – 12,2 ton.
Pragnę zauważyć, że zachodnie ramy renomowanych producentów mają najczęściej siłę 8 czy 10 ton, natomiast konstrukcje ram wykonywane są z kształtowników o grubych ściankach, co świadczy o sztywności całej konstrukcji.
U mnie zawsze jest rzetelny opis sprzedawanego towaru zgodny z rzeczywistością, co sprawia, że kupujący nie jest oszukany i ma poczucie, że dokonał właściwego wyboru.
Decydując się na wybór ramy proszę wziąć pod uwagę, że jest to narzędzie pracy, które ma pracować wiele lat, spełniając swoje zadanie.
Życzę podjęcia właściwej decyzji.
Produkuję także inne ramy RN-1000 oraz RN-3100 / 3700/ 4300 o mocy 10 lub16 ton, które są wystawione na innych aukcjach.
Do ramy można dodatkowo kupić przedłużacz wieży, żuraw do ciągnięcia w górę, stopy pod ramę, uchwyty do mocowania MERCEDESA, BMW oraz RENAULT / NISSAN.
Posiadam w sprzedaży również łańcuchy, haki, klamry i pasy blacharskie.
Wszystkie towary objęte są 12 miesięczną gwarancją.
Ramy naprawcze posiadają instrukcję obsługi, instrukcję BHP na stanowisku blacharza–lakiernika samochodowego, deklarację zgodności oraz kartę gwarancyjną.
Na życzenie wysyłam materiały informacyjne.
Wystawiam FAKTURY PRO FORMA umożliwiające ubieganie się o dotacje lub kredyt.
Wystawiam FAKTURY VAT.
W przypadku pytań i wyjaśnień proszę dzwonić:
tel. kom. 606 [zasłonięte] 41 41 Ireneusz Skotnicki
tel./fax 24 [zasłonięte]277 80
AUTOMET
ul. Wiślana 3 b
09-533 SŁUBICE k/ Płocka
e-mail: [zasłonięte]@interia.pl