Rally Championship to jedna z najbardziej znanych komputerowych ścigałek. Seria ta została zapoczątkowana wydanym w 2000 roku tytułem, dość szybko doczekała się również kontynuacji w postaci RC Xtreme. Obie gry trafiły wyłącznie na PC. Opisywane wersje, przeznaczone na PS2 oraz Gamecube’a, w wyraźny sposób odwołują się do wspomnianych produkcji. Konsolowe edycje Rally Championship pod wieloma względami różnią się jednak od swoich PeCetowych odpowiedników, zawierają również sporą liczbę zupełnie nowych elementów. Za produkcję tych gier odpowiedzialny jest Warthog, który przygotował wcześniej PeCetowego RC Xtreme, a także takie gry jak Richard Burns Rally czy Mace Griffin Bounty Hunter.
Konsolowy Rally Championship oferuje przede wszystkim bogaty wachlarz trybów rozgrywki. Gracz generalnie może wybierać pomiędzy dwoma podstawowymi trybami zabawy. Simulation pod wieloma względami przypomina inne konsolowe ścigałki, jak chociażby serię Colin McRae Rally. Gracz musi nie tylko umiejętnie pokonywać napotykane zakręty, ale i przygotowywać pojazd do kolejnych przejazdów, dokonując odpowiednich zmian zawieszenia, czy decydując się na pasujące do danych warunków opony. Tryb Arcade pozwala z kolei bezstresowo pościgać się z innymi zawodnikami. W tym przypadku wszystkie pojazdy startują jednocześnie, co wymusza na graczu bardziej agresywną jazdę.
Na uwagę zasługuje także rozbudowany tryb mistrzostw, w którym kolejne zwycięstwa są jednoznaczne z pozyskaniem dodatkowej gotówki. Pieniądze przeznacza się nie tylko na dokonanie napraw pojazdu, ale i zakupienie zupełnie nowych części. Rally Championship posiada również wyjątkowo rozbudowany multiplayer dla czterech osób. Zawodnicy mogą do kolejnych OeSów podchodzić na zmianę (tzw. hot-seat), bądź też (podobnie jak w zwykłych wyścigach) startować jednocześnie i zmagać się na podzielonym ekranie.
Opisywana ścigałka umożliwia przetestowanie jednej z kilkudziesięciu dostępnych, licencjonowanych maszyn. Lista rajdowych wozów obejmuje między innymi Renault Megane Maxi, Peugeota 206 WRC, Mitsubishi Lancera EVO VI, Vauxhalla Astrę, czy Forda Pumę. Poszczególne wozy różnią się pomiędzy sobą zarówno rodzajem zastosowanego napędu (4x4 lub na przednie koła), jak i mocą silnika czy zachowaniem na trasie. Wyścigi rozgrywają się w sześciu różnych państwach. Do pokonania jest w sumie 36 wyjątkowo długich OeSów. Oprawa wizualna Rally Championship prezentuje dość wysoki poziom wykonania. Warto jednocześnie dodać, iż sterowane pojazdy mogą podlegać różnorakim uszkodzeniom. Co więcej, poważniejsze awarie wykluczają je zazwyczaj z dalszej jazdy.