ISBN: |
978[zasłonięte][zasłonięte]65419 |
Wymiar: |
17.0x24.0cm |
Ilość stron: |
325 |
Rok wydania: |
2012 |
Rodzaj okładki: |
Miękka |
Stan: |
Nowa |
Wydawca: |
Poznańskie Towarzystwo Przyjaciół Nauk |
Autor: |
Rajewicz Danuta |
Opis książki
Podtytuł: Obszary integracji, kształtowane kompetencje
Zadaniem rozprawy jest opis i analiza sposobów funkcjonowania edukacji telewizyjnej w kształceniu polonistycznym w szkole ponadgimanzjalnej oraz próba wskazania obszarów jej możliwej obecności w nauczaniu języka polskiego. Przedmiotem analizy stały się zarówno stanowiska deklarowane w prawie oświatowym i literaturze metodycznej, jak i sposoby realizacji przyjmowanych założeń w podręcznikach szkolnych. Drugim obszarem oglądu stali się wykonawcy tych zadań. Na podstawie badań własnych zweryfikowany został poziom umiejętności licealistów w dekodowaniu programów telewizyjnych oraz stopień przygotowania nauczycieli do realizacji zadań z zakresu edukacji telewizyjnej. Badania kreślą rzeczywisty obraz potrzeb edukacyjnych młodzieży i kompetencji nauczycieli w zakresie kwalifikacji medialnych. W dalszej kolejności stały się przyczynkiem do zaproponowania własnego programu działań...
Publikacja dofinansowana ze środków Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego