Pierwsza rejestracja 11’2000. W kraju 01’2007. Auto zostało zbudowane przez Marcina Schefflera, który tym autem rozpoczął karierę rajdową. Po 2 latach, nowy nabywca jeździł w Samochodowych Mistrzostwach Tych. Saxo od 01’2012 jest w moich rękach. Przez 2 lata użytkowany zgodnie z przeznaczeniem, doinwestowany i regularnie serwisowany. Samochód został gruntownie odnowiony i przygotowany do kolejnego sezonu jazd sportowych (gotowy do zabawy, nie wymaga nakładu finansowego!). Wstawiony został nowy, zdrowy silnik (2001r, mały przebieg 140tys km, równa kompresja, nie podcieka przy głowicy i pokrywie). Samochód idealnie się prowadzi jest bardzo precyzyjny i rewelacyjnie skręca. Zarejestrowany jako ciężarowy VAT-1. + Masa 930kg, Moc ok. 130KM. + Klatka Trela Motorsport robiona na specjalne zamówienie (wzmocnienia kielichów). + Zdrowy seryjny silnik na “dużym” komputerze (układ dolotowy, zmodyfikowany zapłon) - bardzo szybki! + Seryjna skrzynia biegów po rewizji w Gieral Motorsport, zdrowe i mocne przeguby! + Sprawne wspomaganie, idealna przekładnia (bez luzów). + Sportowe poduszki mocowania silnika oraz skrzyni biegów. + Sportowe wahacze przednie (zmiana kąta wyprzedzenia, twardsza poduszka niż poliuretan + sztywne podpory). + Sportowa belka tylnego zawieszenia przygotowana przez Gieral Motorsport (sportowe poduszki twardsze niż poliuretan, sztywna, wzorowa geometria, na podwójnych łożyskach). + Zawieszenie z przodu: “gruby” Bilstein B6 (przygotowane kolumny + nowa sprężyna). Zawieszenie z tyłu: Kayaba AGX z 8 stopniową regulacją (nowe). + Pancerne mocowania i gruba płyta duraluminium pod silnikiem. + Wydech przelotowy z tłumikiem środkowym i końcowym firmy OMP (optymalny poziom głośności). + Flokowana deska rozdzielcza, dodatkowe ręczne sterowanie wiatrakami, instalacja pod dodatkowe oświetlenie na masce. + Fotele kubełkowe: OMP z aktualną homologacją oraz MircoST. + Pasy 4-pktowe Sparco. + Sportowa kierownica z nabą. + Dobre oświetlenie wewnętrzne, seryjne halogeny podłączone pod długie światła. + Obszerny bagażnik z paskami ściągającymi (mocowanie dużej ilości kół na trening). + Samochód po gruntownym przeglądzie, wymieniony olej, płyn hamulcowy. + Zdrowe tarcze hamulcowe, z tyłu nowe. + Długie szpilki, 4x dystans 2cm (na wyposażeniu) + Oryginalne felgi aluminiowe 15” z oponami Toyo R1R. + Dodatkowe wyposażenie: 4x koła zimowe 14” z oponami Collins, 4x felgi 14” aluminowe do upalania (w tym dwie mają ostatki Toyo 888), 4x felgi stalowe 14” (2 ładne, 2 zapasowe), zestaw większych zacisków hamulcowych na przód, oryginalne sprężyny, kilka części zapasowych. - seryjne klocki hamulcowe (do jazdy na czas polecam wyczynowe). - skrzypią poliuretanowe gumki mocowania stabilizatora (trzeba się przyzwyczaić lub wymienić na seryjne). - tania kierownica sportowa (niestety musiałem wyjąć swoją). Samochód jest w bardzo dobrej kondycji – „wlewać benzynę i jeździć”. Idealny do nauki jazdy lub do sportu (KJS, Rallysprint, Rajdy 3-ligi, RPP). Podziele się wszystkimi informacjami na temat obecnego stanu oraz pełnej historii auta. Więcej zdjęć: http://racing.pl/saxo/