Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Rajd Doolittle'a na Tokio 18 IV 1942

31-05-2014, 12:09
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 18.50 zł     
Użytkownik e_stanczyk_pl
numer aukcji: 4202462449
Miejscowość stalowa wola
Wyświetleń: 4   
Koniec: 31-05-2014 11:58:35

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2013
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Księgarnia Stańczyk w Stalowej Woli

DOSTAWA

Możliwe formy dostawy to:

  • dostawa kurierem
  • wysyłka Pocztą Polską
  • odbiór osobisty w Paczkomacie
Koszty dostawy podane są w nagłówku strony

 

 

Płatność

Akceptujemy wszystkie formy płatności dostępne na Allegro



Czas dostawy

Termin wysyłki wynosi 24-48 godzin (dni robocze pon.-pt.)



Opinie o nas

Koniecznie zobacz opinie o nas na naszym innym koncie: stanczyk_mir, który prowadzimy od 2006 roku!

Rajd Doolittle'a na Tokio 18 IV 1942.
Uwarunkowania polityczne i strategiczne operacji.

Autor: Jarosław Jastrzębski

Wydawnictwo: Inforteditions

 

Amerykański nalot na Japonię z 18 kwietnia 1942 roku należy do najgłośniejszych wydarzeń wojny na Pacyfiku. 16 bombowców B-25, którymi dowodził podpułkownik James Doolittle, wystartowało z pokładu lotniskowca Hornet i zbombardowało Tokio, Nagoję oraz Kobe. Niewiele jest faktów historycznych, których sława i rozgłos stałyby w tak rażącej sprzeczności z ich rzeczywistym znaczeniem dla przyszłego biegu zdarzeń. Stało się tak przede wszystkim za sprawą amerykańskiej propagandy wojennej, starającej się za wszelką cenę przedstawić tę akcję, niewątpliwie pomysłową i spektakularną – można by wręcz rzec bezczelną – jako niemal równoważącą klęski ponoszone od początku wojny z upokorzeniem w Pearl Harbor na czele. Rajd Doolittle’a, za którym nie stał nawet cień racji militarnych, miał bowiem przekonać Amerykanów, że ich przywódcy są w stanie poprowadzić naród do ostatecznego zwycięstwa. Zabieg marketingowy był tak skuteczny, że od ponad pół wieku historiografia musi się zmagać z półprawdami czy zgoła mitami, jakie narosły wokół tej operacji amerykańskich sił zbrojnych…