historycznySquad
2005360 s., 24 cmstan dobry
Spis treści
Od redakcji .................................................g
JAN ZYNDRAM MASZKOWSKI
W kręgu rodzinnym Rafała Maszkowskiego..................... jj
MARIA ZDUNIAK
Rafał Maszkowski - najwybitniejszy polski dyrygent
końca dziewiętnastego wieku ...................................27
MAGDALENA SZAFKOWSKA
Nagrobek Rafała Maszkowskiego ................................55
MARZANNA JACIEŁŁO-KOŁACZYK
Sale koncertowe w dziewiętnastowiecznym Wrocławiu................71
HELMUTLOOS
Miejskie teatry we Wrocławiu...................................85
BOGUSŁAW RABA
Droga do sławy Benjamina Bilsego i jego Legnickiej Orkiestry
Symfonicznej. Czwartą klasą do Filharmonii Berlińskiej...............95
MAJA FLIS
Twórczość polonezowa Józefa Elsnera ........................... 113
DARIUSZ GALEWSKI
Projekt barokowego prospektu organowego kościoła jezuitów w Kłodzku.
Przyczynek do związków pomiędzy sztukami plastycznymi a muzyką .... 127
ALLEN SCOTT
Odrodzenie drukarstwa na Śląsku pod koniec XVI wieku. Wkład drukarza
Nicolausa Sartoriusa-Schneidera do historii śląskiej muzyki sakralnej ... 133
KRZYSZTOF ROTTERMUND
Fortepianmistrzowie z Wrocławia w końcu XVIII i w XIX wieku.
Przyczynek do historii budownictwa instrumentów muzycznych na Śląsku . 151
Instrumenty proweniencji wrocławskiej
w Muzeum Instrumentów Muzycznych w Berlinie.................. '65
KRYSTYNA TUREK
Śląskie pieśni ludowe z teki folklorystycznej Stanisława Wallisa ........ 173
MAGDALENA DZIADEK
Stan zachowania tradycyjnego repertuaru katolickich pieśni kościelnych
na Śląsku Cieszyńskim ....................................... 183
JADWIGA BOBROWSKA
Piosenka „o wilczku ożenionym" i jej warianty
w zbiorach śląskich pieśni ludowych............................. 199
REMIGIUSZ POŚPIECH
Ksiądz Augustyn Weltzel (1[zasłonięte]817-18) jako badacz
śląskiej kultury muzycznej ....................................211
TOMASZ M1CHALEWSKI
Znaczenie działalności Piotra Świercajako pedagoga
i badacza folkloru Śląska Opolskiego ............................221
FRANCISZEK GERMAN
Profesor Józef Władysław Reiss (1[zasłonięte]879-19)
i jego związki muzyczne ze Śląskiem.............................235
ZBIGNIEW KOŚCIÓW
Serbołużyckie ślady muzyczne na Śląsku .........................257
JOLANTA BAUMAN-SZULAKOWSKA
Gatunek koncertu w twórczości kompozytorów górnośląskich .........263
ANNA CRANAT-JANKI
Główne tendencje twórcze we wrocławskim środowisku kompozytorskim
w latach 1[zasłonięte]945-20 .........................................279
TOMASZ KIENIK
Związki między wysokością a barwą dźwięku
w wybranych utworach kompozytorów wrocławskich................ 295
JOANNA SUBEL
Tradycje męskiego śpiewu chóralnego we Wrocławiu................321
DOROTA KANAKA
Antygona Ryszarda Bukowskiego jako przykład koncepcji
dramatu choreograficznego ...................................347