Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

RADA SZKOŁY M.MENCEL NOWA

28-01-2012, 1:32
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 15 zł     
Użytkownik asiamusia
numer aukcji: 2060866392
Miejscowość @
Wyświetleń: 4   
Koniec: 26-01-2012 14:05:56

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2008
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 WYDAW.IMPULS KRAKÓW 2008

STRON 214

16 X 23 CM

 

OPIS:

 

Książka przedstawia funkcjonowanie rad szkół (wskaźnika szkolnej demokracji) w publicznych szkołach podstawowych. Jest to spojrzenie na rady szkoły z punktu widzenia wszystkich podmiotów biorących udział w życiu szkoły, a więc nie tylko dyrekcji i nauczycieli, ale także uczniów oraz rodziców – członków rady szkoły. Analizie poddano strukturę i funkcjonowanie rad szkół, jak również motywy ich powstania i perspektywy rozwoju.
Przez pryzmat działalności rady szkoły ukazano tym samym drogę do współpracy rodziców, uczniów i nauczycieli w publicznej szkole podstawowej. Zwieńczeniem pracy jest z kolei próba zarysowania optymalnego modelu rady szkoły i określenie warunków jego realizacji w praktyce.
Książka naświetla zagadnienie dotychczas pomijane w literaturze pedagogicznej. Może zatem wypełnić poważną lukę w naszej wiedzy o stanie demokratyzacji szkolnictwa publicznego.
Publikacja jest przeznaczona głównie dla nauczycieli, dyrektorów oraz rodziców i uczniów, ale także dla władz oświatowych i samorządowych. Może być również cenną pomocą na kierunkach studiów kształcących przyszłych pedagogów.

 

Wstęp

 

 

 

Rozdział 1. Demokracja a koncepcja demokratyzacji szkoły

 

Wprowadzenie

 

1.1. Współczesne koncepcje demokracji

 

1.2. Normatywne i empiryczne definiowanie demokracji

 

1.3. Niektóre bariery demokratyzacji państwa i szkoły

 

1.4. Demokratyzacja szkoły – uwarunkowania historyczne i prawne

 

1.5. Demokratyzacja a uspołecznienie szkoły

 

1.6. Demokracja i demokratyzacja szkoły – własne ujęcie terminów badawczych

 

Konkluzje

 

 

 

Rozdział 2. Demokratyzacja szkoły publicznej w kontekście

 

przemian ustrojowych w Polsce

 

Wprowadzenie

 

2.1. Transformacja ustrojowa w Polsce a pojęcie demokracji

 

2.2. Szkoła publiczna a idea demokratyzacji szkoły

 

2.3. Argumenty za demokratyzacją szkoły według Bogusława Śliwerskiego

 

(oraz autorów amerykańskich)

 

Konkluzje

 

 

 

Rozdział 3. Założenia a rzeczywistość istnienia i funkcjonowania

 

rady szkoły (stan prawny przed 1 września 1999 r.)

 

Wprowadzenie

 

3.1. Moc sprawcza rady szkoły

 

3.2. Aspekty demokratyzacji życia szkoły w założeniach dotyczących

 

funkcjonowania rady szkoły

 

3.3. Skład rady szkoły

 

3.4. Funkcjonowanie rad szkół przed 1 września 1999 r.

 

Konkluzje – rożne ujęcia rady szkoły

 

 

 

Rozdział 4. Podstawy metodologiczne badań

 

4.1. Cele badań

 

4.2. Problemy badawcze

 

4.3. Metoda badań i techniki badawcze

 

4.4. Organizacja badań, charakterystyka terenu badań

 

 

 

Rozdział 5. Dyrektorzy szkół a rada szkoły

 

Wprowadzenie; charakterystyka dyrektorów, szkół i środowiska

 

5.1. Geneza rady szkoły; inicjatorzy, motywy, bariery

 

5.2. Skład rady szkoły oraz zadania (rola) jej członków

 

5.3. Działalność rady szkoły; współpraca z dyrektorem, zmiany w szkole

 

wprowadzone przez radę

 

5.3.1. Finanse w radzie szkoły

 

5.3.2. Polityka kadrowa w szkole

 

5.3.3. Zmiana warunków do rozwoju uczniów

 

5.3.4. Przestrzeganie prawa w szkole

 

5.4. Osiągnięcia rady szkoły i ocena jej działalności

 

5.4.1. Współpraca szkoły z rodzicami

 

5.5. Funkcjonowanie rad szkół – argumenty za i przeciw; perspektywy

 

przed radami szkoły

 

5.5.1. Zmiany (udoskonalenia) w działalności rad szkół

 

5.5.2. Zainteresowanie władz radami szkoły; rady szkoły w kontekście

 

reformy oświaty

 

Wnioski

 

 

 

Rozdział 6. Nauczyciele a rada szkoły

 

Wprowadzenie; charakterystyka nauczycieli, szkół i środowiska

 

6.1. Geneza rady szkoły; inicjatorzy, motywy, bariery

 

6.2. Struktura rady szkoły; wybory, role, zadania, informacja

 

6.3. Współpraca rady szkoły z dyrektorem

 

6.4. Charakterystyka działalności rady szkoły; zmiany w szkole

 

wprowadzone przez radę

 

6.4.1. Sposób podejmowania decyzji przez radę szkoły

 

6.4.2. Zmiany kadrowe w szkole

 

6.4.3. Przestrzeganie prawa w szkole

 

6.4.4. Zmiany wprowadzone w szkole przez radę a finanse rady

 

6.4.5. Rada szkoły a współpraca szkoły z rodzicami

 

6.5. Ocena działalności rady szkoły przez nauczycieli – jej członków

 

6.5.1. Stopień zadowolenia nauczycieli z udziału w radzie

 

6.5.2. Zmiany (udoskonalenia) w funkcjonowaniu rady szkoły

 

6.6. Zainteresowanie władz radami szkoły; rady szkoły w kontekście reformy oświaty

 

Wnioski

 

 

 

Rozdział 7. Uczniowie a rada szkoły

 

Wprowadzenie; charakterystyka uczniów

 

7.1. Geneza rady szkoły; inicjatorzy, motywy, bariery

 

7.2. Struktura rady szkoły; wybory, role, zadania, informacja

 

7.3. Charakterystyka działalności rady szkoły

 

7.3.1. Sposób podejmowania decyzji przez radę szkoły

 

7.3.2. Zmiany kadrowe w szkole

 

7.3.3. Przestrzeganie prawa w szkole

 

7.3.4. Zmiany w szkole wprowadzone przez radę

 

7.4. Ocena działalności rady szkoły i jej osiągnięcia

 

7.4.1. Stopień zadowolenia uczniów z udziału w radzie

 

7.4.2. Zmiany (udoskonalenia) w funkcjonowaniu rady

 

7.5. Zainteresowanie władz radami szkoły; rady szkoły w kontekście reformy oświaty

 

Wnioski

 

 

 

Rozdział 8. Rodzice a rada szkoły

 

Wprowadzenie; charakterystyka rodziców, szkół i środowiska

 

8.1. Geneza rady szkoły; inicjatorzy, motywy, bariery

 

8.2. Struktura rady szkoły; wybory, role, zadania, informacja

 

8.3. Charakterystyka działalności rady szkoły

 

8.3.1. Sposób podejmowania decyzji przez radę szkoły

 

8.3.2. Zmiany kadrowe w szkole

 

8.3.3. Przestrzeganie prawa w szkole

 

8.3.4. Zmiany wprowadzone w szkole przez radę a finanse rady

 

8.3.5. Współpraca szkoły z rodzicami

 

8.4. Ocena działalności rady szkoły przez rodziców – jej członków

 

8.4.1. Stopień zadowolenia rodziców z udziału w radzie szkoły

 

8.4.2. Zmiany (udoskonalenia) w funkcjonowaniu rady

 

8.5. Zainteresowanie władz radami szkoły; rady szkoły w kontekście reformy oświaty

 

Wnioski

 

 

 

Rozdział 9. Co z tą radą?

 

9.1. Funkcjonowanie rad szkół w kontekście procesów

 

demokratyzacji szkoły

 

9.1.1. Motywy powstania rady szkoły

 

9.1.2. Struktura

 

9.1.3. Działalność

 

9.2. Ocena i perspektywy; rada szkoły – zarodek czy porażka demokracji

 

w szkole?

 

9.3. Typy rad szkół – cechy charakterystyczne – konkluzje

 

9.4. Kierunki pracy rożnych agend, czyli w którą stronę?

 

9.5. Wnioski, interpretacje, pytania

 

Zakończenie; rada szkoły – czy(-li) pozorowanie demokracji?

 

Wykaz literatury

 
Stan IDEALNY , nowa
ZAPRASZAM NA INNE MOJE AUKCJE