Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Racjonalność konsumpcji i zachowań konsumentów

28-02-2012, 14:09
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 48.60 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029715815
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 7   
Koniec: 30-01-2012 10:22:48

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2004
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 228 stron
Format: 16.0x24.0cm
Rok wydania: 2004
Oprawa: Kartonowa



Racjonalność konsumpcji i zachowań konsumentów

Kieżel Ewa (red.)

Autorzy prezentują wyniki badań procesów konsumpcji polskich gospodarstw domowych oraz racjonalności wydatków i konsumpcji w świetle przyjętych kryteriów. Przedstawiają również ocenę racjonalności zachowań konsumentów na rynku oraz wpływ na te zachowania procesu integracji Polski z Unią Europejską. W kontekście racjonalności zostały także rozpatrzone: gospodarowanie dochodami pieniężnymi przez gospodarstwa domowe, oddziaływania interpersonalne, znaczenie wizerunku/reputacji przedsiębiorstwa w procesach podejmowania decyzji przez konsumentów oraz zachowania dzieci i młodzieży jako konsumentów. Książka jest przeznaczona dla studentów i wykładowców na kierunku zarządzania i marketingu uczelni ekonomicznych oraz słuchaczy studiów podyplomowych zainteresowanych problematyką rynkowych zachowań konsumentów. Zaciekawi także przedstawicieli biznesu oraz instytucji zajmujących się ochroną praw konsumenta i jego edukacją.


Spis treści

Wprowadzenie

Rozdział 1
Racjonalność konsumpcji i zachowań konsumentów w świetle teorii

1.1. Zachowania konsumentów i ich racjonalność
1.1.1. Zachowania konsumentów istota, zakres, determinanty
1.1.2. Racjonalność zachowań konsumentów istota i cechy racjonalnego działania
1.1.3. Kryteria i mierniki racjonalności zachowań konsumentów
1.2. Racjonalność konsumpcji gospodarstw domowych istota, kryteria i mierniki
1.2.1. Konsumpcja racjonalna pojęcie, istota
1.2.2. Kryteria racjonalności konsumpcji
1.2.3. Mierniki spożycia
1.3. Proces integracji Polski z Unią Europejską a racjonalność konsumpcji i zachowań polskich konsumentów
1.4. Gospodarowanie dochodami w gospodarstwach domowych w aspekcie racjonalności zachowań konsumentów
1.5. Zachowania dzieci i młodzieży jako konsumentów istota, determinanty, racjonalność
1.5.1. Determinanty zachowań dzieci i młodzieży jako konsumentów
1.5.2. Racjonalność decyzji dzieci i rodziny
1.6. Oddziaływania interpersonalne jako determinanta zachowań konsumentów i czynnik kształtujący ich racjonalność
1.6.1. Typy oddziaływań interpersonalnych determinujące zachowania konsumentów
1.6.2. Źródła oddziaływań interpersonalnych
1.6.3. Oddziaływania interpersonalne o zróżnicowanym charakterze a kształtowanie się racjonalności decyzji konsumentów
1.7. Wizerunek przedsiębiorstwa i jego znaczenie w wyborach rynkowych konsumentów w aspekcie racjonalności

Rozdział 2
Uwarunkowania konsumpcji polskich gospodarstw domowych w latach 1[zasłonięte]990-20

2.1. Makrouwarunkowania i czynniki konsumpcji gospodarstw domowych
2.1.1. Tempo rozwoju gospodarczego kraju mierzone wielkością i dynamik PKB
2.1.2. Zmiany na rynku pracy w okresie transformacji
2.1.3. Inflacja w latach 1[zasłonięte]989-20
2.1.4. Zmiany podaży i ich wpływ na poziom spożycia
2.1.5. Dochód jako czynnik wpływający na poziom konsumpcji gospodarstw domowych
2.2. Zmiany konsumpcji gospodarstw domowych w latach 1[zasłonięte]990-20
2.2.1. Poziom i struktura wydatków konsumpcyjnych gospodarstw domowych w latach 1[zasłonięte]990-20
2.2.2. Zmiany spożycia żywności w gospodarstwach domowych w latach 1[zasłonięte]990-20
2.2.3. Wyposażenie gospodarstw domowych w dobra trwałego użytku w latach 1[zasłonięte]990-20
2.2.4. Zmiany konsumpcji usług w okresie transformacji

Rozdział 3
Problemy koncepcyjno-metodyczne badania racjonalności konsumpcji i zachowań konsumentów

3.1. Metodyka badania zachowań konsumentów i konsumpcji gospodarstw domowych
3.1.1. Źródła wiedzy o zachowaniach konsumentów i ich racjonalności; metody analizy zachowań konsumentów
3.1.2. Źródła wiedzy o konsumpcji gospodarstw domowych
3.2. Organizacja badań bezpośrednich racjonalności konsumpcji i zachowań konsumentów; charakterystyka badanej populacji
3.3. Indywidualne badania bezpośrednie (ilościowe i jakościowe) oraz badania pośrednie racjonalności konsumpcji i zachowań konsumentów
3.3.1. Badania racjonalności zachowań konsumentów
3.3.2. Organizacja badań racjonalności konsumpcji gospodarstw domowych
3.3.3. Metodyka i organizacja badań wpływu procesu integracji Polski z Uni Europejską na racjonalność konsumpcji i zachowań polskich konsumentów
3.3.4. Metodyka i organizacja badań racjonalności gospodarowania dochodami pieniężnymi przez gospodarstwa domowe
3.3.5. Metodyka badań racjonalności zachowań dzieci i młodzieży jako konsumentów
3.3.6. Metodyka badań oddziaływań interpersonalnych na racjonalność zachowań konsumentów
3.3.7. Znaczenie wizerunku/reputacji przedsiębiorstwa w rynkowych wyborach konsumentów (charakterystyka próby i narzędzia badawczego)

Rozdział 4
Ocena racjonalności konsumpcji i zachowań konsumentów wyniki badań bezpośrednich

4.1. Racjonalność zachowań konsumentów
4.1.1. Zachowania konsumentów na rynku (z uwzględnieniem faz procesu podejmowania decyzji)
4.1.2. Czynniki różnicujące racjonalność zachowań konsumentów; próba typologii zachowań
4.1.3. Ocena racjonalności zachowań konsumentów
4.2. Racjonalność wydatków i konsumpcji gospodarstw domowych
4.2.1. Ocena racjonalności konsumpcji gospodarstw domowych na podstawie kryterium ekonomicznego
4.2.2. Ocena racjonalności konsumpcji gospodarstw domowych na podstawie kryterium biologicznego
4.2.3. Ocena racjonalności konsumpcji gospodarstw domowych na podstawie kryterium społecznego
4.3. Proces integracji Polski z Unią Europejską a racjonalność konsumpcji i zachowań polskich konsumentów
4.4. Racjonalność gospodarowania dochodami pieniężnymi przez gospodarstwa domowe
4.5. Ocena racjonalności zachowań gospodarstw domowych z dziećmi
4.6. Racjonalność zachowań dzieci i młodzieży jako konsumentów
4.7. Racjonalność zachowań konsumentów jako rezultat oddziaływań interpersonalnych
4.7.1. Uwagi wstępne
4.7.2. Wpływ oddziaływania normatywnego i zjawiska naśladownictwa na racjonalność zachowań konsumentów
4.7.3. Wpływ oddziaływania informacyjnego na racjonalność zachowań konsumentów
4.8. Wizerunek/reputacja przedsiębiorstwa jako determinanta racjonalności zachowań konsumentów
Zakończenie
Bibliografia
Załącznik