Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

RACHUNKOWOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO - NOWA opis

15-02-2015, 9:13
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 6 zł     
Użytkownik teo-door
numer aukcji: 5061553969
Miejscowość Siemianowice Śląskie
Wyświetleń: 2   
Koniec: 15-02-2015 09:16:02

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


Witam na mojej aukcji

KTÓREJ PRZEDMIOTEM JEST:



RACHUNKOWOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO

KONCEPCJE METODY UWARUNKOWANIA


- W.A. NOWAK







Wydawnictwo - WN PWN
Rok - 1998
Stron - 241
Oprawa - MIĘKKA LAKIEROWANA
Format - B5

STAN - KSIĄŻKA NOWA Z LIKWIDOWANEJ HURTOWNI

KOSZT WYSYŁKI - 7 zł.




Spis Treści :

1. Rachunkowość wobec złożoności organizacji 17

1.1. Filozoficzna koncepcja organizacji. Aspekty ontologiczne, epistemologiczne i aksjologiczne 17
1.1.1. Aspekty epistemologiczne 20
1.1.2. Aspekty aksjologiczne 22
1.1.3. Uogólniony model organizacji 24

1.2. Rachunkowość a filozoficzna koncepcja organizacji 27

1.3. Rachunkowość a społeczny system działania 29

1.3.1. Rachunkowość a funkcjonalna koncepcja systemu działania społecznego . . 32
1.3.2. Mintzberga koncepcja organizacji i roli rachunkowości 34

1.4. Adaptywność i jej konsekwencje w rachunkowości 36
1.5. Złożone systemy adaptacyjne według Gell-Manna 38
1.6. O przewidywalności przyszłych stanów złożonych systemów adaptacyjnych 44
1.7. Sytuacje pomiarowe i pomiary w złożonych systemach adaptacyjnych 45
1.8. Organizacja jako złożony system adaptacyjny 45
1.9. Rachunkowość w świetle koncepcji złożonego systemu adaptacyjnego 50
1.10. Rachunkowość a parady gmatyczne metafory organizacji. Nowy paradygmat rachunkowości 56

2. Ontyczne i aksjologiczne orientacje rachunkowości 60

2.1. Ontyczne metaorientacje rachunkowości 60
2.1.1. Koncepcja rachunkowości zorientowanej na bytową pochodność, niesamo-dzielność i zależność jednostki gospodarującej, czyli teoria tożsamości z właścicielem (the proprietary theory) 61
2.1.2. Koncepcja rachunkowości zorientowanej na bytową pochodność, bytową zależność i bytową samodzielność jednostki gospodarującej, czyli teoria samodzielności podmiotowej albo teoria podmiotu (the entity theory) .... 62
2.1.3. Koncepcja rachunkowości zorientowanej na bytową samodzielność zasobów jednostki gospodarującej, czyli teoria funduszowa (the fund theory) 65

2.2. Znaczenia i konteksty odpowiedzialności 67

2.3. Odpowiedzialność a paradygmaty rachunkowości 73
2.3.1. Indukcyjny paradygmat antropocentryczny 74
2.3.2. Dedukcyjny paradygmat prawdziwego dochodu 74
2.3.3. Paradygmat użyteczności decyzyjnej w aspekcie przydatności informacji z rachunkowości w danym modelu decyzyjnym 75
2.3.4. Paradygmat użyteczności decyzyjnej w aspekcie zachowań zagregowanego rynku 75
2.3.5. Paradygmat użyteczności decyzyjnej w aspekcie indywidualnego użytkownika informacji 76
2.3.6. Paradygmat ekonomicznego charakteru informacji 77

3. Generowanie i komunikowanie informacji finansowej w sektorze publicznym 79

3.1. Konwencje pomiarowe rachunkowości 79
3.1.1. Konwencja kasowa (the cash basis of accounting) 82
3.1.2. Zmodyfikowana konwencja kasowa (the modified cash basis of accounting) 83
3.1.3. Pełna konwencja memoriałowa (the full accrual basis of accounting) .... 83
3.1.4. Zmodyfikowana konwencja memoriałowa (the modified accrual basis of accounting) 84

3.2. Klasy informacji finansowych w różnych konwencjach pomiarowych 85
3.3. Użytkownicy informacji finansowej o sektorze publicznym. Mechanizm obiegu informacji finansowej 88
3.4. Potrzeby informacyjne użytkowników oraz cele sprawozdawczości finansowej ... 91
3.5. Model sprawozdawczy 95
3.6. Sprawozdawczość finansowa a odpowiedzialność 98
3.7. Informacja finansowa a uwarunkowania sytuacyjne: model Hofstede'a 100
3.8. Standardy rachunkowości sektora prywatnego a rachunkowość sektora publicznego . 102

4. Majątek w sektorze publicznym 105

4.1. Charakterystyka majątku sektora publicznego 107
4.1.1. Środki pieniężne 108
4.1.2. Finansowe składniki majątku, czyli aktywa finansowe 109
4.1.3. Niefinansowe składniki majątku 110
4.1.4. Zasoby jako własność 115

4.2. Składnik majątku w kategoriach rachunkowości 116
4.3. Identyfikacja składników majątku i towarzyszących im zobligowań a konwencje pomiarowe rachunkowości 119

4.4. Klasyfikacja zasobów sektora publicznego według kryteriów rachunkowości .... 123
4.4.1. Klasyfikacja według horyzontu czasowego 125
4.4.2. Klasyfikacja według stopnia płynności 126
4.4.3. Klasyfikacja według rodzaju restrykcji prawnych 127
4.4.4. Klasyfikacja według natury i funkcji 127

4.5. Problematyczne kwestie klasyfikacji aktywów 132

5. Światowe tendencje w zarządzaniu zasobami publicznymi i w rachunkowości sektora publicznego 134

5.1. Tendencje w zarządzaniu sektorem publicznym krajów rozwiniętej gospodarki rynkowej 134
5.2. Nowy sposób zarządzania sektorem publicznym. Menedżeryzm i konsumeryzm . . 136
5.3. Pomiar i rewizja dokonań sektora publicznego 140
5.3.1. Rewizja dokonań 150
5.4. Modele uwarunkowań innowacji w rachunkowości sektora publicznego 151

6. Tendencje w polskiej rachunkowości sektora publicznego 158

6.1. Korzenie współczesnego sposobu myślenia o regulacjach rachunkowości sektora publicznego, czyli lata pięćdziesiąte 158
6.2. Lata osiemdziesiąte, czyli punkt wyjścia rachunkowości lat dziewięćdziesiątych . . 162

6.3. Pierwsza połowa lat dziewięćdziesiątych 163
6.3.1. Kształt sektora publicznego 163
6.3.2. Źródła standardów rachunkowości 165
6.3.3. System rachunkowości 166
6.3.4. Prawo budżetowe i rachunkowość budżetowa 168
6.3.5. Szczególne zasady rachunkowości i sprawozdawczości sektora publicznego 175
6.3.6. Klasyfikacja budżetowa 181
6.3.7. Plany kont 182
6.3.8. Wpływ prawa podatkowego 185
6.3.9. Wpływ rynku kapitałowego 186
6.3.10. Model uwarunkowań innowacji w systemie rachunkowości sektora publicznego lat dziewięćdziesiątych 187
6.3.11. Transformacje lat dziewięćdziesiątych w perspektywie koncepcji złożonego systemu adaptacyjnego 190

Konkluzje 195
Załącznik 1. Gmina jako podmiot sprawozdawczy w systemie rachunkowości memoriałowej 200
Załącznik 2. Władze państwa jako podmiot sprawozdawczy w systemie rachunkowości memoriałowej 208
Załącznik 3. Zakres zastosowania i struktura Zarządzenia Ministra Finansów z dnia 2 stycznia 1961 r. w sprawie przepisów o rachunkowości budżetowej 214
Załącznik 4. Zakres stosowania i struktura Instrukcji Ministra Finansów z dnia 11 maja 1954 r. w sprawie podstawowych zasad prowadzenia księgowości przez jednostki gospodarki uspołecznionej 215
Załącznik 5. Zakres stosowania i struktura Zarządzenia Ministra Finansów z dnia 4 grudnia
1959 r. w sprawie podstawowych zasad prowadzenia księgowości, inwentaryzacji, sporządzania
sprawozdań finansowych oraz przechowywania dowodów księgowych przez jednostki gospodarki uspołecznionej 216
Załącznik 6. Struktura Zarządzenia Ministra Finansów z 1983 r. w sprawie ogólnych zasad prowadzenia rachunkowości przez jednostki gospodarki uspołecznionej 218
Załącznik 7. Struktura Rozporządzenia Ministra Finansów z 1991 r. w sprawie zasad prowadzenia rachunkowości 219
Załącznik 8. Struktura Ustawy o rachunkowości z 1994 r 220
Załącznik 9. Podmioty objęte prawnymi regulacjami rachunkowości 222
Załącznik 10. Zakres stosowania i struktura Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 grudnia 1994 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości dla jednostek nie prowadzących działalności gospodarczej 224
Załącznik 11. Jednolite wykazy kont ustalone przez Ministra Finansów dla jednostek wykonawczych sektora budżetowego 226
Załącznik 12. Jednolite wykazy kont ustalone przez Ministra Finansów dla budżetu gminy 229

Literatura 230


RACHUNKOWOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO - NOWA opis



PRZED PODJĘCIEM DECYZJI PROSZĘ O ZAPOZNANIE SIĘ ZE STRONĄ ,,O MNIE"


ZAPRASZAM NA INNE MOJE AUKCJE

POZDRAWIAM