PUZZLOMATIC FIFTEEN GAME
Łamigłówka dla każdego (81 układów do rozwiązania).
GRA ORYGINALNIE ZAPAKOWANA
SZYBKA WYSYŁKA
PODSTAWOWE INFORMACJE:
Liczba graczy: 1 osoba
Wiek: od 5 lat
Czas gry: do 2 milionów lat
Wydawca: Puzzlomatic
Projektant: Puzzlomatic
Wydanie: polskie
"Fifteen game" to prawdziwa klasyka. Grę stworzył w 1878 Sam Loyd senior. Od tamtej pory "Fifteen game" zawojowało cały świat. Jak grzyby po deszczu zaczęły wyrastać kluby i stowarzyszenia zrzeszające miłośników tej łamigłówki. Rozegrano niezliczoną ilość turniejów, powstały dziesiątki modyfikacji i wersje cyfrowe. Pomimo upływu czasu pierwotna wersja gry nigdy
nie straciła na popularności. Ale jak może być inaczej, skoro potencjał "Fifteen game" jest niewyczerpany! Ta gra to 1 bilion rozwiązywalnych wariacji! A zatem gdyby rozwiązywać każdy jeden układ w zaledwie 60 sekund, wyczerpanie wszystkich możliwości zajęłoby 2 miliony lat!
"Fifteen game" należy do kanonu klasycznych łamigłówek. Ta przeszło 130-letnia gra posiada rzesze fanów na całym świecie. "Fifteen game" to absolutnie niewyczerpany zasób fascynujących zadań. Jeden bilion wariacji może przyprawić o zawrót głowy. Ale spokojnie - najważniejsze to dobrze się bawić i czerpać frajdę z każdego rozwikłanego problemu.
Instrukcja gry
1. Ustaw elementy w dowolnym (przypadkowym) układzie na tablicy
2. Odłóż na bok czysty element
3. Zdecyduj, który z układów załączonych do instrukcji zamierzasz
odtworzyć (oczywiście możesz stworzyć własną wariację, do której będziesz
dążył)
4. Wykorzystując puste pole przesuwaj klocki w pionie i poziomie tak,
by uzyskać odpowiednie ustawienie.
5. Elementy można jedynie przesuwać, nie wolno ich wyciągać i
przekładać.
Rozwiązywalność
Nie wszystkie układy początkowe są rozwiązywalne. Połowa z 2 bilionów wariacji pozbawiona jest możliwości prawidłowego ułożenia elementów. Jak zatem rozpoznać rozwiązywalny układ?
W normalnym układzie [patrz rys.] liczby wzrastają od lewej do prawej. W każdym innym układzie występuje inwersja, czyli sytuacja, w której liczba większa jest przed liczbą mniejszą. Dla przykładu: w sekwencji 9,7,5,6 liczba 9 poprzedza liczby 7,5,6 co równa się trzem inwersjom. Liczba 7
poprzedza liczby 5 i 6 dając kolejne dwie. Cały wiersz zawiera łącznie 5 inwersji. Jeśli suma wszystkich inwersji (liczonych we wszystkich czterech wierszach układanki) jest liczbą parzystą, to dany układ jest rozwiązywalny. W innym przypadku gra jest nierozwiązywalna.
LIST POLECONY EKONOMICZNY 3zł
LIST POLECONY PRIORYTETOWY 6zł
WSZYSTKIE PRZESYŁKI SĄ REJESTROWANE


PRZED ZAKUPEM PROSZĘ O ZAPOZNANIE SIĘ ZE STRONĄ "O MNIE"