Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PUZDERKO NA TUSZ DO PIECZĘCI DYNAST MING WANLI

30-03-2015, 17:32
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Aktualna cena: 50 zł     
Użytkownik mieszkiel
numer aukcji: 5195434828
Miejscowość Zielona Góra
Wyświetleń: 27   
Koniec: 30-03-2015 17:40:20
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Piękne małe puzderko na tusz do pieczęci-  scena rodzajowa  dynastia Ming z okresu cesarza   ZHU YIJUN – kolorowe emalie.

Opis z katalogu: Case for ink, used for seals with floral design in undergalze blue and overglaze enamel, so called "fighting colours" techique (Chinese doucai) Ming Dynasty Wanli Reign, 1573 -1620 Emperor Zhu Yijun

 

 

Niezwykłe małe puzderko z kolorowymi emaliami i ciekawą scenka rodzajową. Mnich z plecaczkiem na plecach i charakterystyczną kitka spiętych włosów na czubku głowy- przynosi wiadomość. Chyba dobrą skoro- pan domu częstuje go kielichem wina… Na drugim planie- urzędnicy – dzielą cos na pół. Porcelana bardzo często opisywała wazne wydarzenia z życia rodów mandarynów i urzędników cesarstwa. Często artysta portretował uczestników waznego wydarzenia- a takie małe puzderko mogło mieć niezwykłą wartość dla historii rodziny… Tu możemy zajrzeć do Chin sprzed 500 lat. Takie sceny rodzajowe na porcelanie- należą do  najcenniejszych eksponatów w Muzeach całego świata… Podobnie barwioną kolorową ceramikę w tego okresu widziałem w Szanghaju w Muzeum Narodowym- należała do najcenniejszych eksponatów. Sygnatura z XVI wieku… Charakterystyczna paleta barw zielenie pomarańcze… na wizerunku Cesarza  Jianjing znajdziemy podobne barwy!!!

Świetna artystyczna kopia wykonana według tradycyjnej technologii i oryginalnych wzorów. Dla laika nie do odróżnienia od oryginału. Również sygnatura namalowana kobaltem identyczna jest jak ta oryginalna… W Chinach tej klasy ceramika jest bardzo droga. Wykonana przez słynne manufaktury z regionu Jingdezhen – stolicy chińskiej porcelany- gdzie znajdują się tysiące małych pracowni- i duże nowoczesne fabryki – produkujące najpiękniejszą porcelanę na świecie trafiła do Polski na słynną wystawę „ Historia porcelany chińskiej od X wieku do czasów współczesnych. Dziś niektóre eksponaty z tej wspaniałej kolekcji możecie Państwo nabyć na naszych aukcjach.

Wyboru porcelany na wystawę dokonywali wybitni specjaliści i artyści… Zatem mamy do czynienia z prawdziwym ponadczasowym dziełem sztuki.

Wymiary:

 Wysokość 3,3 cm

Średnica 7 cm

Perełka każdej orientalnej kolekcji!!!

Puzderko posiada oryginalne opakowanie- skrzynkę obitą jedwabiem z motywami złotych smoków –a od środka złotym jedwabiem… Skrzynka miała kontakt z wilgocią i trochę pachnie… ale jest niezwykłym oryginalnym  dodatkiem …

 

Wystawa: Historia porcelany chińskiej od X wieku do czasów współczesnych

2[zasłonięte]005-10 (wtorek) – 2[zasłonięte]006-01 (niedziela)

Muzeum Archeologiczne w Poznaniu, ul. Wodna 27 - Pałac Górków

 

 

Porcelana chińska zachwyca nas swym pięknem i zarazem kruchością oraz jednoznacznie kojarzy się nawet laikowi z Państwem Środka. Wystawa jest jedną z niewielu okazji do zapoznania się z tą ciekawą dziedziną wytwórczości chińskich rzemieślników. I choć dzisiaj oceniamy przede wszystkim walory estetyczne naczyń, warto zagłębić się w ich ciekawe dzieje.

 

Wystawa dostępna dla zwiedzających od 25 października 2005 r. do 15 stycznia 2006 r. Na wystawę zapraszają Muzeum Archeologiczne w Poznaniu, Fundacja Patrimonium, Polsko-Chińska Fundacja Promocji Kultury i Sztuki DONG FENG.

 

Porcelana chińska zachwyca nas swym pięknem i zarazem kruchością oraz jednoznacznie kojarzy się nawet laikowi z Państwem Środka. Wystawa jest jedną z niewielu okazji do zapoznania się z tą ciekawą dziedziną wytwórczości chińskich rzemieślników. I choć dzisiaj oceniamy przede wszystkim walory estetyczne naczyń, warto zagłębić się w ich ciekawe dzieje.

 

Porcelana od wieków posiadała w Chinach wyjątkowe znaczenie pośród wszystkich artystycznych wyrobów. Produkowana była zarówno na potrzeby dworu cesarskiego i do celów ceremonialnych lub kultowych, ale również dla gospodarstw domowych do codziennego użytku. Często ze względu na swoją wartość stanowiła swego rodzaju dworską walutę służącą do kupowania stanowisk w administracji państwowej. Była także oryginalnym i cenionym instrumentem muzycznym. Dzięki tak powszechnemu wykorzystaniu na terenie Chin powstały wielkie ośrodki produkcji naczyń porcelanowych, wśród których najsławniejsze były: Hutianyao, Longquanyao, Dingyao, Yaozhuyao, Ruyao, Guanyao i Jingdezhen. Ostatni z nich za panowania Dynastii Yuan zdobył tytuł Chińskiej Stolicy Porcelany, a przedmioty pochodzące z jego pieców uznane zostały za wzór doskonałości techniki i piękna.

 

Większość prezentowanych eksponatów pochodzi właśnie z Chińskiej Stolicy Porcelany. W tradycyjnych chińskich gablotach można obserwować zmiany barw, wzorów zdobień i kształtów, dokonujące się na przestrzeni setek lat. Wśród wyrobów możemy podziwiać seladony o gładkich i cienkich ściankach, regularnych kształtach i wyjątkowo delikatnych brzegach z okresu Pięciu Dynastii, porcelanę Qingbai wprowadzoną za panowania Dynastii Song ([zasłonięte]960-12), a także naczynia wykonane w okresie panowania Dynastii Yuan (1[zasłonięte]279-13), kiedy ta wytwórczość uzyskała najwyższy poziom. Na wystawie obecna jest również porcelana z okresu tzw."Złotego Wieku" przypadającego za rządów Dynastii Qing (1[zasłonięte]644-19), gdy nowe techniki malarstwa naszkliwnego w połączeniu z inwencją rzemieślników zaowocowały powstaniem dzieł o niespotykanych wcześniej kształtach i kolorystyce.

 

Wystawa to również okazja do zaprezentowania skomplikowanego procesu ich wytwarzania. Krótkie filmy towarzyszące ekspozycji zapoznają z poszczególnymi etapami produkcji i jednocześnie pokazują jak wiele wysiłku trzeba było włożyć, aby uzyskać efekt końcowy, zachwycający ludzi na całym świecie, zarówno koneserów jak i laików.

 

Wystawę prezentującą historię porcelany chińskiej, ukazującą dzieje i rozwój tej sztuki od X wieku do czasów współczesnych, można od środy 4 października oglądać w Muzeum Miedzi w Legnicy.

„Na przykładzie najbardziej charakterystycznych wyrobów reprezentujących wszystkie etapy rozwoju wytwórstwa porcelany w Chinach można prześledzić, jak zmieniła się technika i wzornictwo” - mówi dyrektor Muzeum Miedzi w Legnicy, Andrzej Niedzielenko.

Na wystawie, przygotowanej przez Polsko-Chińską Fundację Promocji Kultury i Sztuki Dong-Feng, zgromadzono ok. 400 eksponatów, które są wiernymi replikami oryginalnych naczyń, pochodzących z fabryk i manufaktur w Jingdezhen, miasta nazywanego światową stolicą porcelany.

Oprócz dzbanów, waz, filiżanek, czarek, talerzy, pater i przeróżnych puzderek, na legnickiej wystawie można zobaczyć tak zaskakujące przedmioty wykonane z porcelany jak stołek w formie niedużej beczki.

Prezentowane przedmioty pochodzą z okresów tzw. Pięciu Dynastii (907 -960), Dynastii Song ([zasłonięte]960-12), Dynastii Yuan (1279 -1368), Dynastii Ming (1[zasłonięte]368-16), Dynastii Qing (1[zasłonięte]644-19) oraz Republiki Chińskiej (1911 do 1949).

MING

 

1[zasłonięte]368-16

Hongwu 1368-98

Jianwen 1[zasłonięte]399-14

Yongle 1403-23

Hongxi 1425

Xuande 1426-35

Zhengtong 1436-49

Jingtai 1450-56

Tianshun 1457-64

Chenghua 1465-87

Hongzhi 1[zasłonięte]488-15

Zhengde 1506-2I

Jiajing 1522-66

Longqing 1567-72

Wanli 1[zasłonięte]573-16

Taichang 1620

Tianqi 1621-27

Chongzhen 1628-44

Hongwu 1368-98

By the mid 14th century the most formidable military power the world had seen had reduced themself to something that could be defeated. Zhu Yuanzhang, a Han Chinese peasant and former Buddhist monk was the man who would do it. After a series of crushing military victories over the country's Mongol overlords he founded The Ming dynasty (1[zasłonięte]368-16) and taking Hongwu as his reign title. In order to stabilize China he had about 10,000 scholars and their families put to death in two purges of his administration.

By this time the capital of China was Nanjing, in the south of China, close to where Shanghai is today.

Yongle 1403-24

The third emperor of the Ming dynasty was Yongle (1403-24). In 1402 he began building a new seat of power in Beijing on the site of the old Yuan capital.

Featuring on the average 300 ships and 20,000 men, seven expeditions in all took place between 1405 and 1433, to countries as far afield as Arabia and Mozambique. They were led by the eunuch admiral, Zhenghe, a Muslim from Yunnan who became a trusted officer in Emperor Yongle's court and an influential diplomat. The Chinese new about Europe from Arab trades but had no desire to go to the lands in the far west "offering only wool and wine".

During this brief perod many rulers of the lands which the expeditions visited came with tributes to the Ming court. Foreign goods, medicines and geographical knowledge flowed into China.

Shortly after the last voyage of the treasure fleet the Chinese emperor forbade overseas travels and stopped all building and repair of oceangoing junks. Disobedient merchants and sailors were killed. The greatest navy of the world willed itself into extiction and Japanese pirates ravaged the coast of China. The world leader in science and technology was soon left behind. The Ming had reached the zenith of their power and went back to the revival of a strict agrarian-centered society.

In 1416 the north-south Grand Canal had been repaired to ensure that safe grain shippment from the south to the northern capital could be done by canal, instead of by sea, which in a way did away with the need for navy ships to protect grain shipments against raids by pirates.

The construction of the Imperial Palace was basically completed near the end of 1420, the eighteenth year of Emperor Yongles's reign.

Beijing (North city) was then designated the "first capital," and Nanjing (South city) the second. In 1421 the Ming Dynasty officially moved its capital to Beijing. Because of this, the court also became more vulnerably to the Mongols incursions along the northern borders.

In making this decision the Emperor is believed to have been guided by the Neo-Confucian bureaucracy, who enjoyed an influence at court they never had under Yongle. Zhenghe's expeditions was called "signs of fiscal madness" while other advisors, steeped in Confucian ethics, argued that merchants accompanying Zhenghe were "parasites'' who wanted to make money out of others and use sea trade as a way to avoid taxes imposed by the towns. Because there was no military threat from the sea, it was foolish to spend so much money on a fleet, just to benefit Muslim merchants.

The stopping of the Ming maritime expeditions reflected a return to the isolationist tendencies of old and the growing power of the conservative Confucian scholars, who had long been envious of the power of the eunuchs.

 

 

Jesteśmy zaszczyceni, że ta wspaniała kolekcja została powierzona przez Fundację właśnie nam do sprzedaży. Możemy udostępnić kontakt w celu zakupu tej wspaniałej porcelany bezpośrednio w fabrykach – a także zapewniamy pomoc w organizacji wyprawy do Jingdezhen – stolicy chińskiej porcelany.

Każdy eksponat tej wystawy ma certyfikat Jing De-zhen Pottery Archaeological Research Institute, established with the approval of people' s government of Jiangxi Province in June of 1989. It was set up in the national major historical and cultural sites under state protection --Collect getting it in the private residence auspiciously, is divided into the office , the exhibition hall of archaeological materials, archaeological operating room of field. It is specialized agency that study JingDezhen relic and Jing De-zhen ceramic developing history.

This research institute, to the tenth century within the territory of Jing De-zhen --Ancient chinaware kiln ruins carry on overall investigation the 17th century, for cooperate with city capital construction explore and clear up the rescueing to kiln ruins , officer of Pearl Mountain ,. Is it bury unelected place of tribute to find among kiln ruins, officer of Pearl Mountain , since 1982, through exploring meticulously and repair day and night , got thousands of and counted the rare prize treasure. Because of kiln location unearthed thing, therefore times reliable, category abundant, scientific value the highest, become the most authoritative scales of division of history into periods of collector, appreciator, offer the most reliable treasure historical data to culture historian.

The research results of this research institute attract worldwide attention, since 1989, it has been invited nine times successively to go to Britain , Japan , Hong Kong, and Taiwan ,etc. to hold the exhibitions and publish " the kiln porcelain of unearthed officer Yongle and Xuan De of Pearl Mountain of Jing De-zhen ", " the excavated pottery in Jing De-zhen ", " become the kiln and offer as a gift and value highly ", " the emperor's porcelain ", " become acting officer's kiln and rebuild ", " the bright officer's kiln porcelain of the beginning is excavated in Jing De-zhen ", " Jing De-zhen unearthed kiln porcelain , officer of De , Xuan " , " Jing De-zhen excavate yuans of Ming officer kiln porcelain " large-scale academic antique catalogue.

In 1997, research institute this selected and recommended showpiece to participate in " national great archaeological discovery report exhibition in recent years " that hold by the national Ministry of Culture in Beijing. In 1999, this archaeological achievement of research institute was selected into the large-scale antique catalogue of " great archaeological discovery of the People's Republic of China ".