LEGO Batman: The Videogame to kolejna gra, w której pojawiają się słynne klocki, opracowana przez studio developerskie Traveller's Tales (mające już na swoim koncie doskonałą serię LEGO Star Wars). Wydaniem tego tytułu zajęła się odpowiedzialna za interaktywną rozrywkę sekcja korporacji Warner Brothers, czyli Warner Bros Interactive Entertainment (WBIE). Gra dostępna jest na niemal wszystkie popularne obecnie platformy sprzętowe – zarówno konsole poprzedniej i obecnej generacji, jak i pecety. Podobnie jak to miało miejsce w LEGO Star Wars, w tej grze również postanowiono połączyć świat duńskich klocków z innym uniwersum – tym razem padło na znanego z komiksów i filmów Człowieka Nietoperza.
LEGO Batman: The Video Game najprościej można opisać jako grę akcji z elementami przygodowymi. Jak to często zdarzało się w opowieściach z udziałem Batmana, w Gotham City zapanował chaos. Naszym celem jest wprowadzenie porządku i rozprawienie się z przestępcami. Jakimś cudem z Arkham Asylum zbiegła bowiem cała zgraja znanych rozrabiaków m.in.: Joker, Pingwin i Dwie Twarze. Po naszej, czyli Batmana stronie, stanie jego nieodłączny towarzysz Robin czy wierny lokaj Bruce Wayne'a, Alfred Pennyworth. Eksplorujemy zbudowany z klocków LEGO świat, walczymy z przeciwnikami i rozwiązujemy proste zagadki logiczne (na przykład budując przeróżne konstrukcje, w tym pojazdy Człowieka Nietoperza, takie jak Batmobil, ale i pułapki na przestępców).
Pure to ekstremalne wyścigi, w których gracz zasiada za kierownicami quadów, czyli czterokołowych motocykli, przeznaczonych do przemieszczania się w wyjątkowo trudnym terenie. Za przygotowanie tej gry odpowiedzialne jest brytyjskie studio developerskie Black Rock Studio. W przeszłości firma ta znana była pod nazwą Climax Racing i zdołała opracować wiele zbliżonych produkcji, między innymi wybrane tytuły z serii ATV Offroad Fury oraz MotoGP.
Jedna z głównych atrakcji opisywanej gry dotyczy możliwości wykonywania wyjątkowych efektownych powietrznych akrobacji. W tym celu na dostępnych trasach rozmieszczone zostały między innymi skocznie, pozwalające graczom wzbijać się na duże wysokości. Model odpowiedzialny za symulowanie tych ryzykownych akcji jest bardzo złożony, oferując możliwość wykonywania wielu ciekawych trików. Wszystkie akcje są również odpowiednio nagradzane. Wynik punktowy uzależniony jest między innymi od poziomu skomplikowania triku, czy połączenia kilku ruchów w bardziej złożoną kombinację. Warto dodać, iż całość przygotowano pod czujnym okiem profesjonalisty. Jest to Wes Miller, założyciel wytwórni H-Bomb Films, specjalizującej się w kręceniu filmów ukazujących niebezpieczne kaskaderskie popisy.
Jeszcze przed przystąpieniem do właściwej zabawy dokonuje się wyboru zawodnika (postacie obu płci). Osoby te opisane zostały charakterystycznymi dla siebie współczynnikami. Dotyczą one między innymi umiejętności kontrolowania quada, czy też zdolności do wykonywania poszczególnych rodzajów trików.