PUNKTY KONTENEROWE W TRANSPORCIE LĄDOWYM
praca zbiorowa pod redakcją Leszka Jakubowskiego
Wydawnictwo: WKŁ, 1978
Oprawa: miękka
Stron: 298
Stan: bardzo dobry (-), nieaktualna pieczątka
Podstawowe wiadomości z zakresu organizacji, wyposażenia i funkcjonowania punktów kontenerowych, jako podstawowych ogniw łańcucha transportowego. Efektywność ekonomiczna oraz elementy optymalizacji pracy punktu kontenerowego. Zagadnienia utrzymania i napraw wielkich kontenerów w obrębie tego punktu.
Odbiorcy: pracownicy biur projektowych oraz służb zajmujących się zarządzaniem i obsługą przewozów kontenerowych, studenci kierunków transportowych wyższych uczelni technicznych i ekonomicznych.
SPIS TREŚCI:
Zestawienie symboli używanych w książce
Wstęp
1. Założenia kontenerowego systemu transportowego (KST)
2. Punkty i stacje kontenerowe
21. Podział i funkcje punktów i stacji kontenerowych
22. Elementy wyposażenia inżynierskiego stacji i punktów kontenerowyc
2.21. Układ torowy
2.22. Układ drogowy ! . .
2.23. Powierzchnie składowo-manipulacyjne
2.24. Układ ładunkowy ' |
2.25. Nawierzchnie dla urządzeń przeładunkowych
2.26. Urządzenia towarzyszące
2.2.61. Urządzenia energetyczne i oświetleniowe [24], [78]
2.2.62. Urządzenia łączności [24], [58], [64]
2.2.63. Instalacje wodnokanalizacyjne, przeciwpożarowe oraz urządzenia od wadniające [49], [55], [56], [57]
2.2.64. Urządzenia zaplecza technicznego
2.2.65. Urządzenia zaplecza administracyjno-socjalnego
3. Środki techniczne KST na stacjach i w punktach kontenerowych
3.1. Kontenery wielkie i sposoby ich przeładunku
3.2. Środki transportu kolejowego
3.3. Środki transportu drogowego
3.4. Urządzenia przeładunkowe
3.4.1. Suwnica kontenerowa torowa
3.4.2. Suwnica kontenerowa jezdniowa
3.4.3. Żuraw samojezdny
3.4.4. Wóz podsiębierny piętrzący
3.4.5. Wóz podsiębierny unoszący
3.4.6. Wóz podnośnikowy czołowy
3.4.7. Wóz podnośnikowy boczny
3.4.8. Pojazdy drogowe z własnymi urządzeniami przeładunkowymi
3.5. Warianty współpracy sprzętu przeładunkowego
4. Technologia pracy punktu kontenerowego
4.1. Technologia pracy sprzętu przeładunkowego
4.1.1. Suwnica kontenerowa torowa ....
Suwnica kontenerowa jezdniowa
4.12. Żuraw samojezdny
4.13. Wóz podsiębierny piętrzący
4.14. Wóz podsiębierny unoszący
4.15. Wóz podnośnikowy czołowy
4.16. Wóz podnośnikowy boczny
4.17. Pojazdy drogowe z własnymi urządzeniami przeładunkowymi .
42. Technologia obsługi składu pociągu kontenerowego
43. Technologia obsługi technicznej kontenera
44. Warianty wykorzystania powierzchni składowych
4.41. Składowanie w układzie prostokątnym
4.42. Składowanie w układzie skośnym
45. Zdolności przetwórcze elementów składowych układu ładunkowego .
4.51. Układ torów ładunkowych
4.52. Urządzenia przeładunkowe
4.53. Powierzchnie składowe
46. Metodyka obliczeń punktu kontenerowego
47. Mierniki pracy punktu kontenerowego
5. Optymalizacja pracy stacji i punktów kontenerowych
5.1. Założenia ogólne i kryteria optymalizacji rozwiązań stacji kontenerowych
0.2. Usytuowanie stacji kontenerowej
5.21. Usytuowanie w stosunku do innych elementów węzła kolejowego .
5.22. Usytuowanie względem układu zewnętrznych dróg samochodowych .
5.23. Usytuowanie względem bazy obsługowej transportu samochodowego
5.24. Usytuowanie w stosunku do nadawców i odbiorców kontenerów .
53. Dobór rozwiązań układu torowego stacji i punktów kontenerowych .
54. Rozwiązania układu drogowego i powierzchni składowo-manipula- cyjnych
55. Optymalizacja rozwiązań układu ładunkowego stacji kontenerowych
5.51. Określenie optymalnego układu ładunkowego metodą analityczną .
5.5.11. Analiza rejonu podsuwnicowego z obsługą manewrową
5.5.12. Analiza rejonu podsuwnicowego z bezpośrednimi wjazdami i wyjazdami
5.5.13. Podsumowanie analizy i wnioski
5.52. Określenie optymalnego wyposażenia inżynierskiego i wielkości układu ładunkowego metodą probabilistyczną
5.5.21. Zasady matematycznego określania kompleksowego modelu stacji kontenerowej
5.5.22. Przykład obliczania optymalnej liczby suwnic bramowych w rejonie podsuwnicowym stacji * kontenerowej
6. Lokalizacja punktów i stacji kontenerowych
61. Warunki gospodarcze i infrastrukturalne .......
6.11. Wpływ planowania integracyjnego w ramach RWPG na lokalizację stacji kontenerowych . . .
6.12. Wpływ programu wdrażania KST w Polsce na proces lokalizacyjny punktów i stacji kontenerowych
6.13. Wpływ infrastruktury rejonów ciążenia punktów i stacji kontenerowych na kryteria ich lokalizacji
62. Warunki siedliskowe i środowiskowe
6.21. Kryteria lokalizacji punktów i stacji kontenerowych w stosunku do ośrodków osiedleńczych
6.22. Kryteria lokalizacji punktów i stacji kontenerowych w stosunku do zakładów przemysłowych
Warunki lokalizacyjne punktów i stacji kontenerowych względem węzłów komunikacyjnych
63. Lokalizacja punktu kontenerowego a ochrona środowiska ....
7. Efektywność techniczno-ekonomiczna w pracy punktu kontenerowego i jego graniczne zdolności przetwórcze
8. Organizacja bieżącej pracy punktu
8.1. Zadania techniczne i handlowe " .
8.2. Uczestnicy procesów (PKP, PKS, PSK, klienci) i elementy ich współdziałania
8i.3. Obsługa techniczna i handlowa kontenerów oraz przesyłek ....
9. Rozwiązania prowizoryczne oraz etapowanie budowy punktów i stacji kontenerowych
9.1. Układ punktu prowizorycznego
9.2. Sprzęt przeładunkowy
9.3. Technologia pracy prowizorycznego punktu kontenerowego ....
9.3.1. Żuraw samojezdny
9.3.2. Kontenerowe zestawy drogowe z żurawikami
9.3.3. Suwnica jezdniowa
10. Utrzymanie i naprawy wielkich kontenerów
101. Główne przyczyny uszkodzeń i ich rodzaje
102. Naprawy wielkich kontenerów uniwersalnych
103. Kwalifikacja uszkodzeń
104. Mycie i czyszczenie kontenerów
10.41. Urządzenie do mycia
10.42. Urządzenia do czyszczenia
10.43. Urządzenia do suszenia
10.44. grodki chemiczne
105. Warsztaty naprawcze
10.51. Wytyczne ogólne
10.52. Metody napraw kontenerów
10.53. System obsługi technicznej kontenerów w PLO
10.54. System obsługi technicznej kontenerów PKP
10.55. Kooperacja w naprawach
10.56. Rodzaje warsztatów napraw i przeglądów kontenerów
10.57. Punkty drobnych napraw bieżących
10.58. Warsztaty napraw bieżących i przeglądów okresowych
10.59. Ruchome warsztaty napraw
10.510. Warsztaty napraw o zwiększonym zakresie i przeglądów zasadniczych
10.511. Warsztat napraw bieżących wg PLO
10.512. Warsztat napraw głównych wg PLO
10.513. Materiały, części zamienne i nietypowe wyposażenie warsztatów .
106. Naprawy doraźne
10.61. Naprawy za pomocą żywic epoksydowych
10.62. Naprawy za pomocą folii metalowych
10.63. Uszczelnianie podłóg elastomerami Rhodorsil — „Calfa" . . . .
10.64. Krajowe kity uszczelniające
107. Międzynarodowe wymagania sanitarne dotyczące części drewnianych kontenera
Podstawowa terminologia KST
Załączniki
Bibliografia