Public relations w internecie
Smektała Tymon
Czym jest e-PR? Jak wykorzystać narzędzia internetowe we współczesnym public relations? Czy dzięki nim działania takie stają się bardziej skuteczne? Jakie zagrożenia dla funkcjonowania przedsiębiorstw niesie ze sobą Internet? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdą Państwo na stronach niniejszej książki, będącej wprowadzeniem do fascynującej problematyki e-PR. Internet zmienia całkowicie oblicze współczesnego public relations. Umożliwia natychmiastową publikację wiadomości, gwarantuje ciągłość procesu ich przesyłania, zapewnia globalny zasięg informacji, a co najważniejsze – opiera się na komunikacji dwustronnej i bezpośredniej. To przestrzeń idealnie nadająca się do prowadzenia przedsięwzięć PR. By jednak móc właściwie z niej skorzystać, trzeba poznać specyfikę tego medium i zupełnie nowy model komunikacji, jaka w nim obowiązuje. Public relations w Internecie polecamy więc wszystkim tym, którzy pragną w szybki, rzeczowy sposób poznać podstawy nowoczesnego public relations. Znajdą tu Państwo wiele zasad, reguł i wskazówek opisujących praktyczną realizację przedsięwzięć PR, wykorzystujących metody, narzędzia oraz technologie internetowe. Tymon Smektała (ur. 22.01.1977) jest doktorem ekonomii, absolwentem Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Autor wielu artykułów naukowych z zakresu public relations i Internetu oraz książki Public relations w sytuacjach kryzysowych przedsiębiorstw. Na co dzień pracuje w dziale pism komputerowych Wydawnictwa Bauer, na stanowisku redaktora naczelnego.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1 Istota dziedziny public relations Podstawowe definicje Grupy docelowe działań public relations Znaczenie public relations dla działalności współczesnych przedsiębiorstw Public relations jako proces komunikacji
Rozdział 2 Przestrzeń Internetu jako platforma przedsięwzięć public relations Proces komercjalizacji Internetu Charakterystyka medium Przegląd narzędzi internetowych Wpływ Internetu na specyfikę przedsięwzięć public relations Modele prowadzenia przedsięwzięć public relations w przestrzeni Internetu Analiza i planowanie internetowych przedsięwzięć public relations
Rozdział 3 Tradycyjny model komunikacji z otoczeniem przedsiębiorstwa wsparty narzędziami internetowymi Wykorzystanie Internetu przez przedstawicieli mediów Narzędzia internetowe w kontaktach z przedstawicielami mediów
Rozdział 4 e-PR - nowa forma prowadzenia przedsięwzięć public relations Czym jest e-PR? Targeting e-PR Narzędzia internetowe w przedsięwzięciach e-PR Witryna WWW platformą przedsięwzięć e-PR Jak zwiększyć liczbę odwiedzin witryny WWW przedsiębiorstwa? Poczta elektroniczna w przedsięwzięciach e-PR Listy i fora dyskusyjne w przedsięwzięciach e-PR Komunikatory w przedsięwzięciach e-PR Globalne aspekty przedsięwzięć e-PR Jak oceniać efektywność przedsięwzięć e-PR?
Rozdział 5 e-Społeczności Definicja e-społeczności Tworzenie e-społeczności Zarządzanie e-społecznością
Rozdział 6Internet w kryzysowym public relations Definicja i typologia sytuacji kryzysowych Kryzysowe public relations wykorzystujące narzędzia tradycyjne e-PR w sytuacjach kryzysowych przedsiębiorstw Internet przyczyną sytuacji kryzysowych Zakończenie Bibliografia
|