Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PTASZYŃSKI JAK ROZUMIEĆ KSIĄŻKĘ Z KTÓREJ SIĘ UCZ

15-05-2014, 11:02
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 15 zł     
Użytkownik ale4jan
numer aukcji: 4222385201
Miejscowość Poznań
Wyświetleń: 1   
Koniec: 15-05-2014 10:31:58

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: twarda z obwolutą
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

PTASZYŃSKI – JAK ROZUMIEĆ KSIĄŻKĘ Z KTÓREJ SIĘ UCZYMY. WSKAZANIA LOGIKI LSW, Warszawa, 1962,str. 290, stan bdb, minusem bardzo liczne zaznaczenia czytelnicze szarym ołówkiem, do wygumkowania. Natomiast na plus tego egzemplarza można zaliczyć niezwykłą, niewydawniczą obwolutę, dorobioną samodzielnie z kartonu przez właściciela, której skrzydełko pokazano na zdjęciu, z lewej strony karty okładki. Na skrzydełku tym jest artystyczne dzieło – rysunek piórem wiecznym, skomstruowany przez nagromadzenie w 14 wierszach rozmaitych symboli literowych, cyfrowych, rysunków roślin, zwierząt itp. Nagromadzenie to nie jest chaotyczne, ale wyraża jakąś myśl twórcy, zawartą w pierwszych dwóch słowach tytułu- JAK ROZUMIEĆ. I tak, w drugim wierszu od góry widzimy literę J, w trzecim literę A, w czwartym literę K w postaci ptaka, itd.itp., możnaby długo ciągnąć interpretację. Sama książka jest produktem nader oryginalnego podejścia do logiki - wykładem jej podstawowych zagadnień na materiale wskazówek dydaktycznych rozumienia czytanego tekstu. Zawiera dziesięć działów : o umiejętności rozumienia, o wyrażeniach występujących w tekście, tworzonych rozmaitymi drogami – powtarzaniem, ustanawianiem, zrównywaniem, zauważaniem, wnioskowaniem ogólnie, wnioskowaniem według zasady zachowania prawdy, wnioskowaniem według zasady poszukiwania prawdy, drogą przyzywania. Na pewno praca to nietuzinkowa, nowatorska w aspekcie i logiki i dydaktyki.Szkoda, że przez pół wieku od jej wydania nie znalazła należnego uznania, kontynuacji, utworzenia szkoły naukowej.