Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Psychoterapia. Szkoły i metody - Grzesiuk, Suszek

28-06-2014, 13:20
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 84 zł     
Użytkownik Eneteia_pl
numer aukcji: 4286319863
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 5   
Koniec: 28-06-2014 13:10:10

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 1.26 [kg]
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 2011
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Psychoterapia. Szkoły i metody
ENETEIA Wydawnictwo Psychologii i Kultury Psychologia Psychoterapia Filozofia Kultura Socjologia Pedagogika Religia Antropologia




Kontakt Dane teleadresowe Sprawdź inne aukcje Xobacz komentarze Płatność, wysyłka Płątności, wysyłka, informacje




Psychoterapia. Szkoły i metody - red. Lidia Grzesiuk

Psychoterapia. Szkoły i metody
Podręcznik akademicki

Redaktor naukowy: Lidia Grzesiuk, Hubert Suszek
Liczba stron: 719
Rok wydania: 2011
Oprawa: twarda
Wydanie: pierwsze
ISBN:[zasłonięte]978-83538-16-5
Seria: Akademicka
Format: 165×235 mm
Cena detaliczna: 99,00 zł

Książka nowa, prosto z wydawnictwa.
Możliwy odbiór osobisty w Warszawie.

Szósty tom podręcznika pogłębia zagadnienia teorii i metod psychoterapii. Poszerza problematykę opracowaną w zakresie głównych szkół i nurtów w tomie Psychoterapia. Teoria o takie ujęcia, jak psychoanaliza brytyjska i francuska, terapia postjungowska, metapoznawcza, Ericksonowska, Mindella, terapie postmodernistyczne czy psychoterapia pozytywna. Wśród omawianych metod są: metody narracyjne i dialogowe, hipnoza, trans hipnotyczny i metafory w terapii Ericksonowskiej, trening relaksacji, praca z podosobowościami czy interwencje z udziałem zwierząt.

Spis treści

Część pierwsza
Szkoły psychoterapii

Rozdział 1. Psychoanaliza brytyjska (Wojciech Hańbowski)
1.1. Wprowadzenie
1.2. Tło społeczno-kulturowe
1.3. Odkrycia Melanie Klein i kontrowersje z Anną Freud
1.4. Donald Winnicott i „Niezależni”
1.5. Obserwacja niemowląt
1.6. Psychoanaliza w służbie zdrowia
1.7. Podsumowanie

Rozdział 2. Psychoanaliza francuska (Lena Magnone)
2.1. Francuskie źródła psychoanalizy
2.2. Analiza psychologiczna Pierre’a Janeta
2.3. Recepcja freudyzmu we Francji w pierwszej połowie XX wieku
2.4. Psychoanaliza Jacques’a Lacana
2.5. W cieniu Lacana: inne ważne postacie francuskiej psychoanalizy
2.6. Przeciwko psychoanalizie

Rozdział 3. Terapia jungowska i postjungowska (Zenon Waldemar Dudek)
3.1. Recepcja psychologii i terapii jungowskiej w Polsce
3.2. Metoda historyczno-kulturowa
3.3. Założenia psychoterapii
3.4. Ramy teoretyczne psychoterapii jungowskiej
3.5. Typy psychiczne
3.6. Archetypy, terapia i proces indywiduacji
3.7. Jung, psychoanaliza i psychologia postjungowska

Rozdział 4. Analityczna psychoterapia grupowa (Wiesława Łodej‑Sobańska)
4.1. Początki analizy grupowej
4.2. Analiza grupowa na tle innych form analitycznej psychoterapii grupowej
4.3. Związki analizy grupowej z innymi nurtami w psychologii
4.4. Założenia analizy grupowej
4.5. Podstawowe prawo dynamiki grupowej
4.6. Specyficzne czynniki terapeutyczne w analitycznej psychoterapii grupowej
4.7. Rola terapeuty
4.8. Wskazania i przeciwskazania do leczenia w małej grupie analitycznej

Rozdział 5. Psychodynamiczna psychoterapia. Współczesne koncepcje (Andrzej Kokoszka)
5.1. Wprowadzenie
5.2. Definicje psychodynamicznej psychoterapii i psychiatrii
5.3. Charakterystyczne cechy podejścia psychodynamicznego w praktyce klinicznej
5.4. Wskazania do stosowania psychodynamicznej psychoterapii
5.5. Warunki psychoterapii psychodynamicznej
5.6. Przebieg psychodynamicznej psychoterapii wglądowej (ekspresyjnej)
5.7. Cechy psychodynamicznej psychoterapii wspierającej
5.8. Zakończenie terapii
5.9. Podsumowanie

Rozdział 6. Intensywna krótkoterminowa psychoterapia dynamiczna (Beata Załoga, Anna Zarzycka)
6.1. Wprowadzenie
6.2. Teoretyczne inspiracje ISTDP
6.3. Rozwój i ewolucja krótkoterminowej psychoterapii psychodynamicznej
6.4. Powstanie ISTDP
6.5. Technika pracy terapeutycznej
6.6. Organizacja terapii
6.7. Badania nad skutecznością ISTDP

Rozdział 7. Psychoterapia poznawczo‑behawioralna (Agnieszka Popiel, Ewa Pragłowska)
7.1. Pojęcia podstawowe i rozwój nurtu
7.2. Skuteczność psychoterapii poznawczo‑behawioralnej
7.3. Organizacja terapii poznawczo‑behawioralnej na świecie i w Polsce

Rozdział 8. Terapia metapoznawcza (Małgorzata Dragan)
8.1. Główne założenia teoretyczne
8.2. Metapoznawcze modele zaburzeń lękowych
8.3. Główne założenia i metody terapii metapoznawczej

Rozdział 9. Psychoterapie oparte na doświadczaniu (Krzysztof Krawczyk, Agnieszka Dębniak)
9.1. Psychoterapia autorstwa Alvina Mahrera oparta na doświadczaniu
9.2. Zorientowana na fokusowanie doświadczania terapia autorstwa Eugene’a Gendlina
9.3. Terapia skoncentrowana na emocjach
9.4. Podsumowanie

Rozdział 10. Terapie postmodernistyczne (Szymon Chrząstowski, Bogdan de Barbaro)
10.1. Główne idee terapii postmodernistycznej
10.2. Cechy psychoterapii postmodernistycznej
10.3. Szkoły psychoterapii inspirowane postmodernizmem
10.4. Możliwe kierunki rozwoju podejścia postmodernistycznego w psychoterapii

Rozdział 11. Terapia Ericksonowska (Krzysztof Klajs, Lucyna Lipman)
11.1. Sylwetka M.H. Ericksona
11.2. Podstawowe założenia terapii Ericksonowskiej
11.3. Diagnoza w terapii Ericksonowskiej
11.4. Fazy procesu terapii Ericksonowskiej
11.5. Podstawowe strategie pracy
11.6. Zagadnienia etyczne w stosowaniu hipnozy

Rozdział 12. Neurolingwistyczna psychoterapia (Mirosława Huflejt‑Łukasik, Benedykt Peczko)
12.1. Geneza i charakter psychoterapii
12.2. Inspiracje teoretyczne NLPt
12.3. Założenia a sposób pracy w NLPt
12.4. Rozumienie zdrowia i zaburzenia psychicznego
12.5. Specyfika relacji pacjent–psychoterapeuta
12.6. Stosunek NLPt do zjawisk w psychoterapii
12.7. Mechanizm zmiany i metody NLPt
12.8. Podsumowanie

Rozdział 13. Psychoterapia zorientowana na proces (Tomasz Teodorczyk, Bogna Szymkiewicz)
13.1. Podstawowe założenia
13.2. Problematyka świadomości w psychologii zorientowanej na proces
13.3. Obszary pracy z procesem i specyficzne techniki z nimi związane
13.4. Zakończenie

Rozdział 14. Pozytywna psychoterapia (Ewa Trzebińska)
14.1. Wprowadzenie
14.2. Cele pozytywnej psychoterapii
14.3. Zachowane zasoby
14.4. Techniki i metody pozytywnej psychoterapii
14.5. Ocena pozytywnej psychoterapii

Rozdział 15. Psychoterapia Mority — Morita Ryōhō (Maria Siwiak‑Kobayashi)
15.1. Wprowadzenie
15.2. Kulturowe uwarunkowania Shinkeishitsu
15.3. Teoria nerwicy autorstwa Mority
15.4. Terapia

Część druga
Metody psychoterapii

Rozdział 16. Kompleksowa analiza marzeń sennych (Zenon Waldemar Dudek)
16.1. Sny jako przedmiot badań
16.2. Integracja wiedzy o marzeniach sennych
16.3. Metody praktycznej pracy ze snami
16.4. Próby integracji analizy marzeń sennych
16.5. Podsumowanie

Rozdział 17. Wykorzystanie snów w pracy terapeutycznej z grupami (Jerzy Pawlik, Rafał Radzio)
17.1. Wprowadzenie
17.2. Mechanizmy marzenia sennego
17.3. Założenia dotyczące wykorzystania snów w pracy terapeutycznej z grupami
17.4. Wykorzystanie snów w długoterminowej psychoterapii prowadzonej w małych analitycznych grupach
17.5. Praca z półsnem – wizualizacja i relaksacja w praktyce terapeutycznej
17.6. Podsumowanie

Rozdział 18. Metody psychoterapii w podejściu narracyjnym i dialogowym (Elżbieta Chmielnicka-Kuter)
18.1. Wprowadzenie
18.2. Autonarracja i jej funkcja terapeutyczna
18.3. Teoria dialogowa – związki z autonarracją i aplikacje terapeutyczne
18.4. Sposoby pracy nad integracją osobowości w podejściu narracyjnym i dialogowym
18.5. Niektóre podobieństwa i różnice między koncepcjami narracyjnymi, dialogowymi i koncepcjami subosobowości

Rozdział 19. Psychoterapeutyczna praca z subosobowościami (Ewa Trzebińska)
19.1. Polipsychizm
19.2. Subosobowości a zdrowie psychiczne
19.3. Psychoterapia subosobowości
19.4. Wybrane metody psychoterapii subosobowości
19.5. Ocena psychoterapeutycznej pracy z subosobowościami

Rozdział 20. Hipnoza
20.1. Współczesny stan wiedzy o hipnozie (Jerzy Aleksandrowicz)
20.2. Hipnoza Ericksonowska (Krzysztof Klajs)

Rozdział 21. Wykorzystanie metafory w psychoterapii Ericksonowskiej (Katarzyna Szymańska, Katarzyna Zaborska)
21.1. Natura metafory
21.2. Metafora w terapii Ericksonowskiej
21.3. Funkcje metafory jako narzędzia terapeutycznego
21.4. Zasady kreowania i przekazu metafory
21.5. Rodzaje metafor
21.6. Podsumowanie

Rozdział 22. Trening relaksacji stosowanej (według Larsa‑Görana Östa) (Maria Siwiak-Kobayashi)
22.1. Wprowadzenie
22.2. Przebieg terapii

Rozdział 23. Psychoterapia tańcem i ruchem (Zuzanna Pędzich)
23.1. Wprowadzenie
23.2. Historia DMT. Różnice między DMT a choreoterapią
23.3. Przesłanki do zastosowania DMT
23.4. Założenia teoretyczne DMT
23.5. Relacja terapeutyczna w DMT
23.6. Przebieg terapii
23.7. Czynniki leczące
23.8. Podsumowanie

Rozdział 24. Interwencja psychoterapeutyczna z udziałem psów (Maciej Trojan)
24.1. Wprowadzenie
24.2. Definicja interwencji terapeutycznej z udziałem zwierzęcia
24.3. Co nowego i szczególnego zwierzę wnosi do procesu psychoterapii?
24.4. Wybór zwierzęcia towarzyszącego w terapii – specyfika psa domowego
24.5. Selekcja psów pod kątem zadań terapeutycznych
24.6. Cele psychoterapii z udziałem psów

O Redaktorach

Lidia Grzesiuk – prof. dr hab., pracuje w Katedrze Psychopatologii i Psychoterapii Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Autorka i współautorka książek, m.in.: Jak ludzie porozumiewają się?; Style komunikacji interpersonalnej; Studia nad komunikacją interpersonalną; Umiejętności menedżera; Jak pomagać sobie, rodzinie i innym; Spotkania, które leczą. Doświadczenia z psychoterapii młodzieży oraz Rozmowy o tajemnicach psychoterapii. Redaktor naukowy i współautorka monografii i podręczników akademickich, m.in.: Zaburzenia komunikowania się neurotyków, osobowościowe wyznaczniki nerwicy i psychoterapia; Psychoterapia – szkoły, zjawiska, techniki i specyficzne problemy; Psychoterapia. Teoria; Psychoterapia. Praktyka; Psychoterapia. Badania i szkolenie; Psychoterapia. Integracja; Psychoterapia. Problemy pacjentów; Psychoterapia. Szkoły i metody; Psychoterapia bez tajemnic. Posiada licencje psychoterapeuty i superwizora psychoterapii oraz licencję trenera grupowych treningów psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

Hubert Suszek – dr psychologii, adiunkt Katedry Psychopatologii i Psychoterapii na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, psychoterapeuta w Centrum Psychoterapii w Warszawie. Współredaktor naukowy i współautor podręcznika akademickiego Psychoterapia. Integracja oraz Psychoterapia. Problemy pacjentów, autor kilkunastu naukowych publikacji w prasie polskiej i zagranicznej. Prowadzi psychoterapię indywidualną i grupową w nurcie psychodynamicznym oraz warsztaty i treningi psychologiczne. Posiada certyfikat analityka grupowego oraz rekomendację trenera treningu interpersonalnego PTP. Jest członkiem założycielem Polskiego Stowarzyszenia Integracji Psychoterapii (PSIP) oraz Polskiego Towarzystwa Mindfulness (PTM). Zainteresowania naukowe: struktura „ja”, w szczególności jej złożoność/wieloaspektowość.