|
Psychoterapia
psychodynamiczna zaburzeń osobowości Podręcznik
kliniczny Clarkin John F., Fonagy Peter, Gabbard Glen
O. Wydawnictwo: Wydawnictwo
Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN:
978-83-[zasłonięte]-3448-4 Tłumaczenie: Andruszko
Robert Format: 15.5x23.0cm Liczba stron:
560 Oprawa: Miękka ze skrzydełkami Wydanie:
1, 2013 r.
Zaburzenia osobowości należą do
najbardziej rozpowszechnionych zaburzeń psychicznych, zarówno
w społeczeństwie, jak i w populacjach klinicznych. Terapia
psychodynamiczna stanowi niezbędny element ich leczenia - i
często jest metodą z wyboru. Do opracowania tego
wszechstronnego przeglądu teorii psychodynamicznej, patologii
osobowości, poszczególnych metod leczenia zaburzeń osobowości
oraz dowodów na rzecz ich skuteczności Clarkin, Fonagy i
Gabbard zebrali czołowych ekspertów w tej dziedzinie (grupa,
do której sami się zaliczają). Jest to obowiązkowa lektura dla
każdego pracownika psychiatrycznej opieki zdrowotnej, który ma
do czynienia z zaburzeniami osobowości. Robert Michels, MD,
profesor medycyny i psychiatrii na Uniwersytecie Cornella;
analityk szkoleniowy i superwizor w Center for
Psychoanalytical Training and Research przy Uniwersytecie
Columbia
Ten dobrze udokumentowany i przejrzyście
napisany podręcznik zbiera w jednym miejscu teorię i badania
dotyczące psychodynamicznej terapii każdego z zaburzeń
osobowości z osi II. Psychoterapia psychodynamiczna zaburzeń
osobowości. Podręcznik kliniczny zawiera prace 22 autorów,
oprócz trzech głównych, Johna F. Clarkina, Petera Fonagy'ego i
Glena O. Gabbarda. Każdy autor ma rozlegle doświadczenie
kliniczne, a niektórzy także doświadczenie badawcze związane z
diagnozą i leczeniem poszczególnych zaburzeń osobowości.
Przedmiotem tej książki jest psychodynamiczna
konceptualizacja, diagnoza oraz leczenie zaburzeń osobowości
opisanych w DSM-IV-TR. Autorzy formułują wniosek, że - ku
zaskoczeniu wielu - według nowych badań i przeglądów badań
psychodynamiczne metody leczenia są skuteczne w przypadku
zaburzeń osobowości, a ich wpływ jest tak duży jak metod
poznawczo-behawioralnych.

|