Redakcja: Clarkin John F., Fonagy Peter, Gabbard Glen O.
Tłumacze: Andruszko Robert
Wydawca:
WUJ
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Format: 15.5x23.0cm
Liczba stron: 560
Wydanie: 1
Rok wydania: 2013
Zaburzenia osobowości należą do najbardziej rozpowszechnionych zaburzeń psychicznych, zarówno w społeczeństwie, jak i w populacjach klinicznych. Terapia psychodynamiczna stanowi niezbędny element ich leczenia - i często jest metodą z wyboru. Do opracowania tego wszechstronnego przeglądu teorii psychodynamicznej, patologii osobowości, poszczególnych metod leczenia zaburzeń osobowości oraz dowodów na rzecz ich skuteczności Clarkin, Fonagy i Gabbard zebrali czołowych ekspertów w tej dziedzinie (grupa, do której sami się zaliczają). Jest to obowiązkowa lektura dla każdego pracownika psychiatrycznej opieki zdrowotnej, który ma do czynienia z zaburzeniami osobowości.
Robert Michels, MD, profesor medycyny i psychiatrii na Uniwersytecie Cornella;
analityk szkoleniowy i superwizor w Center for Psychoanalytical Training and Research
przy Uniwersytecie Columbia
Ten dobrze udokumentowany i przejrzyście napisany podręcznik zbiera w jednym miejscu teorię i badania dotyczące psychodynamicznej terapii każdego z zaburzeń osobowości z osi II. Psychoterapia psychodynamiczna zaburzeń osobowości. Podręcznik kliniczny zawiera prace 22 autorów, oprócz trzech głównych, Johna F. Clarkina, Petera Fonagy'ego i Glena O. Gabbarda. Każdy autor ma rozlegle doświadczenie kliniczne, a niektórzy także doświadczenie badawcze związane z diagnozą i leczeniem poszczególnych zaburzeń osobowości. Przedmiotem tej książki jest psychodynamiczna konceptualizacja, diagnoza oraz leczenie zaburzeń osobowości opisanych w DSM-IV-TR. Autorzy formułują wniosek, że - ku zaskoczeniu wielu - według nowych badań i przeglądów badań psychodynamiczne metody leczenia są skuteczne w przypadku zaburzeń osobowości, a ich wpływ jest tak duży jak metod poznawczo-behawioralnych.
Długoterminowa psychoterapia psychodynamiczna
Wprowadzenie
WUJ
Oprawa: Miękka
Format: 16.0x23.0cm
Liczba stron: 226
Długoterminowa psychoterapia psychodynamiczna. Wprowadzenie, autorstwa znanego amerykańskiego psychoterapeuty Glena 0. Gabbarda, przedstawia podstawowe zasady tej fundamentalnej metody terapeutycznej oraz praktyczne wskazówki dotyczące jej stosowania. Niniejsze wydanie zawiera rozbudowaną prezentację zagadnień teoretycznych, technicznych i klinicznych psychoterapii psychodynamicznej.
Badania publikowane w najważniejszych czasopismach naukowych z dziedziny psychiatrii i psychologii potwierdziły skuteczność psychoterapii psychodynamicznej i pokazały, że może ona poprawić jakość życia pacjentów. Nowe pokolenie psychoterapeutów powinno zatem wnikliwie poznać i zrozumieć główne koncepcje i cele tej teorii, zasady oceny stanu pacjenta, jej wskazania, diagnozy psychodynamiczne oraz interwencje. Przykłady kliniczne ilustrują najczęstsze problemy, jakie można spotkać w psychiatrii, psychologii i opiece społecznej, a także sprawdzone rozwiązania będące wynikiem wielu lat doświadczeń klinicznych.
Ogromne doświadczenie kliniczne Glena Gabbarda w psychoterapii psychodynamicznej jest podstawą tego znakomitego podręcznika dla początkujących i średnio zaawansowanych psychoterapeutów psychodynamicznych. Publikacja zawiera klarowne opisy głównych koncepcji oraz historię psychoterapii psychodynamicznej, techniki i działania terapeutyczne, bogato ilustrowane starannie dobranymi przykładami klinicznymi. Poszerzenie książki o rezultaty badań neurobiologii poznawczej nad nieświadomym funkcjonowaniem psychiki i skutecznością psychoterapii psychodynamicznej, a także uaktualnienie rozdziałów omawiających podstawowe kompetencje terapeuty umożliwiają czytelnikowi zapoznanie się z najnowszymi osiągnięciami w terapii tego rodzaju.
Lisa A. Mellman, MD, profesor psychiatrii Uniwersytetu Columbia
Glen 0. Gabbard, MD, jest profesorem psychiatrii, dyrektorem edukacji psychoterapeutycznej oraz szefem kliniki psychiatrycznej w Baylor College of Medicine w Houston w Teksasie. W 2010 roku otrzymał nagrodę Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego za wybitne osiągnięcia w dziedzinie edukacji psychiatrycznej.