Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Psychosynteza w edukacji - Ewa Białek

28-06-2014, 13:39
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 14 zł     
Użytkownik Eneteia_pl
numer aukcji: 4286352294
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 5   
Koniec: 28-06-2014 13:21:02

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 0.51 [kg]
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2005
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Psychosynteza w edukacji - Ewa Białek
ENETEIA Wydawnictwo Psychologii i Kultury Psychologia Psychoterapia Filozofia Kultura Socjologia Pedagogika Religia Antropologia




Kontakt Dane teleadresowe Sprawdź inne aukcje Xobacz komentarze Płatność, wysyłka Płątności, wysyłka, informacje




Psychosynteza w edukacji - Ewa Białek

Psychosynteza w edukacji
Wzrastanie samoświadomości człowieka


Autor: Ewa Białek
Liczba stron: 310
Rok wydania: 2005
Oprawa: miękka
Wydanie: pierwsze
ISBN: 83[zasłonięte]85713-4
Seria: Psychologia Życia
Format: 160×235 mm
Cena detaliczna: 38,00 zł

Książka nowa, prosto z wydawnictwa.
Możliwy odbiór osobisty w Warszawie.

Książka jest pierwszym w Polsce opracowaniem psychosyntezy, zawiera teoretyczne omówienie podstawowych idei oraz część praktyczną (ćwiczenia, programy edukacyjne). Adresowana jest do nauczycieli na wszystkich poziomach edukacji (od przedszkola, poprzez szkołę podstawową po szkolnictwo średnie oraz wyższe), psychologów i wychowawców, jak również osób zainteresowanych własnym rozwojem (samowychowaniem). Cenny poradnik dla rodziców zmierzających do „świadomego rodzicielstwa”. Inspiracja dla zainteresowanych duchowością, edukacją „dla przyszłości”, nowoczesnym zarządzaniem firmami „jutra” itp.

Spis treści

Część teoretyczna
Od autorki
Wprowadzenie
1. Nowe potrzeby edukacyjne
2. Odniesienia do dokumentów krajowych i międzynarodowych
3. Psychosynteza – psychologia praktyczna całego człowieka
4. Model osobowości człowieka – „jajo Assagiolego”
5. Wola w psychosyntezie
5.1. Doświadczenie woli
5.2. Prawa psychodynamiki
6. Psychosynteza – mariaż ducha i materii
6.1. Transpersonalna psychologia rozwoju duchowego
7. Wyższe Ja w psychosyntezie
8. Akt woli – wyrażenie woli „ja” (self)
9. Badanie nadświadomości
10. Dwa wymiary rozwoju – harmonia na poziomie osobowym i duchowym
11. Podosobowości w psychosyntezie
12. Psychosynteza w edukacji
12.1. Integracja osobowości i wspieranie całościowego zdrowia
13. Programy edukacyjne oparte na zasadach psychosyntezy
14. Metody i techniki używane w psychosyntezie
14.1. Kategorie metod i technik stosowanych w terapii i edukacji
14.2. Opisy podstawowe
15. Cele dydaktyczno-wychowawcze programów edukacyjnych
16. Nowe sposoby ewaluacji. Tworzenie języka do opisu wewnętrznych doświadczeń
Bibliografia

Część praktyczna
17. Opis programu autorskiego realizowanego na bazie psychosyntezy
17.1. Ogólne cele edukacyjne programu
17.2. Szczegółowe cele edukacyjne programu
17.3. Podstawowe zadania programu
17.4. Sposoby pracy indywidualnej i grupowej
17.5. Stosowane materiały i środki dydaktyczne
17.6. Opis materiałów wytworzonych przez uczestników w trakcie zajęć
18. Tematyka ogólna warsztatów jednorazowych
19. Tematyka szczegółowa jednorazowych warsztatów tematycznych
20. Ramowy program warsztatów cyklicznych
20.1. Prezentacja metodyki pracy z dorosłymi i jej efektów
20.2. Wstępne założenia ogólne programu cyklicznego. Realizowane tematy
20.3. Szczegółowy program kursu cyklicznego
21. Naukowe kryteria oceny programu
21.1. Zastosowane zasady oceny programu
21.2. Uwagi dotyczące zamieszczonego materiału
22. Ocena warsztatów z psychosyntezy prowadzonych w latach 1998–2002
Posłowie
Słowniczek pojęć psychosyntezy

O Autorze

Ewa Białek – dr nauk farmaceutycznych, immunolog, długoletni pracownik naukowy Akademii Medycznej i Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego w Warszawie, absolwentka studiów podyplomowych z psychologii (USA) i kursu trenerskiego z psychosyntezy (IAMOP, USA) oraz wielu kursów pedagogicznych i dla menedżerów. Inicjatorka powołania Stowarzyszenia „Edukacja dla Przyszłości” i jego prezes (1997–2004). Założycielka Instytutu Psychosyntezy (2004). Autorka programów edukacyjnych i publikacji z dziedziny medycyny, pedagogiki holistycznej, psychologii, ekologii (ponad 100). Członek Towarzystwa Edukacji Psychosomatycznej, SEAL (Society for Effective Affective Learning – W. Brytania) oraz International Council for Self-Esteem (USA). Psychosomatyk, psychopedagog, prowadzi wykłady dla wielu środowisk w kraju i za granicą.