Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Psychospołeczne funkcjonowanie osób z porażeniem

07-03-2012, 23:33
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 31 zł     
Użytkownik -CERGO-
numer aukcji: 2105135992
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 8   
Koniec: 07-03-2012 21:21:49

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Witam

-Strona o Mnie-

-Moje inne aukcje-

-Moje komentarze-

-Dodaj mnie do ulubionych sprzedawców-
 

 

Wysyłka


(książki wysyłamy w bezpiecznych kopertach bąbelkowych, z dodatkowo zabezpieczonymi rogami)


 

 

Wpłata

mBank
57 1[zasłonięte]140 20 0[zasłonięte]000 38  4[zasłonięte]895 09

lub

Inteligo/ PKO
50 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]5581135  4[zasłonięte]210 00


(wszystkie dane potrzebne do przelewu otrzymasz w mailu po dokonaniu zakupu)

 

Opis aukcji

Dominika Kurpiel

Psychospołeczne uwarunkowania funkcjonowania osób dorosłych z mózgowym porażeniem dziecięcym o różnym zakresie niepełnosprawności


 

    - Wydawnictwo: Impuls
    - Rok wydania: 2011
    - Format: B5
    - Stan:
NOWA
    - Okładka: miękka

    - Ilość stron:
232





   Nasza cena:  31,00 PLN

 

 

 

OPIS:

Wstęp ................................................................................................. 9

 

Rozdział 1

Somatyczne i psychologiczne aspekty funkcjonowania osób
z mózgowym porażeniem dziecięcym ................................................ 11

1.1. Pojęcie i klasyfikacja mózgowego porażenia dziecięcego ...... 11

1.2. Somatyczne ograniczenia funkcjonowania osób
z mózgowym porażeniem dziecięcym .................................... 16

1.3. Psychologiczne aspekty funkcjonowania osób
z mózgowym porażeniem dziecięcym .................................... 17

1.3.1. Poznawcze aspekty funkcjonowania osób
z mózgowym porażeniem dziecięcym ............................ 21

1.3.2. Emocjonalno-społeczne aspekty funkcjonowania osób
z mózgowym porażeniem dziecięcym ............................. 22

1.3.3. Zaburzenia funkcji wykonawczych w ujęciu
neuropsychologicznym i rola teorii mikrogenetycznej u osób z mózgowym porażeniem dziecięcym 24

1.3.4. Osobowościowe uwarunkowania funkcjonowania osób
z mózgowym porażeniem dziecięcym ............................ 27

1.3.4.1... Pojęcie osobowości w świetle teorii czynnikowych 27

1.3.4.2.. Struktura osobowości w ujęciu Costy i McCrae’ego 28

1.3.4.3. Osobowość jako czynnik chroniący i czynnik ryzyka 32

 

Rozdział 2

Strategie radzenia sobie z sytuacją trudną i ocena jakości życia przez osoby
z mózgowym porażeniem dziecięcym ................................................ 43

2.1. Radzenie sobie ze stresem przez osoby
z mózgowym porażeniem dziecięcym .................................... 43

2.2. Skłonność do zachowań depresyjnych u osób
z mózgowym porażeniem dziecięcym .................................... 47

2.3. Wsparcie społeczne a funkcjonowanie osób z mózgowym porażeniem dziecięcym             55

2.3.1. Pojęcie wsparcia społecznego ..................................... 55

2.3.2. Modele wsparcia społecznego i rola osób znaczących
w radzeniu sobie z niepełnosprawnością motoryczną ... 57

2.3.3. Pozytywne i negatywne skutki wsparcia społecznego . 60

2.4. Ocena jakości życia przez osoby z mózgowym porażeniem
dziecięcym .............................................................................. 63

2.4.1. Ogólne modele jakości życia ........................................ 63

2.4.2. Modele jakości życia związane ze zdrowiem ............... 66

 

Rozdział 3

Metodologiczne założenia badań własnych ........................................ 73

3.1. Problematyka badań własnych ............................................... 73

3.2. Metody badań ....................................................................... 74

3.2.1. Kwestionariusz wywiadu ............................................ 74

3.2.2. Inwentarz Osobowości NEO-PI-R autorstwa Costy
i McCrae’ego .................................................................. 75

3.2.3. Kwestionariusz radzenia sobie w sytuacjach stresowych (CISS) Endlera i Parkera    76

3.2.4. Skala do badania lęku jako stanu i jako cechy (STAI)
Spielbergera,
Gorsucha i Lushene’a .............................. 76

3.2.5. Skala depresyjności Becka (BDI) ................................. 77

3.2.6. Berlińskie Skale Wsparcia Społecznego (BSSS) Schwarzera,
Łuszczyńskiej,  Mazurkiewicz i Kowalskiej (2006) ...... 77

3.2.7. Kwestionariusz do badania jakości życia WHOQOL-100 78

3.3. Grupa badań ........................................................................... 78

3.3.1. Grupa badań. Dane demograficzne .............................. 79

3.4. Strategia badań i analiza statystyczna danych ....................... 88

 

Rozdział 4

Osobowościowe predyktory funkcjonowania społecznego osób z mózgowym porażeniem dziecięcym      91

4.1. Składniki wymiaru neurotyzmu u osób o różnym zakresie
niepełnosprawności ................................................................. 91

4.2. Składniki wymiaru ekstrawersji u osób o różnym zakresie
niepełnosprawności ................................................................. 95

4.3. Składniki wymiaru otwartości na doświadczenie
u osób o różnym zakresie niepełnosprawności ................... 98

4.4. Składniki wymiaru ugodowości u osób o różnym zakresie
niepełnosprawności ............................................................. 101

4.5. Składniki wymiaru sumienności u osób o różnym zakresie
niepełnosprawności ............................................................. 104

4.6. Zachowania lękowe u osób o różnym zakresie niepełnosprawności             107

 

Rozdział 5

Style radzenia sobie ze stresem oraz zachowania depresyjne osób
z mózgowym porażeniem dziecięcym ............................................ 111

5.1. Style radzenia sobie ze stresem osób dorosłych
z mózgowym porażeniem dziecięcym ................................. 111

5.2. Skłonność do zachowań depresyjnych osób
z mózgowym porażeniem dziecięcym ................................. 114

 

Rozdział 6

Wsparcie społeczne i ocena jakości życia osób
z mózgowym porażeniem dziecięcym ............................................. 121

6.1. Analiza statystyczna wyników dotyczących wsparcia społecznego
osób dorosłych z mózgowym porażeniem dziecięcym ........ 121

6.2. Jakość życia osób z mózgowym porażeniem dziecięcym ..... 126

 

Rozdział 7

Interkorelacje w zakresie badanych zmiennych .............................. 153

7.1. Jakość życia osób niepełnosprawnych fizycznie ................ 153

7.1.1. Model teoretyczny jakości życia .............................. 153

7.1.2. Jakość życia – nowy (statystyczny) model ............... 154

7.2. Współzależność między wymiarami osobowości
a wymiarami jakości życia ................................................... 158

7.3. Jakość życia osób o różnym zakresie niepełnosprawności ... 169

7.4. Modele uwarunkowań jakości życia .................................... 173

7.5. Współzależności między wymiarami psychologicznymi
a jakością życia .................................................................... 179

7.5.1. Wnioski dotyczące wpływu płci na wyniki ............... 191

 

Rozdział 8

Dyskusja wyników i wnioski ........................................................... 193

 

Zakończenie ...................................................................................... 203

 

Bibliografia ....................................................................................... 205

 

Spis tabel .......................................................................................... 217

 

Spis wykresów .................................................................................. 220

 

Spis schematów ............................................................................... 223

 

Aneksy ............................................................................................. 225

 

Summary .......................................................................................... 231

 


 

W razie jakichkolwiek wątpliwości proszę o kontakt

Regulamin

  • w przypadku kupna większej ilości książek proszę o kontakt w celu ustalenia kosztów przesyłki,
  • wysyłka książek realizowana jest w ciągu 48 godz. po zaksięgowaniu wpłaty na moim koncie,
  • w tytule przelewu proszę podać swój Nick lub numer aukcji,
  • w przypadku zmiany adresu wysyłki proszę o podanie go w mailu,
  • możliwy odbiór osobisty w Krakowie po wcześniejszym kontakcie,
  • możliwa wysyłka za granicę,
  • komentarz wystawiamy jako drudzy,
  • wpłatę można dokonać na jedno z dwóch podanych obok kont.

Na życzenie wystawiamy faktury VAT

 

Kontakt

 e-maila: [zasłonięte]@poczta.fm

 nr tel.: 668 [zasłonięte] 313

Psychospołeczne funkcjonowanie osób z porażeniem