Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Psychopedagogika działań twórczych - Szmidt K.

28-02-2012, 14:24
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 25.90 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029714243
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 6   
Koniec: 30-01-2012 10:02:44

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Rok wydania (xxxx): 2005
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 352
Format: 16.0x24.0cm
Rok wydania: 2005
Oprawa: Miękka



Psychopedagogika działań twórczych

Szmidt Krzysztof J., Modrzejewska-Świgulska Monika (red.)

Temat książki jest jak najbardziej aktualny, ponieważ w dzisiejszych czasach kreatywności i twórczego podejścia do problemów wymaga się od wszystkich: uczniów, studentów, pracowników. Zwłaszcza w zmiennych uwarunkowaniach społecznych, kulturowych i gospodarczych. Ciągle nie bardzo wiadomo jak wdrażać metody nauczania twórczości, jak stymulować twórcze zachowania w szkołach i firmach, jak oceniać efekty prowadzonych zajęć twórczych? Prezentowana książka daje odpowiedź na te pytania. W czterech kolejnych częściach autorzy przedstawiają teoretyczne, metodyczne oraz praktyczne uwarunkowania psychopedagogiki twórczości. Uważny Czytelnik znajdzie tu wiele inspiracji oraz dydaktycznych wskazówek usprawniających codzienny tok zajęć rozwijających postawy twórcze oraz prezentacje praktycznych form realizowanych w szkołach i placówkach kultury. Zaletą książki jest różnorodność i bogactwo ujęć – autorami są bowiem zarówno pedagodzy, jak
i psycholodzy, artyści i nauczyciele. Książka adresowana jest do naukowców i studentów kierunków pedagogicznych i psychologicznych, pracowników ośrodków metodycznych i doskonalenia zawodowego, poradni psychologiczno-pedagogicznych, ośrodków terapii i rozwoju, instytucji kultury
i animacji społeczno-kulturalnej (pracownicy domów kultury, muzeów, ośrodków sztuki, itd.).



SPIS TREŚCI

Wstęp: Twórczość cieszy!

I. Nauczanie twórczości – nowe pytania

O nauczaniu twórczości w obliczu jej ambiwalencji

Psychopedagogiczna perspektywa rozwijania dyspozycji twórczych

„Romantyczne dopełnienie” w nowoczesnej edukacji jako kontekst interpretacyjny fragmentu badań pedagogicznych

Edukacja medialna i psychodydaktyka twórczości – razem czy osobno?

II. Problemy motywowania uczniów do działań twórczych

Motywacyjne uwarunkowanie twórczości

Problem rywalizacji w procesie wspierania twórczości dzieci i młodzieży

Motywowanie do nauki uczniów twórczo uzdolnionych

Motywowanie w dążeniu do sukcesu ucznia olimpijczyka i uczestnika lekcji twórczości– wyniki praktycznego zwiadu badawczego

III. Eksploracje badawcze twórczości

Zdolności twórcze a satysfakcja z pracy zawodowej

W poszukiwaniu osobowościowych uwarunkowań twórczości

Czy zajęcia z zakresu psychologii twórczości rozwijają werbalna i niewerbalną ekspresję twórczą studentów?

Warsztaty arteterapeutyczne jako metoda rozwijająca twórcze myślenia i działanie dzieci

Badania nad reprezentacją poznawczą twórczości – test analogii

Zamot, czyli skomplikowana sprawa. Analiza procesów syntezy pojęciowej w zadaniach odlingwistycznych

IV. Twórczość w klasie szkolnej

Warunki i sposoby stymulowania aktywności twórczej dziecka w systemie edukacji zintegrowanej

Czy naprawić „podcięte skrzydło edukacji”? O możliwościach rozwijania uczuć i wyobraźni w toku zajęć plastycznych

Metody stymulowania twórczości artystycznej uczniów klas IV-VI na przykładzie Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Artystycznej w Zakopanem

Fantazja regulowana odpowiedzialnością, czyli o lekcjach twórczości w Gimnazjum Niepublicznym w Zabierzowie Bocheńskim

O autorach