Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PSYCHOLOGJA INDYWIDUALNA WYCHOWANIE GEBETHNER 1934

22-01-2014, 19:09
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Użytkownik inkastelacja
numer aukcji: 3873771143
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 4   
Koniec: 20-01-2014 19:12:25
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO SPISU TREŚCI

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO OPISU KSIĄŻKI

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY ZNAJDUJĄCE SIĘ W TEJ SAMEJ KATEGORII

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT

PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ SPRZEDAWANEGO PRZEDMIOTU, WYSTARCZY KLIKNĄĆ NA JEDNĄ Z NICH A ZOSTANIESZ PRZENIESIONY DO ODPOWIEDNIEGO ZDJĘCIA W WIĘKSZYM FORMACIE ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA DOLE STRONY (CZASAMI TRZEBA CHWILĘ POCZEKAĆ NA DOGRANIE ZDJĘCIA).


PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI -
AUTOR -
WYDAWNICTWO -
WYDANIE -
NAKŁAD - EGZ.
STAN KSIĄŻKI - JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM) (wszystkie zdjęcia na aukcji przedstawiają sprzedawany przedmiot).
RODZAJ OPRAWY -
ILOŚĆ STRON -
WYMIARY - x x CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)
ILUSTRACJE, MAPY ITP. -

DARMOWA WYSYŁKA na terenie Polski niezależnie od ilości i wagi (przesyłka listem poleconym priorytetowym, ew. paczką priorytetową, jeśli łączna waga przekroczy 2kg), w przypadku wysyłki zagranicznej cena według cennika poczty polskiej.

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ

SPIS TREŚCI LUB/I OPIS (Przypominam o kombinacji klawiszy Ctrl+F – przytrzymaj Ctrl i jednocześnie naciśnij klawisz F, w okienku które się pojawi wpisz dowolne szukane przez ciebie słowo, być może znajduje się ono w opisie mojej aukcji)

ALFRED ADLER
PSYCHOLOGJA INDYWIDUALNA W WYCHOWANID
PRZEŁOŻYŁA
MARJA KRECZOWSKA
KRAKÓW 1934 GEBETHNER I WOLFF





PRZEDMOWA.

Jest to pierwsza próba wprowadzenia psychologji indywidualnej do szkoły i współdziałania w ukształtowaniu szkoły w szkołę wychowawczą. Książka ta obejmuje odczyty, które jako docent Instytutu Pedagogicznego miasta Wiednia wygłosiłem dla nauczycielstwa w r. 1928 na temat: Dzieci trudne do wychowania w szkole.
Na pierwszy rzut oka czytelnik pozna, że zmierzałem do współpracy psgchjatry, nauczyciela i rodziny. Praca niniejsza daje mały obraz lego, co od wielu lat było w poradniach szkolnych dążeniem mojem i moich przyjaciół: stworzenie lepszego losu dla dzieci, nauczgcieli i rodziny. Niejednemu, zwłaszcza niedoświadczonemu może się to wydać drogą nazbyt powolną.
My, psycholodzy indywidualni, nauczyciele i rodzice, którzy z nami pracowali, światli pedagodzy wszystkich krajów, sądziliśmy o tem inaczej. Jeśli praca nasza będzie postępować jak dotąd, jeśli w dalszym ciągu uda nam się zdobywać i zachować zaufanie nauczycielstwa, to zorganizowanie dzieła wychowania dokona się na lepszych podstawach i zespoli się z działalnością tych wszystkich, co pracują nad dobrem i dla dobra ludu.

Wiedeń, 31 sierpnia 1929 r.
Dr. Alfred Adler.





WSTĘP.

Praca niniejsza obejmuje zbiór wykładów, które jako docent Instytutu Pedagogicznego miasta Wiednia wygłosiłem dla nauczycieli, by im ułatwić wprowadzenie do życia szkolnego podstawowych poglądów psychologji indywidualnej. Stanowi przeto uzupełnienie pracy praktycznej, jakiej psychologja indywidualna od wielu lat dokonała we Wiedniu i innych miastach zagranicznych w założonych przez jej przedstawicieli poradniach szkolnych. Krótki przegląd tej działalności znajdzie chętny czytelnik w „Erziehungsberatungsheft" VII rocznika „Internationale Zeitschrift fur Individualpsychologiea.
Jeśli wywody tej książeczki niejednemu wydadzą się dziś prostemi, to pozwolę sobie przypomnieć, że poza kołem tych, co zajmują się psychologja indywidualną, istnieje chyba tylko znajomość klawjatury. A znajomość tę, dzięki oczywista długoletnim wysiłkom, uprzystępniliśmy także tym, co nie umieją odróżnić teoretycznego wywodu od artystycznego wykonania. Mamy natomiast wszelki powód twierdzić, że nikt z tych, co wyobrażają sobie, że wglądnęli głębiej i psychologję indywidualną uważają za płytką, nie potrafiłby grać na tej klawjaturze.
Dlatego właśnie w ciągu wielu lat starałem się nie-tylko w sposób nienagannie naukowy rozwijać indywi-dualno-psychologiczne duszoznawstwo, lecz w osobistej współpracy z psychjatrycznie wyszkolonymi lekarzami, nauczycielami i wychowawcami kształtować też i rozwijać ową zdolność praktyczną, bez której wychowanie dzieci trudnych do prowadzenia i nerwowych nie da się pomyśleć. Ze zdumieniem mogliśmy tylko zauważyć, że niektórzy nasi krytyczni czytelnicy próbowali wyrwać pewne poszczególne pojęcia z ich organicznego związku
i tłómaczyć je fałszywie na podstawie swego własnego, całkiem odmiennego świata pojęć. Naprzykład punkt wyjścia naszych rozważań nad uczuciem niepełnowar-tości. To dla nas pozytywne odczucie, wyrosłe z wysiłków wobec wymagań życia, interpretują mylnie jako coś względnego, wynikłego z porównania z innymi ludźmi. Dalszym błędem jest oczywista, często urągliwe wskazywanie na stosowaną przez nas, doskonale ćwiczoną i z największą ostrożnością rozwijaną zdolność odgadywania, co niektórzy uważają nawet za postępowanie „nienaukowe". Jak gdyby nowe wyniki zdobywano kiedykolwiek na innej drodze, niż przez odgadywanie!
Ale nie wolno nam się uskarżać. Im głębszy wgląd zdobył ktoś w dziedzinę psychologji indywidualnej, tem lepiej pozna wielką łączność wewnętrzną, żelazną sieć, którą posługujemy się do wyjaśnienia związków duchowych, oraz wielką użyteczność, celem zapobieżenia trudnościom wychowania i newrozie, oraz ich usunięcia.
Jesteśmy na drodze trwałego postępu. Nauczyciele, wychowawcy, lekarze i psycholodzy, coraz to więcej oddają się studjom psychologji indywidualnej. W naszych poradniach szkolnych (poradniach wychowawczych) stworzyliśmy z powodzeniem instancję, zdolną do poprawienia wadliwego rozwoju dziecka, uczęszczającego do szkoły. Nauczyciele, lekarze, rodzice, a zapewne też dzieci z coraz większą gorliwością i miłością współdziałają i cieszą się niemi. Znaczenie poradni szkolnych zdobywa coraz większe uznanie.
Książeczka ta, obok teoretycznych i praktycznych wskazówek dla użytku szkoły, obejmuje też kwestjona-rjusz, dla zrozumienia i postępowania z dziećmi trud-nemi do wychowania, oraz indywidualno-psychologiczng szkic prawidłowości i chgbień, uwidoczniający przyczyny i skutki braku zdolności do współdziałania.

Autor.



WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.