Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Psychologiczno-pedagogiczne problemy wspomagania

28-02-2012, 14:06
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 13.99 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029713379
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 7   
Koniec: 30-01-2012 09:51:08

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Rok wydania (xxxx): 2006
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Email: [zasłonięte]@arik.pl
kom: 0510 [zasłonięte] 753










Stron: 124
Format: 16.0x23.5cm
Rok wydania: 2006
Oprawa: Miękka

Psychologiczno-pedagogiczne problemy wspomagania rozwoju dzieci niepełnosprawnych

Mihilewicz Stanisława (red.)

Prezentowana książka zawiera zbiór artykułów dotyczących problemów zaburzeń rozwoju, zagrożeń i niepełnosprawności. Publikacja prezentuje niektóre metody usprawnienia dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD), takie jak: metodę Kabata, Bobathów, Petö, Vojty, Domana, Weroniki Sherborne, Bon Depart, hipoterapię, muzykoterapię oraz podejmuje problematykę osób z wadą słuchu. W książce opisane zostało także zagadnienie społecznego problemu, jakim jest zjawisko spożycia alkoholu przez młodzież. Autorzy artykułów swoje założenia i pomysły wywodzą z podstaw teoretycznych. Można to uznać za walor pracy dający szansę szerszego spojrzenia na problem niepełnosprawności. Adresatami publikacji mogą być psychologowie, pedagodzy, logopedzi, terapeuci pracujący z dziećmi, rodzice oraz kadra naukowa i studenci kierunków pedagogicznych.

SPIS TREŚCI

Wstęp


A. Czapiga
Zastosowanie pojęcia strefy najbliższego rozwoju L. S. Wygotskiego w diagnozie dzieci niepełnosprawnych umysłowo

S. Mihilewicz
Problemy w rozwoju psychoruchowym dziecka z zespołem mózgowego porażenia dziecięcego (MPD)

S. Mihilewicz
Diagnoza oraz rehabilitacja dziecka z zespołem mózgowego porażenia dziecięcego (MPD) z głębokim uszkodzeniem słuchu

S. Mihilewicz
Rysunek dziecka z zespołem mózgowego porażenia dziecięcego (MPD)

S. Mihilewicz
Działalność edukacyjna i terapeutyczna u dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD)

A. Korzon
Rozwiązywanie problemów przez dzieci niesłyszące a treści programu nauczania klas początkowych

A. Korzon
Zaburzenia w rozwoju dziecka niesłyszącego warunkowane etiologią głuchoty

G. Gunia
Zasady pracy logopedycznej z dziećmi niesłyszącymi

G. Gunia
Metody terapii logopedycznej dzieci głuchych i słabo słyszących

A. Czapiga
Struktura relacji w rodzinie a funkcjonowanie dzieci niepełnosprawnych umysłowo wychowywanych
przez samotne matki. Wstępne doniesienie z badań

P. Kwiatkowski
Skala postaw młodzieży wobec alkoholizowania się (nowe narzędzie badawcze)


Psychologiczno-pedagogiczne problemy wspomagania


otoPanel