Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Psychologiczne uwarunkowania zachowań ekonomicznyc

28-02-2012, 14:07
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 47.50 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029714143
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 7   
Koniec: 30-01-2012 10:01:25

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 282
Format: 16,5 x 23,5 cm
Rok wydania: 2010
Oprawa: miękka, klejona



Psychologiczne uwarunkowania zachowań ekonomicznych. Przedsiębiorczość, pieniądze, konsumpcja

pod redakcją Maryli Goszczyńskiej i Małgorzaty Górnik-Durose

W publikacji przedstawiono główne problemy współczesnej psychologii ekonomicznej dotyczące zachowań ludzi związanych z zarabianiem pieniędzy i umiejętnym, racjonalnym gospodarowaniem nimi, dzięki czemu możliwe staje się nabywanie dóbr i zaspokajanie różnorakich ludzkich potrzeb. Zarabianie i pomnażanie pieniędzy związane jest z przedsiębiorczością. Psychologiczny opis tego zjawiska, determinant i konsekwencji przedsiębiorczości to zagadnienie, które zajmuje ważne miejsce w prezentowanej publikacji.

Wiele uwagi zajmuje w niej także psychologiczna problematyka rozumienia istoty pieniądza, stosunku do pieniędzy i posługiwania się nimi. W prezentowanych artykułach analizowane są istotne aspekty postaw wobec pieniędzy i uwarunkowania pewnych form dysponowania pieniędzmi, takich jak ubezpieczanie się, inwestowanie oraz oszczędzanie lub zaciąganie kredytów.
 
Zamykające monografię artykuły skoncentrowane są na wybranych aspektach zachowań konsumenckich, które bezpośrednio odnoszą się do zaspokajania potrzeb poprzez wydawanie zarobionych pieniędzy w określony sposób.


Z recenzji profesora Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej, dr. hab. Tomasza Zaleśkiewicza:

Zróżnicowanie tematyczne jest bez wątpienia dużą zaletą tej książki. Czytelnik może poznać różne sposoby badania zachowań ekonomicznych i zorientować się w tym, jakie problemy są obecnie podejmowane w polskiej psychologii ekonomicznej. Trzeba też podkreślić, że wszystkie relacjonowane badania były prowadzone w naszym kraju, co jest sporym walorem książki, gdyż pozwala zorientować się w specyfice zachowań polskiego konsumenta. Jestem przekonany, że praca ta spotka się z żywym zainteresowaniem teoretyków psychologii ekonomicznej i praktyków rynku; będzie też znakomitym źródłem wiedzy dla studentów psychologii, ekonomii i marketingu.

Spis treści:

Przedmowa

I. Przedsiębiorczość – uwarunkowania i konsekwencje

1. Przedsiębiorczość a protestancka etyka pracy
Artur Domurat, Dorota Szczepańska, Kazimierz Żurek
 
2. Jakość życia przedsiębiorców. Wyznaczniki podmiotowe i sytuacyjne
Katarzyna Biegańska, Andrzej Falkowski

3. Rola ekonomii społecznej w tworzeniu nowych form przedsiębiorczości
Elżbieta Turska, Jolanta Filipczyk

4. Determinanty i przejawy przedsiębiorczości polskiej młodzieży
Sabina Kołodziej

II. Pieniądze i dysponowanie nimi

5. Jasna przyszłość naszych finansów. O związkach optymizmu i postaw wobec pieniędzy
Agata Gąsiorowska, Agnieszka Czerw

6. Postawy wobec pieniędzy a zachowania ubezpieczeniowe. Badania eksploracyjne
Grażyna Wąsowicz-Kiryło

7. Wybory inwestycyjne w sytuacji sukcesu i porażki – porównanie międzykulturowe na przykładzie grupy polskiej
i holenderskiej
Anna Maria Zawadzka, Iwona van Buuren

8. Korzystanie z usług banków przez młodzież polską i brytyjską
Agata Trzcińska

9. Gdy całość jest tańsza od składników. Subaddytywność ocen
Piotr Gacparski

III. Zachowania konsumenckie

10. Kupowanie rzeczy, kupowanie doświadczeń – nowe tendencje w zachowaniach konsumentów
Małgorzata Górnik-Durose

11. Związki materializmu z dokonywaniem zakupów nieplanowanych
Maryla Goszczyńska, Joanna Wróblewska

12. Skłonność do kupowania kompulsywnego a nieracjonalne korzystanie z kart kredytowych
Małgorzata Niesiobędzka

13. Temperamentalne uwarunkowania skłonności do kupowania impulsywnego
Agata Gąsiorowska

14. Reklama jako kontekst determinujący spostrzeganie różnych kategorii produktów
Małgorzata Banaszczyk