SPIS TREŚCI:
Uczenie się i nauczanieCzynniki, od których zależą efekty uczenia sięWłaściwości ucznia***Cechy gatunkoweCechy rozwojoweCechy indywidualnePłećInteligencjaZdolności specjalne,ZainteresowaniaNastawieniaPoziom aspiracjiMotywy uczenia sięSytuacja uczenia się***Czynniki poprzedzające uczenie się ,Czynności wpływające na aktualny stan organizmuUczenie się innych treści - transfer pozytywny i negatywnyCzynniki działające w trakcie uczenia sięWarunki zewnętrzneSposoby zapoznawania się z materiałem i jego prezentacjiSposoby zapamiętywania i utrwalania materiału.Organizacja materiałuPowtórzeniaWzmocnieniaNagrody i karyInformacje o wynikachMetody nauczania podające i aktywizująceCzynniki następujące po uczeniu sięWykonywane czynnościUczenie się innych treści - ułatwienie i hamowanie retroaktywneWłaściwości nauczyciela***Cechy sprzyjające realizacji określonych idei - rozważania dedukcyjneCechy sprzyjające efektywności oddziały win - badania empirycznePorozumiewanie się w procesie nauczania jako czynnik związany z cechami nauczycielaUwagi na temat selekcji i kształcenia nauczycieli