Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PSYCHOLOGICZNE PODSTAWY PEDAGOGIKI pedagogika

11-03-2012, 21:33
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 10 zł     
Użytkownik Gothedia
numer aukcji: 2115501115
Miejscowość częstochowa
Wyświetleń: 9   
Koniec: 12-03-2012 17:11:32

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1998
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Kontakt
692 [zasłonięte] 240

Zadaj pytanie sprzedającemu

Kormoran Antykwariat - Księgarnia:
Częstochowa,
ul. Władysława Jagiełły 16
(mapka dojazdu)
Informacje

Wszelkie informacje znajdą Państwo w opisie i szablonie aukcji, na stronie "O mnie" oraz w mailu przesłanym po dokonaniu zakupu.

Stosujemy ogólne zasady Allegro. Nie wprowadzamy ograniczeń.

Towar wysyłamy codziennie (od poniedziałku do piątku). Zwykle w 2-48 godzin.

Przesyłkę odpowiednio zabezpieczamy na czas transportu (rodzaj opakowania dopasowujemy do gabarytów przesyłki).

Czas dostarczenia przesyłki zależy od doręczyciela i waha się zwykle w granicach 2-7 dni, w zależności od wybranej opcji dostawy.

Zawsze staramy się działać solidnie i szybko.

Rabaty

10% - do każdego zakupu dodajemy kupon rabatowy, który można wykorzystać przy okazji następnej wizyty w naszym sklepie. Zniżka obejmuje całość zakupów (bez kosztów wysyłki)

10 % - dodatkowy upust przy zakupach za min. 200 zł.

DARMOWA WYSYŁKA - przy zakupach powyżej 100 zł
(minimum 3 książki)


Eugeniusz Łapiński
PSYCHOLOGICZNE PODSTAWY DZIAŁALNOŚCI PEDAGOGICZNEJ NAUCZYCIELA W SZKOLE


I. Do czego jest nam potrzebna psychologia?
1. Każdy człowiek "uprawia" psychologię
2. Rola psychologii naukowej w kształtowaniu "świadomości psychologicznej" człowieka
3.Psychologia jako wiedza powszechnie użyteczna

II. Sytuacje dydaktyczne i wychowawcze jako główne tło działalności zawodowej nauczyciela
1. Środowisko i sytuacja a funkcjonowanie człowieka
2. Rodzaje i typy sytuacji
3. Sytuacje dydaktyczne i wychowawcze jako główne tło (kontekst) działalności zawodowej nauczyciela
3.1. Cechy działalności zawodowej nauczyciela
3.2. Cele działalności zawodowej nauczyciela
3.3. Rodzaje czynności nauczycielskich
3.4. Wyniki działalności zawodowej nauczyciela
3.5. Psychologiczna wiedza o zawodzie jako podstawa diagnozowania sytuacji dydaktycznych i wychowawczych

III. Adaptacja do zmieniającej się sytuacji jako wskaźnik rozwoju i możliwości człowieka (ucznia)
1. Adaptacja jako stan czy proces?
2. Mózg i jego czynności jako źródło i wyznacznik możliwości adaptacyjnych człowieka
2.1. Mózg a umysł
2.2, Czynności mózgu jako źródło możliwości adaptacyjnych jednostki
3. Humoralna regulacja czynności organizmu
4. Reaktywne i świadomościowe (psychiczne) mechanizmy adaptacyjne (regulacyjne)
4.1, Zachowanie reaktywne
4.2 Zachowania sterowane świadomością
4.2.1. Istota i znaczenie pojęcia "świadomość"

IV. Psychiczne mechanizmy regulacji zachowania człowieka i ich znaczenie w kreowaniu i funkcjonowaniu sytuacji pedagogicznych
I. Procesy poznawcze
1.1. Procesy spostrzegania lub sensoryczne
1.1.1. Spostrzeganie, spostrzeżenie, spostrzegawczość
1.1.2. Poznanie sensoryczne (zmysłowe) jako mechanizm regulacji zachowań człowieka
1.1.3. Spostrzeganie zmysłowe jest zawodne
1.2. Czynniki wpływające na przebieg procesu spostrzegania
1.2, Procesy myślenia
1.2.1. Myślenie jako psychiczny mechanizm poznania
1.2.2. Myślenie jako psychiczny mechanizm przystosowania
1.2.3. Struktura czynności myślenia w sytuacji problemowej
1.2.4. Technologia procesu wytwarzania informacji
1.3. Pamięć jako podstawa kształtowania się doświadczenia osobniczego
1.3.1. Czym jest pamięć?
1.3.2. Jak zapamiętujemy?
1.3.3. Przebieg procesu odtwarzania
2. Procesy emocjonalne jako specyficzna klasa psychicznych mechanizmów regulacyjnych
2.1. Sposoby ujmowania zjawisk emocjonalnych
2.2. Zjawiska emocjonalne jako specyficzny rodzaj procesów fizjologicznych
2.3. Emocje jako regulator działania
2.4. Emocje jako forma odzwierciedlającej i regulującej funkcji mózgu
2.5. Procesy emocjonalne jako odrębna klasa procesów regulacji
2.6. Emocje a motywacja
2.7. Frustracja i jej źródła
2.8. Frustracja a stres psychologiczny
3. Osobowość jako centralny system regulacji i integracji czynności
3.1. Współczesne teorie osobowości (główne tezy i założenia)
3.2. Osobowość jako system regulacyjny

V. Osobowe różnice indywidualne jako źródło zróżnicowanych zachowań nauczyciela i ucznia w sytuacjach pedagogicznych
1. Teoretyczne i pragmatyczne aspekty psychologii różnic indywidualnych
1.1. Temperament jako źródło dynamicznych różnic w zachowaniu człowieka
1.2. Inteligencja jako źródło różnic w sprawności i efektywności działania człowieka
2.Geneza różnic indywidualnych
VI. Psychologiczne podstawy kreowania sytuacji pedagogicznych przez nauczyciela
1. Charakterystyka najczęściej występujących sytuacji dydaktycznych z uwzględnieniem psychologicznego kontekstu tych sytuacji
1.1. Przekaz wiedzy (informacji) jako złożona interakcja społeczna w układzie: nauczyciel-uczeń
1.1.1. Mówienie jako podstawowa umiejętność zawodowa nauczyciela
1.1.2. Słuchanie jako czynność poznawcza i przejaw zachodzących interakcji w sytuacji dydaktycznej
1.1.3. Czytanie i jego rola w działalności dydaktycznej ucznia
1.1.4. Pisanie jako czynność dokumentująca efekty uczenia się
1.2. Ocenianie i ocena szkolna jako atrybut sytuacji dydaktycznej
1.2.1. Psychologia oceny szkolnej
1.2.2. Ocenianie i ocena
1.2.3. Czemu powinna służyć ocena szkolna?
2. Sytuacje wychowawcze i ich psychologiczny kontekst
2.1. Rozwijanie i kształtowanie zainteresowań
2.2. Przebieg procesu kształtowania nowych zainteresowań
2.3. Rozwijanie twórczego myślenia jako jeden z głównych celów rozwoju umysłowego ucznia
2.3.1. Myślenie twórcze jako proces rozwiązywania problemów
2.Możliwości i warunki rozwijania twórczego myślenia

VII. Trudności dydaktyczne i wychowawcze jako przejaw niedostosowania ucznia do sytuacji pedagogicznych w szkole
1. Niedostosowanie jako przeciwieństwo przystosowania
2. Trudności dydaktyczne, czyli trudności w uczeniu się szkolnym
2.1. Biologiczno-psychologiczne przyczyny trudności i niepowodzeń szkolnych
2 2. Lek jako źródło trudności i niepowodzeń dydaktycznych ucznia
2.3. Objawy trudności i niepowodzeń szkolnych jako przejaw zaburzeń funkcjonowania systemu pedagogicznego w szkole
3. Trudności wychowawcze, ich geneza i charakterystyka
4. Zasady diagnozowania trudności dydaktycznych i wychowawczych
4.1. Diagnoza pedagogiczna - postępowanie badawcze czy intuicja?



Wydawnictwo: ART
Rok wydania: 1998
Stron: 360
Okładka: miękka
Stan ogólny: BDB, zdjęcie powyżej
Dodatkowe uwagi: książka nowa

Zobacz inne nasze aukcje klik...


PSYCHOLOGICZNE PODSTAWY PEDAGOGIKI pedagogika
Dostawa i płatność

list polecony / paczka pocztowa:

TA aukcja - koszt podany powyżej ("Dostawa i płatność")

2-3 książki -9zł (priorytet -11zł)
więcej - 12zł (priorytet - 14zł)

list zwykły:

1 książka - 3zł (priorytet - 4zł) (jest to list nie rejestrowany na poczcie, dlatego wysyłamy wyłącznie pojedyncze książki,
o wadze do 0,5 kg)

paczka pobraniowa - płatność przy odbiorze:

TA aukcja - koszt podany powyżej ("Dostawa i płatność")

2-3 książki -15zł (priorytet 18zł) więcej - 20zł (priorytet - 23zł)

Zakupy powyżej 100 zł (minimum 3 książki) -
wysyłka gratis

Przesyłka zagraniczna - sprawdź dokładny CENNIK