Nieszablonowa książka Dariusza Dolińskiego ukazuje reklamę wkomponowaną w społeczne otoczenie człowieka. Autor, wybitny psycholog społeczny, wyjątkowo przystępnym, barwnym, pełnym przykładów i anegdot językiem opisuje nawet bardzo skomplikowane zjawiska, osadzając je w powszechnie uznawanych teoriach współczesnej psychologii.Książce przyznano nagrodę EDUKACJA XXI w kategorii "najlepszy podręcznik akademicki" podczas 16. Targów Książki Edukacyjnej w Warszawie
Odwołuje się do wyników wielu najnowszych badań z zakresu psychologii, psychologii reklamy, marketingu i zachowań konsumenckich. Niezwykłą zaletą książki jest przystępne ukazanie skomplikowanych, często nieświadomych mechanizmów oddziaływania reklamy na człowieka. Adresowana jest do szerokiego kręgu odbiorców: psychologów, specjalistów w dziedzinie marketingu, przedstawicieli nauk humanistycznych i wszystkich osób zainteresowanych reklamą - zjawiskiem tak powszechnym w naszym codziennym życiu.1. Zamiast wprowadzenia2. Reklama – co może, a czego nie możeIluzja odporności na działanie reklamyWpływ reklamy na zakupyReklama kontra plotkaReklama – pieniądze w błoto?Marketing mix i zasada łańcuchaproblemy etyczne3. Ogólne determinanty skuteczności reklamyGrupa docelowaDopasowanie i brak dopasowaniaSpecyficzność kulturowaPlusy i minusy reklamy porównawczejOgłoszeniawielkość reklamy i częstość jej pojawiania się4. Procesy poznawczePercepcjaUwagaWarunkowanie klasycznePrzetwarzanie informacjiPamięćPotęga wyobraźniJęzyk reklamy5. Nastrój i emocjeNastrój a odbiór reklamyIntensywność przeżywanych emocji a odbiór reklamySpecyficzne emocje wywoływane przez reklamySkuteczność reklamy emocjonalnejHumor w reklamie6. Człowiek w reklamieKto do reklamy?Atrakcyjność fizycznaPłeć osób występujących w reklamachDziecko w reklamieCzy te oczy mogą kłamaćCzłowiek stereotypowy7. Zachowania konsumenckieKlient – istota nieracjonalnaKupony, talony, bonySkuteczna promocjaPatriotyzm, nacjonalizm, kosmopolityzmMeandry oceny jakościKupowanie kompulsywneBadania marketingoweNiezadowolenie klienta i reputacja firmySztuczki sprzedawców i domokrążców8. Reklama polityczna i społecznaSpecyficzność reklamy politycznej i społecznejRola plotki w politycePolityczna reklama wyborczaWizerunek politykaJak sprawić, by ludzie troszczyli się o siebie i innych?Emocje w reklamie społecznejAmbasador dobrych serc, czyli człowiek w reklamie społecznejTechniki pozyskiwania funduszy na cele charytatywne9. ZakończenieLiteratura