Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PSYCHOLOGIA TWÓRCZOŚCI PLASTYCZNEJ Popek

20-02-2014, 21:38
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Najwyzsza cena licytacji: zł      Aktualna cena: 19.99 zł     
Użytkownik jurekno
numer aukcji: 3974266027
Miejscowość Warszawa
Licytowało: 1    Wyświetleń: 14   
Koniec: 20-02-2014 20:00:03

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Rok wydania (xxxx): 2010
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

PSYCHOLOGIA TWÓRCZOŚCI PLASTYCZNEJ

Leon Popek

 

Monografia z dziedziny psychologii twórczości, w której autor zbiera teorie dotyczące procesu powstawania prac plastycznych i prezentuje własne, prowadzone przez 30 lat badania z tego zakresu.

Książka Stanisława Leona Popka to wyjątkowa pozycja naukowa z zakresu psychologii twórczości plastycznej, poparta wnioskami z wieloletnich badań.
Autor rozpoczyna monografię od przedstawienia teoretycznych podstaw tego rodzaju działalności ludzkiej w świetle głównych nurtów psychologii XX w. i teorii psychopatologicznej, psychoanalizy i psychologii głębi oraz psychologii poznawczej, humanistycznej i interakcyjnej. Wychodzi z założenia, że każda z wymienionych koncepcji wyjaśnia w pewnym stopniu istotę i mechanizmy procesu twórczego, uwarunkowania osobowościowe i społeczne, żadna z nich nie może jednak pretendować do miana uniwersalnej.
Po części teoretycznej Stanisław Leon Popek prezentuje efekt prowadzonych przez siebie przez 30 lat badań empirycznych, obejmujących fazy i etapy rozwoju twórczości plastycznej dzieci i młodzieży, zjawisko kryzysu w okresie fizjoplastyki, próby przezwyciężenia tych zahamowań, a także analizę typologiczną procesu twórczego. Analizuje też podstawowe funkcje twórczości plastycznej w ujęciu człowieka (edukacyjną, projekcyjną, terapeutyczną).
Całość wywodu autora ilustrowana jest przykładami reprodukcji dzieł sztuki oraz prac dzieci i młodzieży. Podejście teoretyczne, badania eksperymentalne czynią tę monografię ważną zarówno dla nauki, jak i dla praktyki pedagogic