Znakomity, aktualny podręcznik do psychologii poznawczej!
Nowoczesny podręcznik zarówno w sposobie ujęcia, jak też w obudowie
dydaktycznej.
Książka:
-
zapoznaje z podstawowymi
problemami, pojęciami i metodami psychologii procesów poznawczych;
-
omawia nie tylko "klasyczne"
problemy psychologii poznawczej, ale także najnowsze koncepcje;
-
przedstawia najważniejsze
paradygmaty eksperymentalne i ilustruje szczególnie interesujące zjawiska
opisami konkretnych badań;
-
pokazuje, że czynności
pozornie proste i zrozumiałe (np. czytanie, rozpoznawanie twarzy ludzkiej
lub koordynacja czynności jednoczesnych) są kontrolowane przez niezwykle
złożony i wyrafinowany mechanizm poznawczy;
-
demistyfikuje uproszczone sądy
i pseudoteorie na temat procesów poznawczych człowieka;
-
ukazuje nowe możliwości
zastosowania pojęć i metod psychologii poznawczej do analizy wielu zjawisk,
zwykle nie rozpatrywanych w tym kontekście, np. zjawisk społecznych lub
zaburzeń psychicznych.
Podręcznik przeznaczony jest dla studentów i
wykładowców psychologii.
Do książki dołączona jest płyta
CD-ROM zawierająca
podstawowe eksperymenty i demonstracje zjawisk omawianych w poszczególnych
rozdziałach podręcznika.
8 października 2006
roku na XIII Krajowych Targach Książki Akademickiej ATENA publikacja otrzymała Nagrodę
Rektora Uniwersytetu Warszawskiego. więcej
Opinia
wykładowcy:
Ujmuje wiele ważnych kwestii z zakresu
psychologii pamięci i uczenia się, spostrzegania, reprezentacji poznawczych,
także bardziej złożonych procesów poznawczych: myślenia, rozwiązywania
problemów, podejmowania decyzji, języka i mowy. Bardzo cennym jest
wprowadzenie rozdziałów o umyśle i o wiedzy - brakowało takich informacji w
dotychczasowych podręcznikach.
(Dr Urszula Dębska, Uniwersytet Wrocławski)