Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Psychologia motywacji w organizacji Nieckarz Z.

18-05-2014, 6:15
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 36 zł     
Użytkownik Sanarksiegarnia
numer aukcji: 4164044777
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 4   
Koniec: 18-05-2014 06:20:59

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2011
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


 

e-mail:[zasłonięte]@gmail.com
tel: 510 [zasłonięte] 753








Stron: 192
Format: 16,5 x 23,5 cm
Rok wydania: 2011
Oprawa: miękka, klejona



Psychologia motywacji w organizacji

Zdzisław Nieckarz

Termin motywacja jest terminem wieloznacznym, książka porządkuje definicje i wskazuje najważniejsze czynniki decydujące o tym, jak powinna być rozumiana, szczególnie w kontekście biznesowym. Najwięcej zagadnień poświęconych jest praktycznemu wykorzystaniu narzędzi motywacyjnych (finansowych i poza finansowych). Duży nacisk położony został na umiejętności menedżerów w zakresie wykorzystania potencjału pracowników: opisano najważniejsze kompetencje i umiejętności, które odpowiedzialne są za lepsze i pełniejsze wykorzystanie aktywności zawodowej pracownika. Temat ten wydaje się szczególnie atrakcyjny, zwłaszcza w kontekście potrzeby zwiększenia efektywności i wydajności pracowników. Mobilizacja personelu, jego chęci do podejmowania nowych i trudnych zadań wydaje się być jednym z ważniejszych czynników decydujących o przewadze biznesowej firmy.


prof. dr hab. Mieczysław Ciosek:

Interesująca i godna specjalnej uwagi książka dr. Zdzisława Nieckarza w istotny sposób uzupełnia stosunkowo ubogie polskie piśmiennictwo psychologiczne doty­czące problematyki motywowania uczestników organizacji. Nie trzeba przekony­wać, że jest to zagadnienie o fundamentalnym znaczeniu nie tylko dla zrozumienia mechanizmów działań człowieka, ale i dla skutecznego rozporządzania zasobami ludzkimi instytucji – a więc ostatecznie stylu funkcjonowania organizacji. (…) pracę czyta się – mimo jej poważnego „ciężaru gatunkowego” – z łatwością i prawdziwą przyjemnością.


Spis treści:

Wstęp
Bibliografia

Rozdział 1. Wprowadzenie do teorii motywacji

1.1. Ewolucja teorii zarządzania
1.2. Pojęcie motywacji w kontekście psychologii organizacji i zarządzania
1.3. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 2. Proces motywowania a rola czynników zewnątrz- i wewnątrzorganizacyjnych

2.1. Zewnętrzne otoczenie organizacji
2.2. Wewnętrzne czynniki organizacyjne
   2.2.1. Strategia organizacji
   2.2.2. Struktura firmy
   2.2.3. Doskonalenie organizacji
2.3. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 3. Finansowe narzędzia motywowania pracowników

3.1. Systemy wynagradzania jako podstawa procesu motywowania pracowników
3.2. Funkcje wynagradzania
3.3. Rodzaje systemów wynagradzania
3.4. Projektowanie systemu wynagradzania
3.5. Kształt systemu wynagrodzeń
3.6. Tabele płac jako czynnik motywacyjny
3.7. Podsumowanie rozdziału
Bibliografia

Rozdział 4. Systemowe narzędzia motywowania pracowników

4.1. Twarde narzędzia motywowania pracowników
   4.1.1. System rekrutacji i selekcji
   4.1.2. System kontroli i okresowych ocen pracowniczych
   4.1.3. System rozwoju pracowników
   4.1.4. System wartościowania stanowisk pracy
4.2. Miękkie narzędzia motywowania
   4.2.1. Kultura organizacyjna
   4.2.2. Klimat organizacyjny
   4.2.3. System komunikacji
   4.2.4. Zaangażowanie organizacyjne
4.3. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 5. Indywidualne narzędzia motywowania pracowników

5.1. Umiejętności przywódcze
5.2. Partycypacja i delegowanie zadań
5.3. Zarządzanie stresem i rozwiązywanie konfliktów
5.4. Efektywne wyznaczanie celów i ocena ich realizacji
5.5. Eliminowanie rutynowego podejścia do pracy
5.6. Budowanie kontraktu psychologicznego
5.7. Podsumowanie
Bibliografia

Rozdział 6. Ocena organizacji poprzez pryzmat czynników motywacyjnych
Bibliografia

Podsumowanie. Dlaczego teorie nie działają w praktyce i jak sobie z tym radzić?
Bibliografia





© PanelReklamowy