Autorka na podstawie wielu przykładów zaczerpniętych z życia polskich firm charakteryzuje reguły skutecznego zachowania w sytuacjach komunikacyjnych, typowych dla każdej pracy wymagającej ciągłego kontaktowania się z innymi ludźmi. Książka jest więc przewodnikiem po prawidłowościach przemawiania, prowadzenia zebrań, dyskusji i prezentacji, a także - rozmów oceniających, dyscyplinujących i kwalifikacyjnych. Z pewnością przyczyni się do polepszenia funkcjonowania każdego kierownika, przywódcy, negocjatora, mówcy, polityka itp., dla których komunikacyjne sytuacje są zawodową codziennością.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział 1. Co warto wiedzieć o komunikowaniu się?
1.1. Proces komunikowania się - jego elementy i warunki
1.1.1. Kod językowy
1.1.2. Język kobiecy
1.1.3. Komunikacja niewerbalna
1.2. Co najbardziej przeszkadza w skutecznym komunikowaniu się?
Rozdział 2. Ciemne strony komunikowania się
2.1. Kłamstwo, fałszowanie, zatajanie
2.2. Jak rozpoznać kłamcę?
2.3. Techniki manipulacji
2.4. Gry komunikacyjne
Rozdział 3. Komunikowanie się podczas zebrań
3.1. Zasady ogólne
3.2. Zalecenia szczegółowe
3.2.1. Sztuka argumentowania
3.2.2. Sztuka prowadzenia sporów
3.2.3. Dysonans poznawczy
3.2.4. Stymulowanie dyskusji
Rozdział 4. Komunikowanie się podczas rozmów indywidualnych
4.1. Przygotowanie do rozmowy oceniającej
4.2. Przebieg rozmowy oceniającej
Rozdział 5. Komunikowanie się podczas rozmów kwalifikacyjnych
5.1. Etap I. Powitanie i wprowadzenie do rozmowy
5.2. Etap II. Rozmowa właściwa
5.3. Etap III. Zamknięcie rozmowy i pożegnanie
Bibliografia