Psychologia języka dziecka
Osiągnięcia, nowe perspektywy
- Oprawa: miękka foliowana, 462 str.,
- Wymiary: 165 x 235 mm,
Ten zbiór tekstów reprezentatywnych dla obecnego stanu badań nad psycholingwistyką rozwojową jest nawiązaniem do wydanej w 1980 książki Badania nad rozwojem języka dziecka, pod redakcją Grace W. Shugar i Magdaleny Smoczyńskiej, oraz jej uaktualnieniem. Redaktorki niniejszej publikacji, dzięki niezwykle trafnemu doborowi tekstów, prezentują czytelnikowi różnorodne podejścia teoretyczne i badawcze, zapoznają go z najnowszymi dokonaniami, a przede wszystkim dostarczają mu rzetelnej wiedzy w omawianej dziedzinie. Praca jest adresowana do wszystkich badaczy języka, a przede wszystkim do studentów psychologii, pedagogiki, logopedii i filologii polskiej. Psychologia języka dziecka wypełnia dotkliwą lukę na polskim rynku naukowej literatury psychologicznej - od ponad 20 lat nie ukazała się żadna praca na ten temat o tak dużej wartości poznawczej. Książka ma wartość dydaktyczną nie do przecenienia.
Z recenzji prof. Anny Brzezińskiej
Spis treści:
- Psychologia języka dziecka – stare pytania, nowe dane, nowe hipotezy
- Część I. PROCES PRZYSWAJANIA JĘZYKA – NOWE SPOJRZENIE
1. Język, umysł i mózg:: doświadczenie zmienia percepcję
2. Przyswajanie języka:: dźwięki mowy i początki fonologii
- Część II. INTERSUBIEKTYWNOŚĆ I KOMUNIKOWANIE SIĘ PRZEDJĘZYKOWE
3. Podstawy intersubiektywności. rozwój rozumienia innych ludzi i rozumienia kooperacyjnego u małych dzieci
4. Od komunikacji przedjęzykowej do mowy
- Część III. ROZWÓJ SŁOWNIKA DZIECKA:: ROLA SKŁADNI, SEMANTYKI I PRAGMATYKI
5. Przyswajanie języka:: słownik i składnia
6. Kontrowersje wokół przyswajania języka:: uczenie się wyrazów i części mowy
7. Społeczno-pragmatyczna teoria uczenia się słów
- Część IV. POZNAWCZO-SPOŁECZNE PODSTAWY KOMPETENCJI KOMUNIKACYJNEJ DZIECKA
8. Poznawcze aspekty rozwoju komunikacyjnego
9. Rozwój poznania społecznego z perspektywy teorii umysłu
- Część V. ROZWÓJ WIEDZY PRAGMATYCZNEJ DZIECKA JAKO UCZESTNIKA KONWERSACJI
10. Dzieci jako rozmówcy
11. Metapragmatyka:: dziecięca koncepcja obiecywania
- Część VI. PRZYSWAJANIE JĘZYKA Z PERSPEKTYWY MIĘDZYJĘZYKOWYCH BADAŃ PORÓWNAWCZYCH
12. Od użytkownika języka dziecięcego do użytkownika języka ojczystego
- 13. Kształtowanie znaczeń dla języka:: zjawiska uniwersalne i charakterystyczne dla danego języka w przyswajaniu kategorii semantycznych odnoszących się do przestrzeni
14. Rozwój językowy a rozwój poznawczy:: stare pytania, nowe kierunki badań
KUPUJĄC U NAS KILKA KSIĄŻEK PŁACISZ ZA WYSYŁKĘ TYLKO RAZ, CZYLI KWOTĘ TAKĄ JAK PRZY KUPNIE JEDNEJ KSIĄŻKI !!!