Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PSYCHOLOGIA INDYWIDUALNA A WYCHOWANIE ADLER 1946

25-01-2012, 11:21
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Aktualna cena: 39.99 zł     
Użytkownik serdecznie
numer aukcji: 2059702427
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 5   
Koniec: 25-01-2012 20:32:24
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha



PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W DOLNEJ CZĘŚCI AUKCJI (CZASAMI TRZEBA WYKAZAĆ SIĘ CIERPLIWOŚCIĄ W OCZEKIWANIU NA ICH DOGRANIE)



PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI - PSYCHOLOGIA INDYWIDUALNA W WYCHOWANIU
AUTOR - ALFRED ADLER, PRZEŁOŻYŁA MARIA KRECZOWSKA
WYDAWNICTWO - NAKŁADEM KSIĘGARNI STEFANA KAMIŃSKIEGO, KRAKÓW 1946, WYDANIE - ???, NAKŁAD - ??? EGZ.
STAN KSIĄŻKI - DOBRY MINUS JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM, LEKKIE PRZYBRUDZENIA, USZKODZENIA, NIERÓWNE BRZEGI KART, NIEROZCIĘTY BLOK KART)
RODZAJ OPRAWY - ORYGINALNA, MIĘKKA
ILOŚĆ STRON - 144
WYMIARY - 20,5 x 13,5 x 1 CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - 0,126 KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)
ILUSTRACJE - NIE ZAWIERA
KOSZT WYSYŁKI - 8 ZŁ - KOSZT UNIWERSALNY, NIEZALEŻNY OD ILOŚCI I WAGI (NP. JEŚLI KUPISZ 7 KSIĄŻEK ŁĄCZNY KOSZT ICH WYSYŁKI WCIĄŻ BĘDZIE WYNOSIŁ 8 ZŁ), DOTYCZY PRZESYŁKI PRIORYTETOWEJ NA TERENIE POLSKI. ZGADZAM SIĘ WYSŁAĆ PRZEDMIOT ZA GRANICĘ. KOSZT WYSYŁKI W TAKIM PRZYPADKU, USTALA SIĘ INDYWIDUALNIE WEDŁUG CENNIKA POCZTY POLSKIEJ I JEST ZALEŻNY OD WAGI PRZEDMIOTU.




SPIS TREŚCI LUB/I OPIS - PRZYPOMINAM O KOMBINACJI KLAWISZY CTRL+F (PRZYTRZYMAJ CTRL I JEDNOCZEŚNIE NACIŚNIJ F), PO NACIŚNIĘCIU KTÓREJ Z ŁATWOŚCIĄ ZNAJDZIESZ INTERESUJĄCE CIĘ SŁOWO O ILE TAKOWE WYSTĘPUJE W TEKŚCIE WYŚWIETLANEJ WŁAŚNIE STRONY.

ALFRED AÓLER
PSYCHOLOÓIA
INDYWIDUALNA ;W WYCHOWANIU
PRZEŁOŻYŁA MARIA KRECZOWSKA

KRAKÓW 1946 NAKŁADEM KSIĘGARNI .STEFANA KAMIŃSKIEGO




PRZĘDMOWA

Jest to pierwsza próba Wprowadzenia psychologii indywidualnej do szkoły i współdziałania w ukształtowaniu szkoły w szkołę wychowawczą, Książkto ta obąjr f mttje odczyty, które jako docent Instytutu Pedagogicz^ nega „miasta Wiednia wygłosiłem dla nauczycielstwa W r.. t92& na tśmat: Dzieci trudne do wychowania ui Szkole. /
%:r-:Na pierwszy rzut oka czytelnik pozna, że zmierzałem jŚo współpracy psychiatry, nauczyciela i rodziny, praca niniejsza daje mały obraz tego, co od wielu lat było ut poradniach szkólpych dążeniem moim i moich przy-.jaciÓł: stworzenie lepszego losu dla dzieci, nauczycieli i rodziny. Niejednemu,, zwłaszcza niedoświadczonemu może się to wydać drogą nazbyt powolną, r/
, My, psycholodzy indywidualni, nauczyciele i rodzice^ iżłórzij z nami pracowali, światli pedagodzy wszystkich W&jów, sądziliśmy o tem inaczej, Jeśli prąca nasza b^ ^pe postępować jak dotąd, jeśli w dalszym ciągu ąda htm się zdobywać i zachować zaufanie nauczycielstwa., fo zorganizowanie dzieła wychowania Jdokona się ną lepszych podstawach i zespoli się z działalnością tych wszystkich, co pracują nad dobrem i dla dobra ludu.

Wiedeń, 31 sierpnia 1929 r.
Dr Alfred Adler,

KSIĄŻKA niniejsza obejmuje ubiót wykładów, %tćre jnk& docent Instytutu Pedagogicznego miasta Witdttm wygłosiłem dla nauczycieli, by im ułajtwić wprowadzenie do żyda szkolnego podstawowych poglądów psyche^ togii Indywidualnej. Stanowi przeto uzupełnienie .pratą praktycznej, jakiej psychologia indywidualna od wielu lat dokonała we Wiedniu i innych miastach zagrdnicfr nyćh w założonych przez jej przedstawicieli poradniach s&mlnych. Krótki przegląd tej działalności znajdzie. mętny1czytelnik w tErziehuhgsberatungshefh Vii jpgtf" nika Internationale Zeitschtift fUr Indwidualpsycho-
^ Jeśli wywody tej książeczki niejednemu wydadzą s% dziś prostymi, to pozwolę sobie przypomnieć, że poza kołem tych, co zajmują się psychologią indywidualną, istnieje chyba tytko znajomość klawiatury^A znajomość ff, dzięki oczywista długoletnim wysiłkom, uprzystępniliśmy także tym, co nie umieją odróżnić teoretycznego 0yittodu od artystycznego wykonania. Mamy natomiast wszelki powód twierdzić, że nikt z tych, co wyobrażają sobie, U Wglądnęłi głębiej i psychologię indywidualną tiw&iają m płytką, nić potrafiłby grać na tej klawiaturze.
Dlatego właśnie w ciągu wietu lat starałem się nie tylko w sposób nienagannie naukowy rozwijać indywi-dualno+psychologiczne duszoznawśtwo, lecz w osobistej współpracy z psyćhiatrycznie wyszkolonymi lekarzami, nauczycielami i wychowawcami kształtować tez i roz-" wijać ową zdolność praktyczną, bez której wychowanie dzieci trudnych do prowadzenia i nerwowych nie da się
, pomyśleć. Ze zdumieniem mogliśmy tylkojzauwatyć^jfik niektórzy nasi krytyczni czytelnicy próbowali wgr^fię
ffwne poszczególne ppjęckt z ich organiczni zwiątkę, %lihimaczyć je fałszywie na podstawie swego własnego, całkiem odmiennego świata pojęć. Na przykład punkt Wejścia naszych rozważań ndd uczuciem niepelnowar~ iości. To dla ncts pozytywne odczucie, wyrosłe z wysiłków wobec wymdgań życia, interpretują mylnie jako Coś względnego, wynikłego z porównania z innymi ludimL Dalszym- błędem jest oczywista, często urągliwe wska-n^ zywanie na stosowaną przeĄ nas, doskonale ćwiczoną i z największą ostrożnością rozwijaną zdolność odgadywania, co niektórzy uważają nawet za postępowanie mienattkowet. Jak gdyby nowe wyniki zdobywano kiedykolwiek na Innej drojize, niz przez odgadywanie!
Alę raf wolno nam się uskarżać Im głębszy wgląd k&pkył itfoś w dziedzinę psychologii indywidualnej, tem Ępfkej ppzna wielką łączność wewnętrzną, żelazną sieć, mirą posługujemy się do wyjaśnienia związków duchowych, oraz wielką użyteczność, celem zapobieżenia trudnościom wychowania i newrozie, oraz ich usunięcia
Jesteśmy na drodze trwałego postępu. Nauczyciele, 1wychowawcy, lekarze i psycholodzy, coraz to więcej ed-dąją się stadiom psychologii indywidualnej. W naszych" poradniach szkolnych (poradniach wychowawczychy stworzyliśmy z powodzeniem instancję, zdolną db po-^rawienia wadliwego rozwoju dziecka, uczęszczającego db szkoły. Nauczyciele, lekarze, rodzice, a zapewne też dzieci z coraz większą gorliwością i miłością współdziałają i cieszą sie nimi Znaczenie poradni szkolnych zdobywa coraz większe uznanie.
Książeczka ta, obok teoretycznych i praktycznych wskazówek dla uzutku szkolu ofieimuje tez kwestionariusz, dla zrozumienia i postępowania z dziećmi trudnymi do wychowania, oraz indywidualno-psycholo-giczny szkic prawidłowości i chybień, uwidoczniający przyczyny i skutki braku, zdolności do współdziałania.

Autor.




Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.


ZOBACZ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

ZOBACZ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT


NIE ODWOŁUJĘ OFERT, PROSZĘ POWAŻNIE PODCHODZIĆ DO LICYTACJI