PSYCHODYDAKTYKA MUZYCZNA
ZARYS PROBLEMATYKI
Zofia Burowska, Ewa Głowacka
I. Muzykalny czy uzdolniony muzycznie? (Teorie zdolności muzycznych);
II. Uwarunkowania i specyfika rozwoju muzycznego dziecka (Charakterystyka rozwoju muzycznego w poszczególnych stadiach rozwojowych);
III. Sposoby poznawania i oceniania ucznia u progu i w czasie kształcenia muzycznego (Ogólna charakterystyka ucznia. Standaryzowane testy zdolności i osiągnięć muzycznych przystosowane do badania populacji polskiej. Kryteria oceny wykonania muzycznego);
IV. O motywacji i uczeniu się muzyki (Nauczanie muzyki – lekcje indywidualne. Nauczyciel – uczeń);
V. Sukcesy i niepowodzenia w nauce muzyki (Determinanty specyficznie muzyczne i pozamuzyczne. Etapy rozwoju zainteresowań. Trema);
VI. Nauczanie zbiorowe muzyki (Śpiew. Percepcja muzyki. Percepcja muzyki w aspekcie dydaktycznym);
VII. Rola muzyki w procesie uczenia się;
VIII. Muzykoterapia a wychowanie muzyczne. Bibliografia
DODATKOWE INFORMACJE:
wydawnictwo: AKADEMIA MUZYCZNA KRAKÓW
rok wydania: 2006
oprawa: miękka
format: B5
ilość stron: 72