Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PSYCHE I SOMA CIAŁO ATRAKCYJNOŚĆ GENDER FITNESS

02-06-2012, 17:11
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 15 zł     
Użytkownik E-KODEKS
numer aukcji: 2328493484
Miejscowość Gliwice
Wyświetleń: 9   
Koniec: 16-05-2012 22:49:28

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Marek S. Szczepański, Beata Pawlica, Anna Śliz


POTYCZKI PSYCHE I SOMA

ELEMENTY SOCJOLOGII CIAŁA

I AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ



rok wyd. 2010, stron 111, miękka oprawa foliowana, format ok. 23,5 cm x 16,5 cm


Z notatki wydawniczej :

Autorzy książki w sposób inteligentny łączą zagadnienia wizualności współczesnego człowieka
z jego pozycją społeczną. Podejmują udaną próbę wkomponowania fundamentalnych zagadnień
z zakresu socjologii ciała do teorii i koncepcji struktury społecznej. Na podstawie wyników badań
empirycznych wysnuwają odpowiedzi na pytania o związek pomiędzy współcześnie narzucanymi
ikonami wizualności a możliwościami upodobnienia się do nich. Zastanawiają się nad działaniami
podejmowanymi przez jednostki, które narzuconym społecznie wzorom zewnętrznego wyglądu chcą sprostać.
Czy pozycja społeczna im w tym pomaga, czy raczej stanowi barierę? Autorzy podejmują wątek
ciałocentryczności jako jednego z istotniejszych wymogów współczesnego świata, w którym psyche i soma
człowieka wciąż walczą o prymat.

Praca kierowana jest przede wszystkim do studentów socjologii i psychologii, którzy w czasie studiów
spotykają się z zagadnieniami związanymi z cielesnością i wizualnością człowieka.
Książka winna zainteresować także wszystkich tych, którzy podejmują problematykę roli zewnętrznego wyglądu
człowieka w jego życiu prywatnym i publicznym. Książka jest pomyślana przede wszystkim jako
podręcznik akademicki dla studiujących kursy z zakresu socjologii ciała oraz studiów gender.


SPIS TREŚCI :

Prolegomena

Rozdział I. Pozycja społeczna a cielesna atrakcyjność jednostki

Ciało w ujęciu socjologicznym
Hedonizm i eudajmonia — cnoty jednostki
Dylematy klasy średniej w Polsce
Jednostka w labiryncie społecznej struktury
Habitus i hexis Pierre'a Bourdieu

Rozdział II. Ciało — kruchy kapitał?

Jak mnie widzą... czynniki kształtujące wizerunek ciała
Pierre Bourdieu ponownie — habitusy cielesne
Ciało jako fizyczny kapitał

Rozdział III. Społeczno-demograficzny portret badanych

Obraz badanej populacji
Klienci siłowni i klubów fitnessu
Trenerzy siłowni i klubów fitnessu

Rozdział IV. Aktywność fizyczna Polaków — empiryczny kontrapunkt

Aktywni czy bierni fizycznie
Aktywność fizyczna — ważny element stylu życia

Rozdział V. Ubrani we własne ciało

Atrakcyjność własnego ciała, czyli piękne oczy i brzydka szyja
Akceptuję czy nienawidzę siebie

Rozdział VI. Klienci cielesnych świątyń — przestrzenie gimnazjonu i farm piękna

Jestem zadowolony, ale...
Citius, altius, fortis...
W wysportowanym ciele silny duch?

Konkluzje
Bibliografia



KAŻDY OFEROWANY EGZEMPLARZ JEST SPRAWDZANY
W CELU WYKLUCZENIA EWENTUALNYCH
DEFEKTÓW DRUKARSKICH !


ZAPRASZAM DO PRZEJRZENIA PEŁNEJ OFERTY KSIĘGARNI E-KODEKS !!!


W przypadku dodatkowych pytań proszę przesłać wiadomość.