Tytuł oryginału: Switch: How to Change Things When Change Is Hard Tłumaczenie: Anna Gralak Oprawa: miękka Wydanie: pierwsze ISBN: 978-83-[zasłonięte]-1615-0 Opracowanie graficzne: MillStudio Rok wydania: 2011 Format: 144x205 Ilość stron: 296 Wydawnictwo: Znak literanova
Chip Heath , Dan Heath
Pstryk. Jak zmieniać, żeby zmienić
Proste reguły, które zmienią twoje życie
Pstryk to poradnik o tym, jak zmieniać. Bez względu na to, czy zamierzasz tylko uporządkować biurko, czy zmienić świat. Nie wahaj się, to łatwe. Pstryk i już.
Z książki dowiesz się: • Jak dzięki sześciu prostym zasadom jeden lekarz uratował życie stu tysięcy pacjentów. • Jak grupę nierozgarniętych pierwszaków zmienić w klasę bystrych uczniów. • Jak stos rękawic roboczych pomógł w zaoszczędzeniu tysięcy dolarów. • I co najważniejsze - jak zmienić swoje życie.
Bracia Chip i Dan Heath to konsultanci, trenerzy i autorzy bestsellerowych książek, które przetłumaczono na blisko 30 języków. Doradzali takim firmom jak Microsoft czy Nike. A teraz doradzają nam, jak z powodzeniem dokonywać zmian w naszym domu, w pracy i w życiu. Pstryk stał się wielkim sukcesem, bo działa!
|
|
Tytuł Oryginału: Onwards Tłumaczenie: Mariusz Gądek
Oprawa: twarda z obwolutą
Wydanie: pierwsze
ISBN: 978-83-[zasłonięte]-1688-4
Opracowanie graficzne: Marta Szmyd
Rok wydania: 2012
Format: 155x235
Ilość stron: 312
Wydawnictwo: Znak literanova
Howard Schultz
Starbucks. Sztuka wyciągania wniosków z porażek, czyli rewolucyjny przepis Schultza na wielki sukces
W pewne wtorkowe popołudnie w lutym 2008 roku Starbucks zamknął
wszystkie swoje lokale w Stanach Zjednoczonych.
Informacja wywieszona na 7100 zamkniętych drzwiach głosiła:
„Potrzebujemy trochę czasu, by ulepszyć nasze espresso.
Przygotowanie dobrego espresso wymaga wprawy.
Dlatego też postanowiliśmy poświęcić się udoskonaleniu tej sztuki”.
Decyzje tę podejmuje Howard Schultz. Gdy istnienie Starbucksa staje pod znakiem zapytania i firma zaczyna przynosić gigantyczne straty, Schultz wraca do gry. Tak jak Steve Jobs po powrocie do Apple'a, Schultz dokonuje rewolucji, wprowadza śmiałe i często kontrowersyjne zmiany, stawiając swą firmę na nogi.
Na tym jednak podobieństwa do Jobsa się kończą. Schultz proponuje zupełnie inny pomysł na biznes i jego prowadzenie: stawia na ludzi, tradycyjne wartości, proste i doskonałe espresso.
Efekt?
Dziś Starbucks to 60 milionów kubków kawy tygodniowo wydawanych w 16 tysiącach kawiarni w 54 krajach.
Howard Schultz to jeden ze 100 najbardziej wpływowych ludzi na świecie, jednak jego droga do sukcesu nie była łatwa. Pochodzi z biednej rodziny, wychował się na Brooklynie. Mimo to nigdy nie poddawał się przeciwnościom losu, uzyskał stypendium i ukończył Northern Michigan University, rozpoczął pracę w Seattle w firmie Starbucks, a kiedy jego innowacyjne pomysły nie spotkały się z aprobatą zarządu, stworzył swoją własną sieć kawiarni Il Giornale. Po dwóch latach właściciele Starbucksa postanowili wycofać się z branży i sprzedali firmę Schultzowi. Ten zainwestował w rozwój całej sieci, dzięki czemu stworzył najważniejszą i największą sieć kawiarni na świecie.
STARBUCKS to jeden z najważniejszych biznesowych hitów ostatnich lat - książka gościła na szczycie listy bestsellerów „New York Timesa”, a Amazon zaliczył go do grona najważniejszych książek roku.
|