SWAT: Target Liberty jest
kolejną odsłoną cieszącej się ogromną popularnością i wydawanej
przez firmę Sierra serii produktów. Tytuł ten nie nawiązuje
bezpośrednio do żadnego ze swoich poprzedników, wydanych na inne
platformy sprzętowe. Ogólne założenia rozgrywki są jednak bardzo
zbliżone. Przejmujemy więc kontrolę nad tytułowym oddziałem SWAT,
odbijając zakładników z rąk porywaczy oraz biorąc udział w innych
niebezpiecznych misjach. Co ciekawe, nie jest to pierwsza próba
wydania gry z serii SWAT na popularne modele konsol.
Posiadacze PS2 i Xbox’ów w przeszłości otrzymali już bowiem grę
Global Strike Team. Tym razem jednak nowy produkt wyłącznie z
myślą o posiadaczach konsolek PSP. Za opracowanie tej gry
odpowiedzialne jest nowopowstałe 3G Studios. Firma ta w przeszłości
wydała tylko jedną grę – Stacked with Daniel Negreanu
(również na PSP).
Akcja
najnowszej odsłony serii SWAT rozgrywa się w okolicach
Nowego Jorku, w niedalekiej przyszłości (odwiedzamy między innymi
Central Park czy stację Grand Central). Za opracowanie szczegółów
fabuły odpowiedzialny jest Scott Rosenbaum, jeden z producentów
popularnego serialu sensacyjnego „The Shield”. Target Liberty
jest produktem z silnie położonym naciskiem na taktyczny aspekt
rozgrywki. Przed rozpoczęciem każdej misji ustalamy skład drużyny,
wybierając dwóch pomocników spośród czterech postaci. Osoby te są
następnie kontrolowane przez AI, gdyż gracz steruje dowódcą
drużyny. Team należy także odpowiednio wyposażyć. Znajdując się już
na mapie, gracz może wydawać swoim podwładnym polecenia, choć
zazwyczaj kopiują oni wykonywane przez dowódcę ruchy. Każda z
dostępnych postaci opisana została kilkoma współczynnikami, takimi
jak celność, spostrzegawczość, czy umiejętność zastraszania wrogów,
dzięki czemu szybciej złożą broń.
Misje
oparte są na znanej fanom serii strukturze. Zazwyczaj musimy
dotrzeć do miejsca, w którym przetrzymywani są zakładnicy,
likwidując napotykanych wrogów. Ważną rolę odgrywa oczywiście
poznanie terenu, a także utrzymanie przy życiu podległych sobie
ludzi, a to dlatego, że po zakończeniu każdej misji wyświetlane
jest pełne podsumowanie. Gracz zdobywa także punkty doświadczenia,
dzięki którym może rozwijać wybrane zdolności członków ekipy.
Oprócz kampanii dla pojedynczego gracza zadbano o rozbudowany
multiplayer dla czterech graczy. Walki mogą być rozgrywane na około
dziesięciu gotowych planszach, choć przygotowano też generator map.
Akcja obserwowana jest w rzucie izometrycznym, aczkolwiek otoczenie
jest w pełni trójwymiarowe. Na uwagę zasługują szczegółowo
animowani członkowie tytułowego oddziału.