God of War III jest kolejną częścią znakomitego cyklu gier akcji. Mamy tu zarazem do czynienia z pierwszą odsłoną tej serii, przeznaczoną na konsolę PlayStation 3.
Twórcy w trzeciej części postawili na zwiększenie realizmu rozgrywki. Dzięki nowej platformie (poprzednie części były wydawane na PS2) znacznemu ulepszeniu uległa jakość oprawy wizualnej. Oprócz tego, bohatera „zbudowano” z 20 000 polygonów (w odróżnieniu od 5000 z części drugiej), a na ekranie pojawiać się może maksymalnie nawet pięćdziesięciu przeciwników (wcześniej – kilkunastu).
W God of War III otrzymujemy nowe rodzaje broni, przy czym każda z nich wymaga odmiennego stylu walki. Przykładowo rękawice Cestus, połączone łańcuchami z wielkimi, kolczastymi kulami, stanowią świetną broń dystansową, mogą także odrzucać zbyt blisko podchodzących do Kratosa wrogów. Poza tym, bohater korzysta z nowego systemu magii i ciekawych „artefaktów” (np. skrzydeł Ikara, Złotego Runa czy - działającej jak latarka – oderwanej głowy Heliosa). Wraz z trzecią częścią serii, inteligentniejsi i znacznie bardziej zróżnicowani stają się także przeciwnicy naszego protagonisty.
To, co bardzo ważne w serii God of War, czyli walki z potężnymi bossami, zrealizowane są jeszcze lepiej niż w poprzednich odsłonach cyklu. Ich ilość została wyważona i jest ich mniej niż w części drugiej, lecz więcej niż w pierwszej. Ciekawym dodatkiem jest możliwość kierowania uprzednio zranionymi przez nas potworami (np. wielkimi cyklopami).
Fabuła (autorstwa Marianne Krawczyk) to także mocna strona produkcji. Historia rozpoczyna się dokładnie tam, gdzie pozostawiła ją część druga i opowiada dzieje podsycanych przez Kratosa wojen tytanów z bogami. Szuka ona odpowiedzi na bliskie każdemu z nas pytania, np. „czy człowiek potrzebuje jakichś bogów?”.