FIFA Street 3 to trzecia odsłona popularnego symulatora ulicznej piłki nożnej, stworzona przez specjalistów z koncernu Electronic Arts. Zgodnie z kierunkiem wyznaczonym przez poprzednie części serii, tytuł pozwala swym nabywcom odpocząć od spektakularnych spotkań na wielkich stadionach i przenieść się na mniejsze, bardziej kameralne areny, umiejscowione na ogrodzonych boiskach w różnych częściach świata.
FIFA Street 3 to trzecia odsłona popularnego symulatora ulicznej piłki nożnej, stworzona przez specjalistów z koncernu Electronic Arts. Zgodnie z kierunkiem wyznaczonym przez poprzednie części serii, tytuł pozwala swym nabywcom odpocząć od spektakularnych spotkań na wielkich stadionach i przenieść się na mniejsze, bardziej kameralne areny, umiejscowione na ogrodzonych boiskach w różnych częściach świata.
Po raz kolejny programiści oddali do naszej dyspozycji szereg w pełni licencjonowanych, krajowych reprezentacji (wśród nich zabrakło polskiej kadry narodowej), złożonych z najbardziej utalentowanych zawodników na naszym globie. Z każdej drużyny możemy wyselekcjonować pięciu piłkarzy, których wykorzystamy następnie do walki o piłkarskie trofea.
Kluczowym elementem nowej FIFY Street są jak zwykle widowiskowe triki, umożliwiające nam ośmieszanie oponentów i konstruowanie skutecznych, pozbawionych schematyzmu akcji. Wachlarz zagrań, jakie udostępnili nam autorzy projektu, pozwala nawet na to, aby kopana przez nas piłka przed ugrzęźnięciem w siatce rywali nie dotknęła w ogóle ziemi. Warto odnotować, że podczas wykonywania szczególnie efektownych ewolucji (np. prześlizgiwania się po plecach przeciwnika) akcja gry subtelnie zwalnia, co sprawia, że możemy lepiej przyjrzeć się całej animacji, a zyskany podczas jej oglądania czas spożytkować na przygotowanie następnego ruchu.
Graficzna warstwa projektu doczekała się kilku istotnych innowacji. Najważniejsza z nich to kompletnie zmienione wizerunki piłkarzy. Choć czołowi gracze nadal przypominają swym wyglądem sportowców z prawdziwego świata, ich sylwetki zostały przedstawione w kanciasty, komiksowy, nieco karykaturalny sposób. Rysy postaci stały się więc o wiele mniej skomplikowane. Nie zmienia to jednak faktu, że gwiazdy pokroju Michaela Ballacka, Bastiana Schweinsteigera czy Ronaldinho są nadal bez problemu rozpoznawalne. Należy też pamiętać, że prócz zgłębiania walorów oprawy wizualnej możemy obcować także ze sferą audio, którą Electronic Arts wypełniło tradycyjnie garścią rozmaitych utworów, wykonywanych przez zespoły z całego globu (m.in. brytyjską grupę The Go! Team) i reprezentujących szerokie spektrum gatunków.