Konsolowa edycja Spider-Man 2 jest całkowicie inną produkcją niż wersja dla komputerów PC. Oczywiście podobnie jak w przypadku poprzedniej gry także i teraz zabawa nawiązuje do filmu kinowego pod tym samym tytułem.
Historia przedstawiona w grze zaczyna się dwa lata po wydarzeniach z pierwszej części, w której Peter Parker pojawił się na ulicach Nowego Yorku we wcieleniu Spider-Mana jako pogromca zła. Teraz jednak znajduje się w zdecydowanie gorszej sytuacji. W skutek wypadku w laboratorium Otto Octavius, znany w przestępczym światku jako Doctor Octopus uzyskał niesamowite zdolności. Szalony naukowiec wyposażony w mechaniczne i sterowane za pomocą fal mózgowych macki ma zamiar raz na zawsze pozbyć się Spider-Mana, którego wini za ten incydent. Jakby tego było mało - gracz musi stawić czoła również innemu zagrożeniu. Jest nim Lizard - potwór z piekła rodem, który powstał wskutek nieudanego eksperymentu z regeneracją tkanek.
Na potrzeby tej produkcji grupa developerska Treyarch odwzorowała cały Manhattan. Dzięki temu rozwiązaniu w grze znajdują się realnie istniejące budynki jak i fikcyjne lokacje. Ponadto na ulicach miasta ciągle tętni życie. Nasza postać może przemieszczać się biegając po nim oraz sprawnie posługując się pajęczynami. Człowiek Pająk potrafi także praktycznie skorzystać m.in. z dachów budynków, latarni ulicznych, masztów, anten oraz balkonów.
Spider-Man 2 posiada także w pełni otwarty przebieg rozgrywki. Gracze mogą w dość luźnej kolejności wykonywać kolejne misje konieczne do ukończenia gry. Dodatkowo istnieje możliwość wykonania wielu zadań pobocznych, które czekają na odkrycie. Developerzy stworzyli również specjalny system odpowiedzialny za losowe wydarzenia. Za każdym razem gdy zaczynamy zabawę nie wiemy jakie dziwne zachowania ze strony ulicznych gangów na nas czekają. Im bardziej będziemy utrudniali im życie tym lepsza pozycja w specjalnym rankingu. Im wyższa tym więcej specjalnych punktów za które można ulepszyć swoje ciosy, kombosy oraz umiejętności.
Natomiast w trakcie walk z przeciwnikami zawsze możemy skorzystać z naszych zdolności walki wręcz, pajęczyn oraz zmysłów. One to sprawiają że możemy oglądać ruchy przeciwników w zwolnionym tempie, a nawet dostrzec kto zaatakuje jako następny.