Harry Potter and the Order of Phoenix jest wydaną przez Electronic Arts grą opartą na piątym z kolei filmie traktującym o przygodach młodego czarodzieja. Podobnie jak poprzednie części, tytuł został opracowany w wersjach na wszystkie liczące się platformy do gier.
Harry Potter and the Order of Phoenix jest wydaną przez Electronic Arts grą opartą na piątym z kolei filmie traktującym o przygodach młodego czarodzieja. Podobnie jak poprzednie części, tytuł został opracowany w wersjach na wszystkie liczące się platformy do gier. Nie odbiega też gatunkowo od tego, do czego przyzwyczaiły nas wcześniejsze odsłony. Mamy więc do czynienia z przygodową grą akcji pokazaną w perspektywie trzeciej osoby.
Fabuła w dużej mierze opiera się na filmie, została jednak nieco rozbudowana o wątki z powieści J.K. Rowling. Harry powraca do Hogwartu na piąty rok nauki. Z przerażeniem odkrywa, że środowisko czarodziejów zignorowało jego opowieść o niedawnym spotkaniu ze złym Voldemortem i nie wierzy w powrót złego czarodzieja. Tymczasem Korneliusz Knot, minister magii, podejrzewa, że cała historia o powrocie Voldemorta została zmyślona przez Dumbledore’a w celu zagarnięcia jego stanowiska. Dlatego też powołał na stanowisko nauczyciela obrony przed czarną magią swoją starszą podsekretarz, Dolores Umbridge, która robi wszystko, by przejąć kontrolę nad uczelnią. Wskutek tych działań uczniowie Hogwartu stają się bezbronni wobec zagrażających szkole ciemnych mocy. Harry wraz z przyjaciółmi postanawia w tajemnicy założyć Gwardię Dumbledore’a, niewielką organizację studentów, którzy od Pottera uczyć się będą sekretów obrony przed czarną magią.
Sama gra opiera się na eksploracji Hogwartu i jego okolic. W trakcie rozgrywki kierujemy krokami nie tylko Harry’ego Pottera, ale również innych znanych z powieści postaci, w tym samego Dumbledore’a oraz Syriusza Blacka. Wszelkie napotkane przeszkody pokonujemy robiąc odpowiedni użytek z czarodziejskiej różdżki i magicznych zaklęć.
Grafika w grze została przedstawiona z olbrzymią dbałością o szczegóły. Lokacje są wiernym odwzorowaniem ich filmowych odpowiedników, dzięki czemu gracze czują się jakby nie opuścili sali kinowej.