FIFA 08 to kolejna odsłona najpopularniejszego, obok Pro Evolution Soccer, cyklu gier piłkarskich. Gra została stworzona przez kanadyjskie studio EA Sports i stanowi piętnastą część cyklu rozwijanego bezustannie od połowy lat dziewięćdziesiątych XX wieku.
FIFA 08 to kolejna odsłona najpopularniejszego, obok Pro Evolution Soccer, cyklu gier piłkarskich. Gra została stworzona przez kanadyjskie studio EA Sports i stanowi piętnastą część cyklu rozwijanego bezustannie od połowy lat dziewięćdziesiątych XX wieku.
Zgodnie z tradycją programiści zaserwowali nam zestaw znanych opcji, takich jak mecz towarzyski, puchar czy kariera. Autorzy pokusili się jednakże o pewną nowinkę, którą jest fakt, że w trakcie gry w premierowym trybie Be a Pro możemy zdecydować się na sterowanie nie całą drużyną, ale pojedynczym, wybranym przez siebie zawodnikiem. Atrakcyjność tego niuansu dostrzegalna jest szczególnie w trakcie potyczek wieloosobowych, gdzie każdy z uczestników, biorących udział w meczu, może popisać się umiejętnością gry na pozycji, w której się specjalizuje. Co ciekawe, gdy postanawiamy objąć kontrolę wyłącznie nad jednym sportowcem, obserwujemy go zza pleców, podziwiając jednocześnie efekty pokroju rozmycia obrazu oraz trzęsącej się kamery.
W kwestii zwyczajnego gameplay’a poczyniono zauważalne postępy. Poprawiono m.in. funkcjonowanie obrońców - teraz charakteryzują się oni lepszym pressingiem, a przełączanie się pomiędzy defensorami nie sprawia już takich trudności jak w FIFIE 07, gdyż do wybierania piłkarzy możemy posługiwać się prawą gałką analogową, przydatną również w wychodzeniu na wolne pole. Dla ułatwienia nam orientacji na boisku zatroszczono się także o umieszczenie na ekranie wskaźnika, informującego nas, czy zawodnik, do którego chcemy podać, znajduje się na spalonym. EA Sports zadbało ponadto o większy wachlarz ruchów bramkarzy, co sprawia, że możemy samodzielnie decydować o ich poczynaniach podczas stałych fragmentów gry, a także wpływać na to, czy np. w sytuacji jeden na jeden golkiperzy czekają do końca na ruch oponenta czy może od razu postanawiają interweniować wślizgiem.
Developerzy z Kanady w ramach wykorzystania licencji udostępnili nam blisko pięćset drużyn z prawdziwymi składami, reprezentującymi trzydzieści klas rozgrywkowych. Wzbogacili je ponadto oryginalnymi ustawieniami taktycznymi, a niektórym ze sławnych piłkarzy zaserwowali opcję przeniesienia ich charakterystycznych zachowań do wirtualnego świata. Przykładowo Steven Gerrard chętnie strzela z dystansu, a Ronaldinho nagminnie ośmiesza rywali widowiskowym dryblingiem.
W trybie kariery dodano z kolei możliwość organizowania przedsezonowych meczów. Prócz tego w niewielkim stopniu zmodyfikowano oprawę wizualną tytułu, a entuzjastom chwalenia się bramkami pozwolono nie tylko na zapisywanie powtórek zdobytych goli, ale również na archiwizowanie całych spotkań, co w zamierzeniu ma służyć chociażby do celów treningowych oraz instruktażowych.